Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door sella
#3135164
Ik heb nu een jaar of 2 een lieve hulp die alles wat hoger dan rijklengte is en het zware werk. 1 keer per 14 dagen 3 uurtjesHet is zo een opluchting dat je niet meer tegen de chaos vecht, dat je daardoor tijd en energie overhoudt om een leuke moeder of baas te zijn.

Ik vindt het wel een reden om trots te zijn op jezelf. Toegeven dat je hulp nodig hebt, is retesterk!
#3135168
Het lijkt mij heerlijk een hulp :)

Maar ik snap alleen niet waarom er staat ben er niet trots op  hoezo?? Niet iedereen is hetzelfde toch en fijn dat je hulp krijgt....

Ik maak ook wel eens lijstjes maar ja dan belt mijn kleinzoon op en dan gaan we op stap eigenlijk vind ik dat belangrijker dan een opgeruimd huis, ooit is het helemaal opgeruimd hier..  ;) ;)
#3135206
Wij zijn best goed in opruimen en schoonmaken, maar nóg beter om het heel snel weer rommelig te hebben. :D
Dus dan is het twee keer per week een (halve) dag echt heel netjes, en daarna bouwt alles zich weer rustig op. Ik vind het niet erg en mijn partner ook niet dus dat scheelt al een hele hoop.
Door sella
#3135251
Ik heb na 6 hulpen en totaal wanhopig mijn huidige hulp gevonden, die zelf ook honden heeft, en dat werkt zo anders.
Tuurlijk zou ik dingen anders aanpakken, ze doet het heel goed, alleen je ziet andere ouders, andere routine qua schoonmaken geleerd.
We hebben van begin af aan gezegd wat niet bevalt maken we bespreekbaar, en dat werkt heel goed.
En wat ik ook heel belangrijk vindt, dat ze doet wat ik vraag. Omdat ik veel meel had gemalen en gezeefd in de woonkamer heb ik die gister bovenin en achter de banken en benches goed schoon laten maken, en natuurlijk ook het toilet, en beneden alles gestofzuigd en gedweild.
Heerlijk.
#3135283
Voel je niet schuldig  ;)
De éen is netjes, de ander niet, de éen is een Miep Kraak, de ander niet...
Sommige mensen houden gewoon niet van poetsen, anderen hebben er geen zin in of vinden het zonde van hun tijd  :P
Het is natuurlijk fantastisch dat dit voor jou werkt  :thumbup:

Toen ik niet werkte had ik hulp van een vriendin, om de week. Maar zelfs dan had ik moeite met opruimen, soms worden het stapels omdat ik niet weet wat ik er mee aan moet  :-[
Tegenwoordig kan ik er vaker korte metten mee maken en best goed opruimen, alleen weggooien is dan weer een ander verhaal  ::)
Zo is iedereen weer anders...doe waar je je prettig bij voelt  :)
#3135291
Zo herkenbaar en dan bedoel ik het van de andere kant :).
Ik ben al 12,5 jaar huishoudelijk verzorgende en doe het met veel liefde, en merk dat de drempel vaak zo hoog is voor ons in te schakelen maar een maal daar zo'n opluchting.
Niemand wil graag dat anderen hun kastjes overhoop halen maar dat doen 'wij' ook niet wij ondersteunen helpen zodat de druk eraf is en het weer gezond  waar kan en goed leven is in huis.
Alles hoort in samen spraak te gaan en dan zijn beiden partijen blij de ontvanger en de gever, want echt ik zou geen ander werk willen.
Al moet ik toegeven thuis laat ik genoeg liggen hahaha dus soms zeggen we gek scherend word het geen tijd hier een hulp in te huren ;)
#3135307
Gewoon trots zijn dat je erkent waar je niet goed in bent en wat je wel belangrijk vind en dat dan op een andere manier regelen.

Wij zijn blij met onze hulp - heerlijk!
Vooral omdat ze zelf ook katten heeft en Sofi het goed met haar kan vinden.

