Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Sher
#3130461
Vanmorgen had ik een onverwachte ontmoeting in het bos. Opeens rende er een marterachtige voor ons over het pad. Ik was verrast en had geen meetlat bij me, dus hoe groot hij precies was, weet ik niet. Het was een donkerbruin diertje en natuurlijk erg slank, met die typische gebogen rug.
Is er nog een manier om er achter te komen wat dit nu precies was, want met de informatie op internet kom ik niet verder dan "marterachtig".
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3130487
Sher schreef: Bunzing, bosmarter, wezel........ ik heb geen flauw idee.  :biggrin2:
Iets marterachtigs dus. Verder zul je met deze omschrijving niet komen.
Gebruikersavatar
Door Extreme
#3130490
Angelique schreef: Iets marterachtigs dus. Verder zul je met deze omschrijving niet komen.
Maar wellicht met deze namen kan ze vriend google vragen hoe deze eruit zien en zo herkennen wat er over haar pad kruiste  ;)
Gebruikersavatar
Door Sher
#3130499
:D
Op internet zie ik alleen dat ze verschillen in afmetingen. Ik dacht dat hier misschien echte kenners waren, die nog meer kenmerken weten. Het was wel wat veel gevraagd, dat geef ik toen.  ;)
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3130501
Sher schreef: :D
Op internet zie ik alleen dat ze verschillen in afmetingen. Ik dacht dat hier misschien echte kenners waren, die nog meer kenmerken weten. Het was wel wat veel gevraagd, dat geef ik toen.  ;)
Er zijn wel kenmerken, maar als je het formaat al lastig in kan schatten, wordt dat helemaal moeilijk. Wit vlekje hier, iets groter vlekje daar. Daarvoor moet je haast 2 soorten recht naast elkaar zetten om te vergelijken.
Door zurca
#3130540
Ken je een fret? Als je die qua formaat kan inschatten dan kan je misschien al meer in een bepaalde richting zoeken...
Een bunzing bijvoorbeeld is bijna net een wildkleur fret. Wezel is echt klein, Hermelijn iets groter...beide chocolade bruin met roomkleurige bef. Hermelijn heeft een zwart puntje aan de staart.
Marter is groter dan een fret.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door