Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door kira
#3132244
Mini's 3-tal schreef: Witte vind ik gewoon niet lekker. Zit geen smaak aan :tease:

Als je er bruine basterd overheen doet smaakt het best lekker zoet.
Door Mowgli
#3132259
Gebraden rijst met groenten:
Zilvervliesrijst koken en als het gara is in een vergiet laten staan.

In een koekenpan een ommelet bakken, deze laten afkoelen en in kleine blokjes snijden.

In een koekenpan 2 tenen knoflook en een eetlepel verse gembersnippertjes op een laag vuurtje in wat zonnebloemolie fruiten, dan een flinke winterpeen in plakjes erdoor roeren, deksel op de pan op een lage temperatuur laten garen, hier een klein scheutje sesamolie, nog wat kleine roosjes broccili bij doen en een scheut kikkoman sojasaus (ik doe er soms ook nog een flinke scheut saus voor teriyaki bij, da is lekker zoet), deksel weer op de pan en ondertussen paprika en courgette snijden. Zodra deze gesneden zijn deksel van de pan, vuur omhoog, parika en courgette erbij en wat diepvries erwten. Eventueel naar smaak nog wat sojasaus en teriyakisaus.

Een kleine prei over de lengte in twee stukken snijden en deze stukken in hele dunne reepjes.

Nu een koekenpan met zonnebloemolie hoog opzetten, zodra de olie heet is, de gekookte zilvervliesrijst erdoorheen scheppen en de groenten, op hoog vuur blijven omscheppen, nu het ommelet erbij en de prei en heel even op een hoog vuur een aantal keer omscheppen.

Aan groenten kun je er trouwens doorheen doen wat je zelf lekker vindt.
Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#3132275
Verschillende soorten quiche????? Klaar maken en die kan je daarna nog eens opwarmen in de oven..... Hier wordt prei quiche veel gegeten of met broccoli/ham of zalmfilet, of asperges/ham.....
Pasta ovenschotels zijn ook makkelijk....
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3132280
Mini's 3-tal schreef: Ik kook vaak 's morgens eten, waarvan ik direct een portie verorber en Maxi 's avonds haar portie opbakt (geen magnetron :biggrin2:) Soms nog wel voor meerdere dagen, maar vaak kom ik toch in dezelfde maaltijden als bonenschotel, bruine macaroni of nasi. Iemand nog ideeën voor lekkere maaltijden die relatief snel te maken zijn en geschikt om op te bakken? En ik lust geen paddestoelen en vis, verder lusten we best veel.
Jullie hebben een oven?
Zelfmaak pizza is ook heel lekker, en makkelijk weer op te warmen in de oven. Ik doe altijd bladerdeeg, tomatenpuree met kruiden erdoor, courgette/tomaat/paprika schijfjes en dan iets van vlees of kaas eroverheen.
Ook een paar uur later  de volgende dag nog lekker.  :)
Gebruikersavatar
Door EliScooby
#3132726
Fenixjuh schreef: Stamppot opbakken?
Dat doen we in kouder tijden ook wel ja O0 Ik elk geval ga ik alle suggesties eens op een rij zetten dit weekend, zodat ik daar ma/di bij de boodschappen wat mee kan.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door