Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Hope
#3133623
Zucht...

Ik eet altijd havermout 's ochtends, die kocht ik altijd bij de supermarkt hier in de buurt. Papieren zak, 500 gram, 49 cent.
Ga ik vandaag boodschappen doen, hebben ze de verpakking vernieuwd. Een kartonnen doos met daarin een plastic zak met havermout. 92 cent.

Ik bedoel, ik ga toch niet extra betalen voor meer afval? Terwijl dat ook nog eens ontzettend slecht is voor het milieu! Zo ontzettend zinloos zo iets.
Door Jolly
#3133629
hoofdkantoor supermarkt aanschrijven en ook de fabrikant.
Het is idd van de zotte tegenwoordig.  :-\
Gebruikersavatar
Door chery
#3133664
Toevallig heb ik van de week bij de lidl havermout gehaald. Papieren zak en ook iets van 49 cent.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3133670
Doranto schreef: Ik zou dan denk ik naar een andere winkel gaan.
Precies. Want ik heb gewoon helemaal geen zin om mee te doen met deze onzin.
Wat is in hemelsnaam het nut van zoveel verpakkingsmateriaal? Marketing? Verkoopt beter?
Het is toch gewoon echt zonde om iets dat in een papieren zak gewoon prima houdbaar is, te gaan verpakken in plastic én een kartonnen doos?!

Voor groenten zonder plastic erom moet je ook al echt zoeken naar een supermarkt. Ja, ik weet het, dat verkopen ze op de markt maar ja daar moet je wel heen kunnen. Waarom doen ze een komkommer in plastic? Denken mensen dat die komkommer steriel van het land komt of zo? Ik begrijp dat echt niet hoor.
Door inni
#3133675
Hope schreef: Precies. Want ik heb gewoon helemaal geen zin om mee te doen met deze onzin.
Wat is in hemelsnaam het nut van zoveel verpakkingsmateriaal? Marketing? Verkoopt beter?
Het is toch gewoon echt zonde om iets dat in een papieren zak gewoon prima houdbaar is, te gaan verpakken in plastic én een kartonnen doos?!

Voor groenten zonder plastic erom moet je ook al echt zoeken naar een supermarkt. Ja, ik weet het, dat verkopen ze op de markt maar ja daar moet je wel heen kunnen. Waarom doen ze een komkommer in plastic? Denken mensen dat die komkommer steriel van het land komt of zo? Ik begrijp dat echt niet hoor.
En dan sta je thuis weer te klooien om dat ding uit die plastiek te halen..... Ik heb een hekel aan winkelen en koop dan ook liefst alles in één zaak maar dat is steeds moeilijker aan het worden. Vaak gaat het dan hier "ik rij vandaag naar winkel X wat kan ik daarvan meebrengen om te eten de komende dagen??" enkele dagen later naar de winkel waarvan we dan weer iets nodig hebben wat ze daar nog verkopen en eten we wat ze daar hebben. Gelukkig hebben we hier verschillende supermarkten in de buurt. Ze vallen wel bijna allemaal onder dezelfde groep maar aanbod en prijzen zijn verschillend. 

ps. Ik zoek nog steeds naar de Basilicum Boullionblokjes van Maggi. Jarenlang te koop bij Lidl en nu nergens meer te vinden. Weet iemand waar ik ze nog kan vinden?
Door smulpaap
#3133680
Groenten worden verpakt in plastic om langer vers te blijven hoorde ik ergens op het nieuws

Maar het is idd om simpel van te worden
In vele winkels geven ze geen plastic tasjes meer , wat een goede zet is
En anderzijds tref je weer doodleuk plastic aan in een product
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3133681
Hope schreef: Precies. Want ik heb gewoon helemaal geen zin om mee te doen met deze onzin.
Wat is in hemelsnaam het nut van zoveel verpakkingsmateriaal? Marketing? Verkoopt beter?
Het is toch gewoon echt zonde om iets dat in een papieren zak gewoon prima houdbaar is, te gaan verpakken in plastic én een kartonnen doos?!

Voor groenten zonder plastic erom moet je ook al echt zoeken naar een supermarkt. Ja, ik weet het, dat verkopen ze op de markt maar ja daar moet je wel heen kunnen. Waarom doen ze een komkommer in plastic? Denken mensen dat die komkommer steriel van het land komt of zo? Ik begrijp dat echt niet hoor.
Dat op de markt zonder plastic valt ook tegen hoor.  Iig staan hier geen kramen op de markt die alles los scheppen. De champignons zitten ook in de domme bakjes, en veel groenten zitten ook al in plastic in het krat.

