Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3132071
Mijn ouders hebben hun huis te koop staan. Het ligt prachtig tussen de weilanden en bij het bos. Nu wil de makelaar een advertentie gaan plaatsen in een blad voor paardenliefhebbers. We weten echter niet welk blad. Zij noemden Paard en Sport als een veel gelezen blad en Bit en Ros. Welke van deze bladen is het populairste? Of zouden we moeten adverteren in een ander blad en zo ja welke??

Wij weten het niet en de makelaar ook niet. Maar hier op BP zijn er vast wel paardenliefhebbers die ons kunnen helpen!!!
#3132095
Paard en Sport wordt gelezen door (top)sporters en recreanten.
Bit is een wat duurder blad. Mijn idee is (maar wellicht zit ik er echt compleet naast hoor) dat de lezer meer één is met de natuur en een wat hoger budget heeft.
Ros lees ik echt nooit. Echt totaal nooit.
De Hoefslag is ook een veel gelezen blad. Grote doelgroep, ligt ook vaak bij dierenartsen en maneges.

Zelf hebben wij destijds gekozen voor De Hoefslag.
#3132135
Al gedacht aan "paard aan huis" op facebook? En advertentie op www.bokt.nl ? Ik zou toch kiezen voor advertentie via internet? funda?
Zelf heb ik 20 jaar lang "de hoefslag" gelezen andere bladen niet.

Ik ben zelf op zoek naar een boerderij met grond voor de paarden, maar denk niet dat dit voor mij de juiste provincie is?

Groetjes,
Yvonne
#3132251
Het ziet er prachtig uit!
Maar paardenliefhebber met 1960 m2 ? Sorry maar dat is wel erg weinig grond om paarden te houden. Ik zou als zoekende naar een huis om ook mijn paarden thuis te houden, niet geïnteresseerd zijn, tenzij er in de advertentie duidelijk aan gegeven zou staan dat er meer grond bij te koop of te huur zou zijn. Ik wil niet vervelend zijn, maar vraag mij af of adverteren in een paardenblad wel zin zou hebben.

Groetjes,
Yvonne
#3132289
Het ligt ook aan het budget van de kopers natuurlijk.  Wij hebben een huis met 1400m2 grond maar wel met drie stallen een paddock en klein weitje en hele goede uitrij mogelijkheden.  Ik weet zeker dat daar wel interesse voor zou zijn. (We gaan het niet verkopen hoor :biggrin2:)
#3132309
ywa100 schreef: Het ziet er prachtig uit!
Maar paardenliefhebber met 1960 m2 ? Sorry maar dat is wel erg weinig grond om paarden te houden. Ik zou als zoekende naar een huis om ook mijn paarden thuis te houden, niet geïnteresseerd zijn, tenzij er in de advertentie duidelijk aan gegeven zou staan dat er meer grond bij te koop of te huur zou zijn. Ik wil niet vervelend zijn, maar vraag mij af of adverteren in een paardenblad wel zin zou hebben.

Groetjes,
Yvonne
Ik vind hier wel wat inzitten. Zeker omdat er nu nog niks paarderigs (stalletje, paddock enz.  moet ook nog goed gevonden worden door een gemeente) aan het object te vinden is zal het niet 123 een paardenliefhebber aanspreken. Ik zou eerst eens informeren wat zo'n advertentie doet aan kosten, want dat kon nog wel eens tegenvallen.
#3132349
Angelique schreef: Ik vind hier wel wat inzitten. Zeker omdat er nu nog niks paarderigs (stalletje, paddock enz.  moet ook nog goed gevonden worden door een gemeente) aan het object te vinden is zal het niet 123 een paardenliefhebber aanspreken. Ik zou eerst eens informeren wat zo'n advertentie doet aan kosten, want dat kon nog wel eens tegenvallen.
Eens. Ik heb ook eens gekeken.
En eerlijk? Ik vind het geen paardenobject. Dan heb je toch echt wel weiland extra nodig (wat ook weer meer kosten met zich meebrengt, grond is echt niet goedkoop momenteel!), een (schuil) stal, schuur voor wat opslag van hooi etc. Ik zou het ook nog eens even goed overwegen.
Hoe is de omgeving? Zit je dicht bij de bossen of zo?
#3132396
Ik ben dus echt zelf op zoek dus heb er wel een  beetje kijk op. Tegenwoordig let men gelukkig weer meer op paardenwelzijn en daar hoort echt wel een wei bij. Als men zich verdiept in paarden dan begrijpt men dat een paard ruimte nodig heeft. Als men niet genoeg budget heeft moet men niet eraan beginnen!  Maar evelyn, als je daadwerkelijk weet dat er weilanden om heen te koop zijn, zou het interessanter kunnen zijn, maar zoals Angelique al schreef er moet nog eea gerealiseerd worden.  Ik denk dat de totale kosten dan wel erg oplopen tov objecten die al geschikt zijn voor paarden.
#3132403
ywa100 schreef: Ik ben dus echt zelf op zoek dus heb er wel een  beetje kijk op. Tegenwoordig let men gelukkig weer meer op paardenwelzijn en daar hoort echt wel een wei bij. Als men zich verdiept in paarden dan begrijpt men dat een paard ruimte nodig heeft. Als men niet genoeg budget heeft moet men niet eraan beginnen!  Maar evelyn, als je daadwerkelijk weet dat er weilanden om heen te koop zijn, zou het interessanter kunnen zijn, maar zoals Angelique al schreef er moet nog eea gerealiseerd worden.  Ik denk dat de totale kosten dan wel erg oplopen tov objecten die al geschikt zijn voor paarden.
Als aanvulling hierop, want ik ben ook aan het rondkijken, vermeld evt. kosten van zo'n bij te kopen stuk land erbij. Of iig een richtprijs. Want als ik dit zie, zelfs met de uitrijmogelijkheden, valt het voor mij af omdat weidegang voor 2 paarden (het minimum) eigenlijk te krap wordt.
Daarnaast moet alles voor paarden houden nog gerealiseerd worden en ik zie op de foto's niet echt ruimte om dit te doen. Kan natuurlijk dat het wel mogelijk is, maar daar wijzen deze foto's niet op. Ook kan het helpen als de vergunning(en) voor stal/paddock etc. al aangevraagd/goedgekeurd zijn, anders wordt dit geen paardenobject.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door