Opruimen, daar ben ik goed in en daar heb ik geen hekel aan.
Schoonmaken kan ik wel goed, maar ik vind het niet leuk en zo zonde van mijn tijd  :biggrin2:
#3135308
Ik zie een Miep Kraak huis niet als een kwaliteit hoor. Het is prima als iemand zich daar lekker bij voelt, maar hier lukt dat ook nooit. Gewoon, omdat net wat Borke schrijft, ik het zonde van de tijd vind. Smerig hoeft nu ook weer niet, en ik ben wel erg opruimerig, maar als iemand een opmerking maakt over stof op de piano, of matglas, dan ligt dáár de stofdoek, en dáár de emmer en de wisser. Be my guest... :biggrin2: dan ga ik wel een stalletje uitmesten of even met de hondjes lopen  :P+
Maar ik kan me voorstellen dat het voor jou heerlijk en tegelijk wennen is dat iemand anders aan je spullen 'zit'.  ;)
#3135319
K&D schreef: Ik zie een Miep Kraak huis niet als een kwaliteit hoor. Het is prima als iemand zich daar lekker bij voelt, maar hier lukt dat ook nooit. Gewoon, omdat net wat Borke schrijft, ik het zonde van de tijd vind. Smerig hoeft nu ook weer niet, en ik ben wel erg opruimerig, maar als iemand een opmerking maakt over stof op de piano, of matglas, dan ligt dáár de stofdoek, en dáár de emmer en de wisser. Be my guest... :biggrin2: dan ga ik wel een stalletje uitmesten of even met de hondjes lopen  :P+
Maar ik kan me voorstellen dat het voor jou heerlijk en tegelijk wennen is dat iemand anders aan je spullen 'zit'.  ;)
Nooit gezien bij jou! Of komt het omdat ik sowieso niet goed zie?  :P
#3135342
ik heb ook hulp, wel via de wmo, maar ik kan ook niet opruimen. Dan neem ik me voor om dat kastje op te ruimen, kom ik iets tegen wat naar de keuken moet en  dan kom ik daar en begin ik in de keuken.......... dan krijg ik iets in de handen wat naar de slaapkamer moet, dan trek ik daar alles overhoop.......... aan het eind is dan de rotzooi nog erger dan eerst :P Lijstjes maken kan ik wel, maar me eraan houden ik niet :P
Laatst gewijzigd door Dian op vr 17 jul 2015, 21:43, 1 keer totaal gewijzigd.
#3135343
Dian schreef: ik heb ook help, wel via de wmo, maar ik kan ook niet opruimen. Dan neem ik me voor om dat kastje op te ruimen, kom ik iets tegen wat naar de keuken moet en  dan kom ik daar en begin ik in de keuken.......... dan krijg ik iets in de handen wat naar de slaapkamer moet, dan trek ik daar alles overhoop.......... aan het eind is dan de rotzooi nog erger dan eerst :P Lijstjes maken kan ik wel, maar me eraan houden ik niet :P
;D ;D ;D Zo ziet mijn gebruiksaanwijzing er ook uit  :P
#3135375
Ohw zo herkenbaar.
Ik ben er ook zo slecht in en heb ook al jaren een hulp.
Ik begin ook in een kamer maar kom ik wat tegen dat naar een andere kamer moet ga im daar verder.
Lijstjes maken werkt soms.
Ik heb nu eindelijk na bijna 5 jaar verhuisd te zijn, bijna al mijn verhuisdozen uitgeruimd.
Gelukkig heeft mijn hulp ook honden dus die kijkt ook niet op van de haren.
Al baal ik nu ontzettend.
Er heerst vloek op mijn stofzuigers.
Had ik net een nieuwe ging die stuk de volgende dag, heb ik hem omgeruild is hij alweer stuk en nu kan ik de bon nergens vinden.
Als je honden/katten heb ik het wel handig om een werkende stofzuiger te hebben.
Laatst gewijzigd door AntjeNalaSimba op vr 17 jul 2015, 21:34, 1 keer totaal gewijzigd.
#3135444
lianneke schreef: Ik vind dat je best trots op jezelf mag zijn met wat je nu bereikt hebt!
Dank je Lianneke, maar toch heb ik het er vandaag niet over gehad toen onze familie bij ons kwam bbq-en vandaag.  Mijn moeder, schoonzus en vriendin weten ervan buitenom ons gezin, meer niet.  Het is niet iets wat ik even gezellig bespreek tijdens een visite....

Verstuurd vanaf mijn GT-S6790N met Tapatalk
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door