Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3134446
Het type hondenfoto's die je laat zien, en dan vooral de actiefoto's, dan kom je echt uit bij een spiegelreflex. De nikon D300(s) heeft een coating waardoor de body bestand is tegen stof en waterdruppels. Verder is het belangrijk om zorgvuldig te werk te gaan als je lenzen wisselt. Dat is vaak de oorzaak dat de sensor van je camera vuil wordt.
KarenH schreef: Wow, die 2e is helemaal geweldig zeg.

Gebruik je ook M42 lenzen?
Ik ben daar gek op en met een tussenring maak je daar ook een soort van macro van.
Bedankt ;)
Die 2de foto is gemaakt met "meervoudige belichting" een dubbel opname dus ;)

Nee ik gebruik nog geen M42 lenzen maar ben daar toevallig pas wel over gaan lezen want de effecten van zulke lenzen vind ik erg leuk.
Welke oude lenzen heb jij?
Heb sinds kort ook een lensbaby maar daar zal ik nog echt mee moeten gaan oefenen want ik krijg er nog geen goede foto's mee gemaakt ::)
#3134463
Ik denk dat voor TS de Nikon D300 ietwat te hoog gegrepen is (op dit moment).
zurca schreef:
Bedankt ;)
Die 2de foto is gemaakt met "meervoudige belichting" een dubbel opname dus ;)

Nee ik gebruik nog geen M42 lenzen maar ben daar toevallig pas wel over gaan lezen want de effecten van zulke lenzen vind ik erg leuk.
Welke oude lenzen heb jij?
Heb sinds kort ook een lensbaby maar daar zal ik nog echt mee moeten gaan oefenen want ik krijg er nog geen goede foto's mee gemaakt ::)
Ah, dubbele belichting, leuk. Ik doe dat ook wel eens, soms pakt het leuk uit en soms word je er een beetje draaierig van :D

Afbeelding11/52 Seeing Double by Pr1mo Fotografie, on Flickr

De M42 lenzen die ik heb zijn:
Helios 28 mm f/2.8
Helios 44-2 58 mm f/2.0
Meyer Optik Gorlitz 135 mm f/2.0
meyer-Görlitz Primoplan 58mm F1.9
Industar 50 mm f/2.0 (geloof ik, al heel lang niet gebruikt).

De 1e 4 geven zo'n gaaf bokeh, daar ben ik gek op.

Deze is met de Helios 58 mm gemaakt.
Met bewerking in Nik heb ik het bokeh iets meer bite gegeven.

Afbeelding2/52 I can smile by Pr1mo Fotografie, on Flickr

Lensbaby staat ook nog op m'n verlanglijst, maar dan moet ik echt niet meer weten wat ik met m'n geld moet doen :P
#3134495
Tamara schreef:


Ik vindt het juist niet erg om hele handleidingen door te lezen en veel te oefenen  :biggrin2:
Ik vindt deze foto erg mooi! Heel duidelijk ook!

Alleen een body hiervan is €400 dus op zich niet zo duur. http://www.fotokonijnenberg.nl/canon-eo ... tAodwmQKSg
Hoeveel zou een goede lens erbij zijn? (by the way ook mooi met een niet super geschikte lens!)
De lens die ik hier gebruik is puur een vervanger van de kitlens die er standaard bij zit. Ik vind die kitlens namelijk niet zo fijn. De Tamron 17-55 is niet erg duur, maar als je net begint is het niet één van de eerste lenzen die ik zou kopen hoor. Eerst maar even goed oefenen met de kitlens! Dan kom je er vanzelf achter wat je mist.
Misschien ga jij juist wel zoom gebruiken en wil je graag een fijne goede allround lens.
Wat je eventueel wel kunt overwegen is een pakket kopen van Canon (of Nikon of welk merk dan ook) met een 70-200/70-300 lens er bij, die pakketten zijn er namelijk ook.
Die lenzen zijn niet erg duur maar wel goed om mee te  beginnen. Je moet ergens beginnen met oefenen en het zou zonde zijn als je meteen een dure lens koopt en dat blijkt niet te zijn wat je uiteindelijk zoekt.

Ik ben verder niet zo bekend met compact camera's. Maar je instellingen zelf doen vind ik gewoon een must, helemaal bij actiefoto's. En een snelle camera is dan ook een must.
Misschien is er iemand in de buurt dat je het eens kunt proberen? Of dat iemand eea uit kan leggen en laten zien
#3135706
Ik heb zelf een Nikon D60 gehad met twee kitlenzen. Heel wat mooie foto's mee gemaakt. Tot hij maar wat lag te verstoffen in de kast omdat hij zo zwaar en groot was.
Daarna een Casio Exilim ZS-150 gekocht en de Nikon doorverkocht aan m'n zus, die juist op zoek was naar een spiegelreflex. De Casio was een compactcamera. En die blijkt vooral veel te traag te zijn. Gevolg: veel onscherpe foto's, alle leuke acties gemist...
Sinds gisteravond heb ik een Nikon 1 S2 en dat is echt een verademing vergeleken met de Casio. En met de telelens erop (30-110mm, cropfactor van 2.7, dus kleinbeeld-equivalent van ca. 80-300mm) nog steeds lichter dan de body van de D60 was... Ik moet nog wel wennen aan deze camera, de instellingen leren kennen enzo. Dus ik heb nog niet echt spectaculaire foto's gemaakt. Voor wat foto's die ik gemaakt heb, verwijs ik je naar het topic Foto's titeren Dordrecht. En bijvoorbeeld

