Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door *Lia*
#3132264
hannabelgje schreef: Het is toch jouw hond en je bepaald toch zelf wat daarmee gebeurd.

Ja precies, en als je een nestje wil ben je afhankelijk van een reuen houder. Je hebt dan helemaal niets te bepalen.
Door Jantina
#3132367
*Lia* schreef:
Het juiste tijdstip bepalen door bloed te laten prikken.
ja OK, dat doen we denk ik allemaal wel. Maar als je hebt geprikt en je bent bij de reu en de teef wil niet. Wat doe je dan vraag ik me af? Je maakt er toch geen verkrachting van?
#3132402
*Lia* schreef:
Ja precies, en als je een nestje wil ben je afhankelijk van een reuen houder. Je hebt dan helemaal niets te bepalen.
Huh?
Ik ben reu eigenaar. Als iemand komt met een loopse teef dan weet ik dat t zou kunnen dat het op een andere dag zou moeten. Dat was de laatste keer hier ook: dinsdagavond wilde ze echt niet, dat kan. Kom maar op donderdag terug. Donderdag en zaterdag prima dekking met koppeling. Was geen progesteron geprikt overigens maar t gedrag was zo duidelijk (verschillend) die paar keer.
Kijk je moet niet een dag vantevoren bellen dat je teef morgen gedekt moet worden ook al heb je vooraf alles al doorgelopen. Begin van de loopsheid even laten weten dat ze loops is geworden dan kan ik er rekening mee houden.
Mijn eigen teef heb ik destijds wel laten prikken. Op dinsdag was t perfect volgens de da. Tja... zij vond van niet. Woensdag ook niet pas donderdagavond vond ze t prima. 1 dekking maar en een kerngezond nest.
Dus mij zegt ook als reu eigenaar de teef zelf meer als een test.
En als ze niet wil dan niet.... ik ga ze niet dwingen.
Door Lizzy
#3132404
Jantina schreef: ja OK, dat doen we denk ik allemaal wel. Maar als je hebt geprikt en je bent bij de reu en de teef wil niet. Wat doe je dan vraag ik me af? Je maakt er toch geen verkrachting van?
Bisq wilde niet op de dag dat de beste dek-dag was. Ga je toch een dag later nog een keer? En als ze dan weer niet willen, ga je een dag later toch weer? En als ze dan weer niet willen, kun je natuurlijk gewoon zeggen "dan niet". En ja, ik ken de verhalen van verkrachtingen. En KI. Maar ik zou daar geen zin in hebben. De teef bepaald. Misschien heeft ze wel een goede reden om niet te willen.
#3132433
Lizzy schreef: Bisq wilde niet op de dag dat de beste dek-dag was. Ga je toch een dag later nog een keer? En als ze dan weer niet willen, ga je een dag later toch weer? En als ze dan weer niet willen, kun je natuurlijk gewoon zeggen "dan niet". En ja, ik ken de verhalen van verkrachtingen. En KI. Maar ik zou daar geen zin in hebben. De teef bepaald. Misschien heeft ze wel een goede reden om niet te willen.
Helemaal mee eens, nog los van dat ik m'n maatje nooit zou (laten) forceren tot een dekking. Buiten dat: zélfs als ze geen goede reden heeft om niet te willen (bijvoorbeeld eigen gezondheidsmoeilijkheden die we zelf nog niet hebben opgemerkt of subtiel afwijkend gedrag van de reu wat ons als mensen ontgaat) dan is het nog steeds de vraag of je zou moeten willen fokken met een hond die zich niet wil (laten) dekken. Fokken met honden die zich van nature niet zouden voortplanten, is m.i. per definitie fokken met dieren die iets mankeren wat hen ongeschikt maakt als fokdier. Ook dát is immers een eigenschap die ze zouden kunnen vererven...
Door Lizzy
#3132440
Parelridder schreef: Helemaal mee eens, nog los van dat ik m'n maatje nooit zou (laten) forceren tot een dekking. Buiten dat: zélfs als ze geen goede reden heeft om niet te willen (bijvoorbeeld eigen gezondheidsmoeilijkheden die we zelf nog niet hebben opgemerkt of subtiel afwijkend gedrag van de reu wat ons als mensen ontgaat) dan is het nog steeds de vraag of je zou moeten willen fokken met een hond die zich niet wil (laten) dekken. Fokken met honden die zich van nature niet zouden voortplanten, is m.i. per definitie fokken met dieren die iets mankeren wat hen ongeschikt maakt als fokdier. Ook dát is immers een eigenschap die ze zouden kunnen vererven...
Ik zou zeer zeker nog een dekking proberen met een andere reu. Omdat het misschien aan de match kan liggen (die er niet is dus, die match). Maar als de teef dan weer niet wil en ik zeker weet dat ik daar rond het juiste tijdstip sta (en ze ruim de tijd heb gegeven samen): dan zou het voor mij ook klaar zijn voor zo'n teef. Want ik ben het helemaal met je eens, dat moet je niet willen met honden fokken die zich niet willen of kunnen voortplanten.
Door Danny
#3132623
Ik ga daar in mee, of een natuurlijke dekking, of niet.
Als ik zag hoe de dekkingen van Gina gingen, prachtig. We hebben wel laten prikken dus wisten wel wat.
We zijn naar België gereden. Gina uit de auto, de tuin in waar de reu ook was. Beide honden los gelaten. Er werden drie stappen gerend samen, en Gina ging staan. Ja dat vond ik heel mooi om te zien.
Zij heeft 3 mooie natuurlijke dekkingen gehad.

