Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door hannabelgje
#3130759
Anne in Duitsland schreef: Ze heeft de houtsplinters nog tussen d'r oogjes, van alle uitbreekpogingen. :'(

Overigens is deze foto een mooi staaltje van "niet het hele beeld tonen en daardoor het verkeerde beeld scheppen". Informatie kan zo enorm gemanipuleerd worden - ik bedoel, als we van de setters van Marije al verwaarloosde, treurige hondjes kunnen maken..! ;D
Is inderdaad een hele opgave om van een setter een treurig hondje te maken. Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn ME173X met Tapatalk
Door Valerie*
#3130811
Er zijn inderdaad genoeg stichtingen te vinden die minder goed bezig zijn maar daar ben je nog altijd zelf bij. Je kunt een stichting google en verder informatie inwinnen. Niet elke hond uit het buitenland is een angstig hoopje ellende. Vaak kijken mensen juist naar een buitenlander om een leuk sociaal hondje te nemen.
Ik heb zelf een rashond met stamboom uit het buitenland en om de een of andere reden moet ik mij daar nooit om verantwoorden. Waarom zou je dan ineens geen kruising uit het buitenland kunnen halen? Ik snap dat gedoe nooit zo.
Door Quinta
#3130873
Ik ben met dit topic begonnen, misschien mag ik het voor mij ook een beetje afsluiten.

Ik heb wel ingezien dat de uitgangspunten en de motivatie voor het houden van een hond bij mensen heel verschillend zijn.
Nu, na alle reacties zou ik haast zeggen, gelukkig zijn  er een heleboel mensen die een stakker een beter leven willen geven. Die honden verdienen het, net zoals er op de wereld ook een heleboel mensen zijn, die zichzelf in dat land vol armoe ook niet op de wereld hebben gezet.

Mijn drijfveer tot het schrijven van dit topic was een persoon uit m’n buurt die helemaal nu niet meer blij is met haar hondje uit het Oostblok. Het hondje wil eigenlijk niet naar buiten.  Van een ander, alweer een paar jaar geleden weet ik dat ze kapitalen heeft uitgegeven aan de dierenarts. Ik vond dat heel sneu, omdat ze in mijn ogen haar geld heel hard nodig had.

Zeker in het eerste geval, is het haar eigen schuld. Heeft ze zich impulsief laten overhalen. Dat is wat mij juist irriteert het inwerken op het sentiment  door deze hondenopvang mensen.

Natuurlijk zijn er ook genoeg positieve voorbeelden wat ik hier gelezen heb en wat hier ook al een paar keer gezegd is, met een Nederlandse rashond kan je ook pech hebben.

Zolang mensen een bewuste keuze maken, voor dit of voor dat en zelfs een uitdaging willen aangaan om een hond weer op het rechte spoor te krijgen is het prima. Helaas is de realiteit dat een heleboel beginnelingen in het kopen van een hond geen notie hebben wat ze te wachten staat.

Ik wilde maar zeggen dat het gat dat de broodfokkers achterlaten (als het lukt ze te beperken) niet opgevuld moet worden door organisaties die geen frisse bedoelingen hebben.
Het is zo vervelend op je bek te gaan bij het aanschaffen van een hond, als je het anders had voorgesteld. Je zit er wel 12 jaar aan vast.

Voor mij genoeg hierover.
Door Ruisje
#3131154
Quinta schreef: ....

Mijn drijfveer tot het schrijven van dit topic was een persoon uit m’n buurt die helemaal nu niet meer blij is met haar hondje uit het Oostblok. Het hondje wil eigenlijk niet naar buiten.  Van een ander, alweer een paar jaar geleden weet ik dat ze kapitalen heeft uitgegeven aan de dierenarts. Ik vond dat heel sneu, omdat ze in mijn ogen haar geld heel hard nodig had.

Zeker in het eerste geval, is het haar eigen schuld. Heeft ze zich impulsief laten overhalen. Dat is wat mij juist irriteert het inwerken op het sentiment  door deze hondenopvang mensen.

....
Dus om een persoon in jouw omgeving die verkeerde keuzes heeft gemaakt moeten alle buitenlandse honden het land uit? :o Dat er 'foute' stichtingen en hulporganisaties bestaan, geloof ik meteen. Dat is niet iets nieuws. Maar omdat iemand niet weloverwogen een hond neemt en daar spijt van heeft, moeten voor jou ineens alle buitenlandse in hun eigen land blijven... Heel kort door de bocht!  Voor hetzelfde geld had die persoon een hondje van de boerderij gehaald, of uit een Nederlands asiel, of bij een fokker en daar later ook spijt van gehad om wat voor reden dan ook. En dan?? Hier kun je stichtingen, opvangorganisaties, buitenlandse honden of wat dan ook niet de schuld van geven. Ook de werking van sentiment via o.a. social media treft geen blaam. Als je een hond (of welk huisdier dan ook neemt) moet je dat altijd weloverwogen doen!
Inspelen op sentiment is niet iets nieuws of alleen wat van organisaties die bemiddelen in buitenlandse honden. Ook Nederlandse- asiels en herplaatsorganisaties doen dat, en zelfs een fokker die zijn of haar pups showt op internet speelt (bewust of onbewust) in op het sentiment van een ander. Social media versterkt al dat sentiment nog eens. Maar nog steeds ben je zelf verantwoordelijk als je je door dat sentiment laat bespelen en daardoor ondoordacht een huisdier aanschaft!

Voor die persoon in jouw buurt; als dit hondje via een goede stichting is geadopteerd dan zou deze stichting de persoon helpen of een ander thuis voor het hondje zoeken. Daarna facebook account deleten! ;)
Gebruikersavatar
Door WillyP
#3131491
Cin schreef: 'Grappig', jij zegt dat ik een dooddoender aanhaal, en meteen in je eigen verweer zeg je exact wat ik ook zeg. Ik heb hem nog even dikgedrukt voor je gemaakt.
Mijn punt is dus dat vanuit de overheid een beleid moet worden losgelaten op het denkgedrag van deze mensen. Door informatie te verstrekken. mensen 'slimmer' te maken. Het LAND doet dat niet.

Ik heb nergens gezegd dat de stichtingen géén moeite doen.
Dat gebeurd al heel lang, maar het duurt generaties voor de gewoontes ingeburgerd zijn. het zijn daar nog steeds "maar' honden voor de meesten.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door