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
#3135786
Heb sinds enkele maanden een Nikn D5200 met 2 Sigma lenzen. De 70-200 f/2.8 en de 17-70mm f/2.8-4

Ben nog heel erg aan het uitzoeken welke richting ik op wil qua fotografie en veel met de instellingen aan het stoeien.
Weet al wel dat het een hele verslavende hobby is.

N 6 1/2 jaar de Nikon D40 gehad te hebben op de automatische stand, sinds februari deze op manueel gezet. Al gauw liep ik tegen diverse beperkingen aan, dus is begin mei bovenstaande body gekomen met de sigma 70-200. En al gauw ook de kleinere lens vervangen en diverse andere hulpmiddelen aangeschaft.

Deze 3 zijn met sigma 70-200 gemaakt

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Deze met de 17-70 lens en externe flitser.
Kwam bij deze er wel achter dat hoe klein de pups ook zijn, een handdoekje is al te klein om als achtergrond te fungeren.

Afbeelding
#3135963
Ik heb ruim een jaar geleden tweedehands een Olympus E-520 gekocht met 2 kitlenzen. Ik had toen nog geen idee of ik fotografie leuk zou vinden met zo'n ingewikkelde camera en zou het sonde vinden om er veel geld aan uit gegeven te hebben en er niks mee te doen.
Naast de camera en lenzen kreeg ik er nog een fotografie boek bij wat ook een paar hoofdstukken had die specifiek over mijn camera gingen. Dat was wel fijn want ik ben niet zo van handaanleidingen lezen maar snappen hoe de camera werkt is wel handig.  :biggrin2:

Ondertussen ben ik er wel achter dat ik fotografie erg leuk vind en weet ik ook meer wat ik wil bij een volgende camera.

Ik vind naast de foto's maken ook het nabewerken erg leuk. Als je in RAW fotografeert kun je naderhand nog een heleboel doen met de foto's. En in mijn geval van een witte en een zwarte hond is het ook handig want allebei goed belicht op 1 foto krijgen is wel moeilijk soms en nu kan ik dat aanpassen.

Hier staan foto's die bijna allemaal met mijn spiegelreflex zijn gemaakt.
#3136010
zurca schreef: Nou ik moet zeggen dat het mobieltje wat ik heb geen onaardige foto's maakt! Ja kijk een ragscherpe actiefoto zal niet lukken maar verder komt er toch best wat leuks op het scherm te voorschijn :)
Afbeelding
Ik zag wat informatie van silhouetfoto's op internet. ging het meteen ff proberen gisteren.
Silhouet foto van senna met mijn mobieltje. Ik vindt m aardig gelukt voor een eerste silhouet foto  :biggrin2:
Laatst gewijzigd door Tamara op ma 20 jul 2015, 00:26, 1 keer totaal gewijzigd.
#3136011
Fotogravinnetje schreef: Ik heb zelf een Nikon D60 gehad met twee kitlenzen. Heel wat mooie foto's mee gemaakt. Tot hij maar wat lag te verstoffen in de kast omdat hij zo zwaar en groot was.
Daarna een Casio Exilim ZS-150 gekocht en de Nikon doorverkocht aan m'n zus, die juist op zoek was naar een spiegelreflex. De Casio was een compactcamera. En die blijkt vooral veel te traag te zijn. Gevolg: veel onscherpe foto's, alle leuke acties gemist...
Sinds gisteravond heb ik een Nikon 1 S2 en dat is echt een verademing vergeleken met de Casio. En met de telelens erop (30-110mm, cropfactor van 2.7, dus kleinbeeld-equivalent van ca. 80-300mm) nog steeds lichter dan de body van de D60 was... Ik moet nog wel wennen aan deze camera, de instellingen leren kennen enzo. Dus ik heb nog niet echt spectaculaire foto's gemaakt. Voor wat foto's die ik gemaakt heb, verwijs ik je naar het topic Foto's titeren Dordrecht. En bijvoorbeeld



Ik had een paar jaar geleden op een reclame gezien dat deze 5 foto's achter elkaar kon maken en de camera deze vanzelf opslaat.
Dit heb ik van de website van nikon.nl


De Nikon 1 S2 stelt zeer snel en nauwkeurig scherp op bewegende onderwerpen, sneller nog dan een D-SLR. (  sneller dan een spiegelreflex ??? ?? ) Maak perfecte actiefoto's met maximaal 20 bps bij continue AF.

Afbeelding
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door