Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3129799
Angelique schreef: Met erg warm weer lijkt me dat toch gezonder dan uitwonen. Kat hier is natuurlijk ook een jonge spring in het veld, maar zelfs die houdt zich nu gedeisd.  Ze mogen hier altijd zelf kiezen of ze meegaan het landje op en vanmorgen stonden ze me allemaal uit te zwaaien in de deuropening.

Hier langs het water is het een standaard rondje hondje, maar zoals nu, best warm, zie ik niemand hier lopen. Goed, het is wel langs het water, maar je loopt wel in de klappende zon.
;D ;D ;D ;D

Maar, jouw honden kunnen ook naar buiten om te piesen wanneer ze moeten, toch?
#3129859
Hier in Den Haag gaan de meeste honden altijd even mee naar de supermarkt en weer terug naar huis, en dan nog 2 of 3 rondjes als ze geluk hebben. Arme beesten (en maar blaffen op het balkon).
Met dit weer is die afstand wel verantwoord maar doorgaans toch zeker niet. Verder zijn het ook meestal niet de mensen die dan 1 uur braingames aan het spelen zijn ter vermaking en samenspel.
Het standaard antwoord van mensen is dan ook nog als ik het erover heb: ja maar ik heb geen border collie eh! Ja die hebben meer nodig dan sommige rassen maar alle rassen hebben meer nodig dan het rondje om de kerk.

Maar dat is hier wel duidelijk denk ik, mensen die hun best doen voeding samen te stellen zijn met hun hond bezig.
Door sella
#3129866
Met dit extreme weer sta ik om 4 uur op, doe ze in de auto, rij naar spaarnwoude, dan kan ik ze wat laten ravotten, kranten lezen, hun ding doen en op hun eigen tempo.
Buffel is sneller klaar dan Shay en die staat lekker water te drinken, om half 6 zijn we dan weer terug, niemand tegen gekomen, geen kromme tenen hoeven hebben.
Zaalig.
#3129867
eelke schreef: Maar da's toch niet tof, voor een hond. Een week lang een rondje rond de kerk...  :-\
Tja dit weer is simpelweg niet tof. Ik heb een auto zonder airco dus we gaan gewoon nergens heen. En met de blokjes om bekijken we per keer wat lukt. En aangezien Oscar rustig halverwege gaat liggen en niet verder wil, zijn dat korte rondjes  ;)
#3129868
Kaela schreef: Tja dit weer is simpelweg niet tof. Ik heb een auto zonder airco dus we gaan gewoon nergens heen. En met de blokjes om bekijken we per keer wat lukt. En aangezien Oscar rustig halverwege gaat liggen en niet verder wil, zijn dat korte rondjes  ;)
Maar om 6 uur moet dat toch nog wel kunnen? En dat hoeft ook niet elke dag, maar nu was er gewoon niemand!
#3129875
eelke schreef: Maar om 6 uur moet dat toch nog wel kunnen? En dat hoeft ook niet elke dag, maar nu was er gewoon niemand!
Ik zal wel een ontaarde hondenmama zijn, maar daar heb ik gewoon geen zin in. Ik slaap al zo slecht en dan ook nog vroeg op. Oscar taalt er ook niet naar. Ligt de hele dag voor pampus. Dus voor hem hoeft het ook niet zo nodig. Als het straks afkoeld komt die energie er wel uit en dan zorg ik er voor dat ie aan zijn trekken komt.
Door Lil
#3129878
Kaela schreef: Tja dit weer is simpelweg niet tof. Ik heb een auto zonder airco dus we gaan gewoon nergens heen. En met de blokjes om bekijken we per keer wat lukt. En aangezien Oscar rustig halverwege gaat liggen en niet verder wil, zijn dat korte rondjes  ;)
Maar bij Oscar is dat toch niet dag in dag uit het geval dat jij alleen maar rondje kerk doet? Ik lees wel andere dingen over wat met die kerel allemaal ondernomen wordt. Dus nu met het hete weer ja jammer dan. Misschien ga ik vanavond ook wel niet, ligt eraan hoe een en ander gaat lopen. Dan moeten ze (lees Jones, Boris is het worst) het hier ook maar met 1 keer per dag 30 minuten doen, tis niet anders.


Ik sta ook niet vroeger op voor het weer. Sorry, ik slaap op dit moment maar 6 uur per nacht en dan nog eerder dan 5 uur opstaan. Ik vind het heel lief dat mensen dat doen voor hun hond, maar bij mij ligt daar een grens. Functioneer nu al niet op mijn werk. Kan echt niet nadenken en het is kei moeilijk en helemaal 100% nieuw wat ik nu aan het doen ben. Jammer voor de honden maar nog minder nachtrust gaat hem niet worden. (zo he he komt mijn collega eindelijk aan, kan ik ook weer verder met proberen na te denken hihi).
#3129880
Maar volgens buienradar koelt het niet af voor volgende week zaterdag...al zal brabant en friesland (toch?) ook wel schelen in temperatuur natuurlijk.
Ik vind meer dan een week lang een blokkie om zielig. En ik ben ook bang voor dingen als verstopping enzo.
#3129886
eelke schreef: Maar volgens buienradar koelt het niet af voor volgende week zaterdag...al zal brabant en friesland (toch?) ook wel schelen in temperatuur natuurlijk.
Ik vind meer dan een week lang een blokkie om zielig. En ik ben ook bang voor dingen als verstopping enzo.


