Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3149293
Sarah5 schreef: Balen zeg!

Een stofzuigrobot niet een idee  :biggrin2:
OO daar heb ik al zo vaak aangedacht. Maar ik denk dat we veel te veel obstakels hebben voor zo'n ding.
cj schreef: Niet zo netjes om het via een app te doen. Anders had ik haarzelf gevraagd, of ze iemand anders wist.
Rondvragen bij familie en vrienden voor een betrouwbaar iemand?
Saskia
Ik wil wel een betrouwbaar iemand, maar geen bekende  ;). En nu moet ik opnieuw de stap nemen om te gaan zoeken....
#3150286
Ik heb het gezien Martine, dank je. Maar ik zal er mezelf eens beter in moeten gaan verdiepen. Er zijn echt wel klusjes waar ik een gewoonte van heb gemaakt, maar er blijven altijd  dingen over waar ik extra tijd voor vrij moet maken en waar het gewoonweg niet van komt.  :-[

Zo is http://www.huishoudplaza.nl ook wel iets waar ik af en toe wat aan heb.  (maar dat is meestal met vlagen  :-X ;))
#3150659
Ik heb 5 jaar als thuishulp/schoonmaakster gewerkt voor 24 uur per week (nu werkloos). Ik heb er geen moeite mee om het binnen schoon te houden, en ik heb ook nog 3 grote kooien met ratten en cavia's die ik 2 keer per week schoon maak en een zwembad die vaak ververst moet worden en een auto die vaak vol zit met zand van het strand die dus gestofzuigd moet worden. Ook lap ik zelf de ramen, glazenwassers doen het niet goed genoeg en zijn veels te duur.
#3154075
Leg je zelf niet te veel druk op ten aan zien van het huishouden. Op die manier word het een steeds groter probleem en dat werkt averechts. Een vriendin van me  is een enorme chaoot en ook echt geen huishoudster en door dat ze de druk zo hoog liep oploppen verslofte alles en werd het een nog grotere chaos en voelde ze zich nog vervelender.
Ik heb haar toen de tip gegeven van neem elke dag  ( ze had toen geen werk dus vandaar elke dag maar 1 dag in de week of 2 bv kan ook) 1 uur en zet de klok er op en doe bv wat je op dat moment opvalt of irriteert. Zodra het uur om is moet je stoppen. En echt stop dan en wees trots dat je een uur hebt huis gehouden, en is het niet klaar geen probleem de volgende dag of de volgende keer dat je het uur hebt ingesteld pak je het verder op.
Op die manier haal je de druk van de ketel en leer je langzaam het te doseren en creëer je ook overzicht en inzicht in je eigen huishouden en hoeveel tijd bepaalde zaken kosten en wat je fijn vind en wat niet belangrijk is.
Dit kan soms een maand duren maar als je het wat langer vol houd ga je echt zien dat je steeds trotser word en je huishouden steeds makkelijker word.
Voor die vriendin werkte het, huishouden was een vijand en nu is het alleen maar een noodzakelijk kwaad geworden want leuk vind ze het nog steeds niet. Maar ze kan het nu wel veel makkelijker en ze voelt zich niet meer schuldig als het een keer wat rommeliger is dan de planning ;)  En blijf zoeken naar een hulp waar jij je prettig bij voelt en die vertrouwd voelt echt het komt goed het is maar huishouden er zijn belangrijkere dingen en leukere dingen om je druk om te maken ;) .
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door