Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3131734
kakocavi schreef: Alleen als ze jongen hebben volgens mij. Dan zijn ze inderdaad fel en weinig begripvol, maar dat geldt voor veel dieren als ze hun nakomelingen willen beschermen. Daarbuiten vind ik ze persoonlijk juist vrij schuchter.
Nou, hier rennen ze ook op andere watervogels af wanneer er geen jongen in het spel zijn...... (en ook elkaar weten ze goed weg te jagen/op te jagen)
#3131751
Mini's 3-tal schreef: Dat is wel heel lief! Ik moet zo lachen dat Leo bij de Dierenambulance werkt en Lizzy regelmatig meehelpt op wat voor manier dan ook :biggrin2:
+1, Lizzy mag mee moederen  :biggrin2:
Goed dat jullie de meerkoetjes hebben kunnen redden, en ja wat zien ze er verzopen uit, en dan het verschil nadat de fohn over ze heen gegaan zijn, toch stukken beter opgedroogd  ;)

Heb ooit ook eens gezegd dat er geen verschil zit tussen een meerkoet of waterkip dat waren dezelfde beesten voor mij, maar de buurjongen was verbaasd dat ik niet het verschil wist, hij heeft het laten zien en je ziet toch idd flinke verschillen.
#3131760
Ja, het was wel warm, bij 30 graden meerkoeten föhnen :biggrin2:. Maar ja, je moet wat voor 'die etters' over hebben he :biggrin2:. Ik vind ze dus helemaal niet sociaal en ook niet leuk, niet als ze jongen hebben, niet als ze geen jongen hebben. Ze terroriseerde in onze vorige sloot alles en ze terroriseren in de sloot waar we nu aan wonen ook alles. De hele sloot is van hen. Maar als ze van die pupjes zijn, zijn ze wel kjoet hoor.

En ja, Leo neemt zijn werk letterlijk regelmatig mee naar huis. Van de week nog een gierzwaluwbaby met een pincetje voertjes gegeven. Ik vind het dus vooral heel erg niet leuk als ik in de weer ben geweest met zo'n diertje en er een band mee heb en ik krijg dan een paar uur later van Leo te horen dat het overleden is. Dan is mijn dag echt naar de kl*ten. Maar als het ze goed gaat, dan is dat wel mooi!
#3131800
Extreme schreef: Heb ooit ook eens gezegd dat er geen verschil zit tussen een meerkoet of waterkip dat waren dezelfde beesten voor mij, maar de buurjongen was verbaasd dat ik niet het verschil wist, hij heeft het laten zien en je ziet toch idd flinke verschillen.
zurca schreef: En eigenlijk is het geen waterkip maar waterhoen ;)
Aangezien ik nog nooit van waterkip had gehoord (wel van meerkoet en waterhoen en dat zijn inderdaad duidelijk verschillende beesten) heb ik gekeken wat google zei van waterkip. Ik kom dan op de volgende pagina uit: https://nl.wikipedia.org/wiki/Waterkip
Waterkip kan verwijzen naar:

Meerkoet
Waterhoen
Consumptiekip die door het inspuiten van water kunstmatig zwaarder is gemaakt
De Waterkip, een zwem- en waterpolovereniging uit Barneveld.
Meerkoet en waterkip kunnen dus dezelfde beesten zijn maar er kan ook een waterhoen mee bedoeld worden  ;D
#3131802
dinky89 schreef: Aangezien ik nog nooit van waterkip had gehoord (wel van meerkoet en waterhoen en dat zijn inderdaad duidelijk verschillende beesten) heb ik gekeken wat google zei van waterkip. Ik kom dan op de volgende pagina uit: https://nl.wikipedia.org/wiki/Waterkip
Meerkoet en waterkip kunnen dus dezelfde beesten zijn maar er kan ook een waterhoen mee bedoeld worden  ;D
Ik denk dat "waterkip" een beetje een verbastering is voor men die geen verstand heeft van vogels ;D Zo van het zit in het water, heeft wat weg van een kip, beide hebben zwarte veren......we noemen het waterkip....

Net zoals dat wij windhonden hebben en dat we bijna altijd aangesproken worden met "he zijn dat hazewindhonden?!" Hazewindhonden bestaan niet, het zijn windhonden en daar heb je verschillende rassen van ;)
#3131805
zurca schreef: Ik denk dat "waterkip" een beetje een verbastering is voor men die geen verstand heeft van vogels ;D Zo van het zit in het water, heeft wat weg van een kip, beide hebben zwarte veren......we noemen het waterkip....

Net zoals dat wij windhonden hebben en dat we bijna altijd aangesproken worden met "he zijn dat hazewindhonden?!" Hazewindhonden bestaan niet, het zijn windhonden en daar heb je verschillende rassen van ;)
Houd op ja, hazewindhonden............

Van onze hond - border terrier - wordt vaak gezegd dat ze zo'n leuke vuilnisbak is. Maar wel met een gouden deksel! antwoordt mijn man dan  :biggrin2:.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door