Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3128061
Doranto schreef: Ik heb even mijn boeken erbij gepakt:
"De was wordt gewonnen uit jojobanoten en door de Amerikaanse Indianen sinds mensenheugenis gebruikt als balsem voor zowel een droge als een vette huid en voor hun haar."
Eigenschappen:
-Zeer zuiver
-Wordt nooit ranzig
-Verzachtend
-gladmakend
-Talgafgifte vertragend
-Geeft de grove poriën aanzet tot sluiten
-Voedend voor de huid en voor het haar
-Houdt het vochtgehalte van de huid op peil en geeft een glad niet vet gevoel
-Mag zonder bezwaar rond de ogen worden gebruikt
-Zeer goed te mengen met etherische olie.

Ik doe er jojoba bij om het wat dunner te maken en vanwege de eigenschappen, maar vooral omdat ik hem toevallig nog in de kast had staan.  :biggrin2: Als hij op is ga ik het een keertje met olijfolie proberen  ;) Mocht dat niet zo fijn zijn, ga ik zoeken waar ik weer wat jojoba kan scoren  :)
Dank je voor de uitleg! Ik ga die mix van jou misschien ook wel eens proberen :)
#3128131
Lizzy schreef: Mijn God :-X
Het schijnt ook nog eens heel dieronvriendelijk te zijn! (want onder stress produceren ze meer slijm).
Dan is het hier in mijn tuin zijn erg stressvol denk ik, want het stikt hier van het slakkenslijm (opgelost met bakjes bier, nieuwe planten werden gelijk met de grond gemaakt).

Maar gatver, wie gaat er dat nou op z'n gezicht smeren?
#3128159
Ja, ik doe ook aan Dalmatierslijm. Maar dat vind ik toch stukke frisser dan slakkenslijm :biggrin2:

Het gaat geen niveau worden. Ik houd niet van plak. Ik vind olie altijd lekker voor m'n gezicht. Van Weleda heb ik ooit granaatappelolie gehad. Dat was voor je lichaam en kon volgens Weleda zeker niet op je gezicht. Nou, ik vond dat juist lekker! Ik heb ook wel Bio oil gehad (ofzoiets) maar dat zijn allemaal mineralen olieen dus daar ben ik weer mee gestopt.... Jammer, want dat rook ook zo lekker.
#3128169
Pauline schreef: Ik ben al 50plus...., Balea Feuchtigkeits serum, ideaal en of het helpt.... Over het algemeen word ik geen 50 geschat, maar of dat nou aan mijn crème of mijn kinderlijke gedrag ligt..... :P :biggrin2:
Hihihihi!! Geweldig gezegd Pauline!! Maar zeker gelijk :O schatte jou echt geen 50!! Afbeelding


Sent from my iPhone using Tapatalk
#3128218
Ik ga binnenkort gewoon naar een ici paris toe (heb ik al paar maanden in mijn hoofd, eigenlijk sinds ik rond de 26 ben gekomen  ::) ) en laat mij daar adviseren wat voor mijn huid een goede dagcreme is en waar ik op moet letten.

Wat ik altijd hoor is dat duurdere cremes fijner intrekken (en dus minder plakken) en zuiniger zijn in gebruik.
Als handcreme heb ik dan ook de pompjes van rituals omdat die zo lekker snel in de huid trekken en je daardoor geen plakhanden hebt  ;)
#3128383
Lizzy schreef: Ja, ik doe ook aan Dalmatierslijm. Maar dat vind ik toch stukke frisser dan slakkenslijm :biggrin2:

Het gaat geen niveau worden. Ik houd niet van plak. Ik vind olie altijd lekker voor m'n gezicht. Van Weleda heb ik ooit granaatappelolie gehad. Dat was voor je lichaam en kon volgens Weleda zeker niet op je gezicht. Nou, ik vond dat juist lekker! Ik heb ook wel Bio oil gehad (ofzoiets) maar dat zijn allemaal mineralen olieen dus daar ben ik weer mee gestopt.... Jammer, want dat rook ook zo lekker.
Lavera heeft sinds kort een nieuwe dag- en nachtcrème met Cranberry en Arganolie, speciaal voor de droge of rijpere huid, ik vind ze ontzettend fijn (en niet plakkerig): https://www.solobiomooi.nl/lavera/Laver ... Cranberry/ en https://www.solobiomooi.nl/lavera/Laver ... ke-gezich/
#3128768
Mijn huid begon er een aantal jaren vreselijk uit te zien omdat ik door weer en wind met mijn werk altijd buiten bezig was.
Ik verdraag niets maar ben teatree creme van Dr.Organic gaan smeren. Perfect spul! Er kwam weer een mooie 'dikke' zachte huid terug.
En nog buiten tegen de muggen ook ;)
Ik koop het bij De Tuinen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door