Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door frodo quin
#3133708
Het is inderdaad echt een ramp, soms lijkt er wel meer verpakking dan product te zijn. Zelfs mijn bio groenten man op de markt snapt het maar niet dat ik geen zakjes wil, ik breng dus de gebruikte zakjes steeds mee zodat hij alles toch in zakjes kan steken, want dat wil hij blijkbaar graag, maar dan nog slaagt hij er soms in om me toch nog een nieuw zakje mee te geven (wel hoofdakelijk papier). In Gent hebben we nu een nieuwe winkel die verpakkingsvrij werkt. je moet dus zelf zakjes, flessen en potjes mee nemen om je producten in te steken. Geweldig is dat.
Door Irish
#3133709
Hope schreef:
En wat ik me ook altijd afvraag, zou het invloed hebben op de gezondheid? Ik bedoel, alles altijd maar in van dat plastic kan toch niet goed zijn?
In bijna al ons eten zit plastic. Was tijd terug bij KvW dat het oa in de honing zit. En vrees dat het niet alleen voor de honing geldt :(
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3133715
Irish schreef: In bijna al ons eten zit plastic. Was tijd terug bij KvW dat het oa in de honing zit. En vrees dat het niet alleen voor de honing geldt :(
Blèègh..  Je zou toch bijna niets meer lusten?
Ik eet ook bijna geen bewerkt vlees meer, biefstukje o.i.d. lust ik nog wel, maar over het algemeen krijgt VL een schnitzel en bak ik lekker stukje kaas (waar ook vast weer een hoop dingen in zitten die niet gezond zijn  ::) :( )
Door Irish
#3133721
Fenixjuh schreef: Blèègh..  Je zou toch bijna niets meer lusten?
Ik eet ook bijna geen bewerkt vlees meer, biefstukje o.i.d. lust ik nog wel, maar over het algemeen krijgt VL een schnitzel en bak ik lekker stukje kaas (waar ook vast weer een hoop dingen in zitten die niet gezond zijn  ::) :( )
Inderdaad.. Ik ben mede hierdoor en door andere redenen vegan geworden. Al vrees ik dat zelfs biologisch groente en fruit ook niet meer heilig is :(

Het verbaasd mij in dat opzicht niks dat je steeds meer heftige ziektes al op zeer jonge leeftijd ziet bij mensen :(
Door keetje
#3133722
Hier zitten de komkommers in de super niet in plastic  :D

Ik spaar papieren zakken van bijv. de lidl en ga daar de super mee in. Ik koop alleen nog onverpakte groente en doe die dan zelf in mijn papieren zakken. Ze moesten er even aan wennen bij de kassa maar het is nu, wat mij betreft, aardig ingeburgerd. (Daar is dat gekke mens weer met de groente in haar lidl-broodzakken :D ) Verder let ik erg op de verpakkingen, soms kan je er gewoon niet onderuit maar desnoods ga ik naar een andere winkel als ik weet dat de verpakking daar gunstiger is. Heb ik geen moeite mee. Sinds we dat doen is het weggooiverpakkingsmateriaal in Huize Keetje toch aardig gereduceerd.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3133727
Angelique schreef: Dat is leuk natuurlijk, maar 50 km rijden voor een bakkie paddestoelen is natuurlijk ook niet echt handig.
Is een volledig verpakkingsvrije winkel in centrum dus niet alleen een bakkie paddestoelen  ;)
Moet je dus zelf je potjes en zakken meenemen (al kan je ook duurzame verpakkingen in de winkel erbij kopen en die een volgende keer weer meenemen :P)
Door Irish
#3133733
Schijnt ook in Utrecht eentje te zijn. Ik hoop op meer verpakkingsvrije winkels en dan een beetje meer richting het Westen! :)
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3133735
Irish schreef: Schijnt ook in Utrecht eentje te zijn. Ik hoop op meer verpakkingsvrije winkels en dan een beetje meer richting het Westen! oosten  :)
;)
Gebruikersavatar
Door Hope
#3133737
dinky89 schreef: Is een volledig verpakkingsvrije winkel in centrum dus niet alleen een bakkie paddestoelen  ;)
Moet je dus zelf je potjes en zakken meenemen (al kan je ook duurzame verpakkingen in de winkel erbij kopen en die een volgende keer weer meenemen :P)
Maar ja, dan is het natuurlijk wel de vraag of 50 km rijden met je auto die van alles uitstoot weer beter is voor het milieu dan een plastic zakkie  :-\ ::) :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3133740
Hope schreef: Maar ja, dan is het natuurlijk wel de vraag of 50 km rijden met je auto die van alles uitstoot weer beter is voor het milieu dan een plastic zakkie  :-\ ::) :biggrin2:
:P :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door doranto
#3133742
Kaio schreef: En wat is daarvan het nut? Dat ze je zullen missen? Dat een andere winkel niet van alles anders verpakt?
Zal mij een worst wezen of ze me missen.
Heb gewoon geen zin om aan die onzin mee te werken, dus koop ik het ergens waar het minder belachelijk verpakt is.  >:(
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3133743
Hope schreef: Maar ja, dan is het natuurlijk wel de vraag of 50 km rijden met je auto die van alles uitstoot weer beter is voor het milieu dan een plastic zakkie  :-\ ::) :biggrin2:
Hahaha ja klopt en of je die benzinekosten ervoor over hebt om verpakkingen te vermijden  ;D

Vroeger (zo'n 20 jaar terug) gingen mijn ouders wanneer het aardappeltijd was altijd naar de aardappelboer met een grote metalen bak achterin de auto om daar meerdere kilo's aardappels in mee te nemen. En ja, toen waren er ook al echt wel verpakte aardappelen in de winkel te krijgen maar bij de boer vandaan smaakte het beter aldus mijn vader. Geloof dat mijn vader die bak vroeger ooit eens gevonden had toen hij nog jong was ;D
Maar zo te lezen komen er langzamerhand meer verpakkingsvrije winkels  ;)
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3133759
Doranto schreef: Zal mij een worst wezen of ze me missen.
Heb gewoon geen zin om aan die onzin mee te werken, dus koop ik het ergens waar het minder belachelijk verpakt is.  >:(
Ja maar die andere winkels hebben dat toch ook? Misschien niet hetzelfde produkt dan weer andere. Is toch een pot nat.
Goed verpakkingsvrije winkel maar die heeft niet iedereen om de hoek liggen.  ;)

Valt me trouwens de laatste tijd mee, geen plastic om de komkommers  :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door