Die nieuwe verpakking zal idd als hip moeten doorgaan. Veel mensen vinden zo,n zak toch oubollig en dan scheurt die misschien eens onderweg en  dan klagen we daarover en krijg je dit soort verbeteringen.

Ik snap het ook niet hoor. Aan de ene kant zit men te neuzelen over de plasticdrab  in de oceanen e.d. en gaat men wel regelgeving maken wat betreft het vertrekken van een gratis zakkie in de winkel (an sich prima) aan de andere kant dan dat banale van 3 limoenen in een plastic bakje en die weer in een plastic zakje, terwijl het al een eeuwigheid heel prima gaat met 3 limoenen in een netje.  Groenten komen al half verpieterd aan door dat gezweet in dat plastic en dit lijkt allemaal af te komen van de robgeusjes bij de overheden die vind dat den burger behoedt moet worden voor de bacterietjes van zijn medeburgers.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3133683
smulpaap schreef: Groenten worden verpakt in plastic om langer vers te blijven hoorde ik ergens op het nieuws

Maar het is idd om simpel van te worden
In vele winkels geven ze geen plastic tasjes meer , wat een goede zet is
En anderzijds tref je weer doodleuk plastic aan in een product
Wel leuk dan dat je meteen ook het advies krijgt dat plastic zsm te verwijderen omdat het als een raket wegloopt met plastic jas aan.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3133684
Angelique schreef: Wel leuk dan dat je meteen ook het advies krijgt dat plastic zsm te verwijderen omdat het als een raket wegloopt met plastic jas aan.
Ik haal ook altijd alles meteen uit het plastic omdat het dan langer goed blijf.

En wat ik me ook altijd afvraag, zou het invloed hebben op de gezondheid? Ik bedoel, alles altijd maar in van dat plastic kan toch niet goed zijn?
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3133697
Doranto schreef: Ik zou dan denk ik naar een andere winkel gaan.
En wat is daarvan het nut? Dat ze je zullen missen? Dat een andere winkel niet van alles anders verpakt?

Nut van verpakkingsmateriaal?
Heel veel. Net zoals nut van reclame.
In de winkel staan tig pakken etc, moet je opvallen, of leuke leuze hebben of of. OF heel groot bio erop hebben staan, andere doelgroep en dan is een sobere verpakking juist beter!
Het gaat echt alleen maar om het verkopen hoor.

Ja die plastic m de komkommers  >:( Zo irri!!! Waarom? Zal er vast mooier uitzien, of als de een rot is steekt ie de ander niet zo snel aan, valt er meer te redden.
Hope schreef: Ik haal ook altijd alles meteen uit het plastic omdat het dan langer goed blijf.

En wat ik me ook altijd afvraag, zou het invloed hebben op de gezondheid? Ik bedoel, alles altijd maar in van dat plastic kan toch niet goed zijn?
Ik zag laatst iets over bisfenol A, zit ook in veel blikconserven. Zolang niet 100% bewezen is dat het daadwerkelijk slecht is, gaan we het niet verbieden (onder druk van...zeg maar)
Dus tja, wat is nog gezond en niet gezond en acceptabel? zeg het maar. Oja te veel zorgen maken is ook weer niet gezond  ;)
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3133702
smulpaap schreef: Groenten worden verpakt in plastic om langer vers te blijven hoorde ik ergens op het nieuws
Dit klopt: http://meldpuntverpakkingen.nl/meldpunt ... html?ch=MP
Het heeft dus wel nut, namelijk langer vers houden.

Ik kan trouwens hier bij de groenteboer om de hoek losse champignons kopen  ;)
En hier in de stad heb je een winkel die geen verpakkingen gebruikt Angelique: http://www.opgewecktnoord.nl/
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3133703
dinky89 schreef: Dit klopt: http://meldpuntverpakkingen.nl/meldpunt ... html?ch=MP
Het heeft dus wel nut, namelijk langer vers houden.

Ik kan trouwens hier bij de groenteboer om de hoek losse champignons kopen  ;)
En hier in de stad heb je een winkel die geen verpakkingen gebruikt Angelique: http://www.opgewecktnoord.nl/
Dat is leuk natuurlijk, maar 50 km rijden voor een bakkie paddestoelen is natuurlijk ook niet echt handig.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door