Tja als de hond het oke vindt, dan zie ik het probleem niet zo. En Lil, training zal ook niet doorgaan zondag. Misschien dat ik eens een hersenspelletje met hem doe maar verder zal het een simpel weekje worden.
Door Lil
#3129888
eelke schreef: Maar volgens buienradar koelt het niet af voor volgende week zaterdag...al zal brabant en friesland (toch?) ook wel schelen in temperatuur natuurlijk.
Ik vind meer dan een week lang een blokkie om zielig. En ik ben ook bang voor dingen als verstopping enzo.
Dat verschilt per hond! Heb ik ook nooit gedaan, altijd alternatieven gezocht, maar ik zie ook dat er honden zijn die helemaal niets hoeven te weten van alternatieven en echt gewoon liever binnen blijven. Gisteren vond Boris yeah ik kan ook weer eens een keertje het water in wel heel leuk. Vanochtend ging hij erin en was het kunnen wij nu naar huis, ik heb geen zin hoor. Waar hij mij 2 jaar geleden debiel maakte hij MOEST wat doen. Dus zielig, ja ligt aan de hond. Vind het ook zielig als hij vanavond niet zou willen en ik neem hem toch mee. Wilt hij niet ga ik wel met stuiterbal JOnes, die kun je nu niet stil laten liggen. Maar ook voor hem, jammer dan ik ga niet eerder opstaan. Trek het nu al niet. Wil best wel 20 minuten autorijden etc (moet ik voor die zwemplek), maar er zijn gewoon sommige grenzen bij de baas.
Kaela schreef:

Tja als de hond het oke vindt, dan zie ik het probleem niet zo. En Lil, training zal ook niet doorgaan zondag. Misschien dat ik eens een hersenspelletje met hem doe maar verder zal het een simpel weekje worden.
Hier ook geen training, nul! Ook geen hersenwerk door mijzelf hoor. Dat bedoel ik toch honden doen meer dan genoeg normaal gesproken. Kunnen best een week wat minder doen!
Enne als ik de griep heb he.... ik ben alleenstaand tja dan zien ze 4 x daags 5 minuten grasveld. Heb geen geschikte uitlaat voor een Jones gevonden.
#3129891
Hier moeten ze het doen met korte rondjes s ochtends, overdag mogen ze wat doen in de tuin en hopelijk koelt het wat af en kunnen we vanavond nog een rondje. In de buurt kan ik alleen in de volle zon op 10m2 gras of op asfalt en stenen. Anders met auto stuk rijden maar dan moeten ze alsnog een enorm stuk over asfalt voordat we bij waterzijn in volle zon.

Maar ik krijg juist commentaar dat ik met de auto ga rijden met ze. In huis is het 28 graden, de auto heeft airco en een open tussenschot. En dat ding blijft in de schaduw stukken koeler dan het buiten is. Maar ja ik word erom uitgescholden...
Door Lil
#3129901
TessaThomas schreef: Hier moeten ze het doen met korte rondjes s ochtends, overdag mogen ze wat doen in de tuin en hopelijk koelt het wat af en kunnen we vanavond nog een rondje. In de buurt kan ik alleen in de volle zon op 10m2 gras of op asfalt en stenen. Anders met auto stuk rijden maar dan moeten ze alsnog een enorm stuk over asfalt voordat we bij waterzijn in volle zon.

Maar ik krijg juist commentaar dat ik met de auto ga rijden met ze. In huis is het 28 graden, de auto heeft airco en een open tussenschot. En dat ding blijft in de schaduw stukken koeler dan het buiten is. Maar ja ik word erom uitgescholden...
Dat heb ik zo vaak idd. hond mag niet in auto van 24 graden terwijl ze wel in tent mogen van 30 graden (agility wedstrijden). En dat in nog 100 situaties. Ik heb dus een thermometer in mijn auto liggen om te checken. Als het echt heet is wil ik nog wel eens een rondje gaan rijden, puur vanwege de airco net zoals die reclame 1 of 2 jaar geleden.  :biggrin2:
#3129918
Hier lopen we s morgens heel vroeg een lange ronde en gaan we samen zwemmen. Of beter, ik zwem en Flow probeert mij te redden. En de rest vd dag is het rust rust en rust. Tussen 12.00 en 14.00 binnen blijven en de rest vd tijd wisselt ze net als de spikkels van Lizzy af tussen de volle zon en de relatieve koelte van het huis. We lopen s avonds laat nog een behoorlijke ronde.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door