Nooit zou ik mijn meisje ergens achter laten voor een dekking, en nooit zou ik haar tegen haar zin in laten dekken.
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#3134558
In feite de teef. Ik laat progesteron prikken omdat de reu meestal niet om de hoek woont. De reuen waar ik tot nu toe geweest ben, is nooit een "ik ben in love" match geweest. Altijd was daar de eigenaar van de reu die de dekking liet plaats vinden, en daarbij hielp. Bij Shelties zijn het nooit vrijwillige dekkingen geweest in mijn geval. Ik neem aan dat ik daar geen uitzondering in ben. En als de reuenhouder een "belangrijkere" afspraak heeft, ben je gewoon de LUL.
Door Lizzy
#3134564
*Lia* schreef: In feite de teef. Ik laat progesteron prikken omdat de reu meestal niet om de hoek woont. De reuen waar ik tot nu toe geweest ben, is nooit een "ik ben in love" match geweest. Altijd was daar de eigenaar van de reu die de dekking liet plaats vinden, en daarbij hielp. Bij Shelties zijn het nooit vrijwillige dekkingen geweest in mijn geval. Ik neem aan dat ik daar geen uitzondering in ben. En als de reuenhouder een "belangrijkere" afspraak heeft, ben je gewoon de LUL.
Maar wat moet ik me daarbij voorstellen, een niet vrijwillige dekking bij Shelties? Krijg je verkrachtpartijen?
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#3134573
Lizzy schreef: Maar wat moet ik me daarbij voorstellen, een niet vrijwillige dekking bij Shelties? Krijg je verkrachtpartijen?

De teef en reu lopen nooit vrij in het rond, want de reu wil gelijk. Je komt binnen: Laten we eerst even de dekking doen. Teef loopt al in de kamer (ruimte) reu komt binnen. Hoi leuke meid, ik wil jou dekken. Eigenaar reu zit erbij. Reu helemaal enthousiast en wil gelijk dekken. Je komt niet met een teef die niet dekrijp is. Eigenaar teef houdt voorkant teef vast en reu springt erop. Eigenaar reu "stuurt" de vulva in de juiste richting en hop de dekking vindt plaats. Normaal gesproken vindt binnen enkele minuten de koppeling plaats. Een dekking bij een Sheltie is niet zomaar gedaan. Heel veel haar bij de broek moet soms weggeknipt worden. Links en rechts wordt de broek met een elastiekje bij elkaar gebonden, anders zou een reu er nooit inkomen. Veel te veel haar voor de ingang. Veel haar is mooi, maar geeft ook problemen.
Door Lizzy
#3134578
*Lia* schreef:
De teef en reu lopen nooit vrij in het rond, want de reu wil gelijk. Je komt binnen: Laten we eerst even de dekking doen. Teef loopt al in de kamer (ruimte) reu komt binnen. Hoi leuke meid, ik wil jou dekken. Eigenaar reu zit erbij. Reu helemaal enthousiast en wil gelijk dekken. Je komt niet met een teef die niet dekrijp is. Eigenaar teef houdt voorkant teef vast en reu springt erop. Eigenaar reu "stuurt" de vulva in de juiste richting en hop de dekking vindt plaats. Normaal gesproken vindt binnen enkele minuten de koppeling plaats. Een dekking bij een Sheltie is niet zomaar gedaan. Heel veel haar bij de broek moet soms weggeknipt worden. Links en rechts wordt de broek met een elastiekje bij elkaar gebonden, anders zou een reu er nooit inkomen. Veel te veel haar voor de ingang. Veel haar is mooi, maar geeft ook problemen.
Aha, juist ja. Maar je staat daar niet een gillende krijsende om zich heen bijtende teef vast te houden? Tegen haar wil in?

Wat een gedoe trouwens!
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#3134584
Lizzy schreef: Aha, juist ja. Maar je staat daar niet een gillende krijsende om zich heen bijtende teef vast te houden? Tegen haar wil in?

Wat een gedoe trouwens!

Ja, een Dalmaat, of ander "kaal" ras heeft daar geen moeite mee. De "muts" is helemaal vrij. Maar bij een hond met veel haar rond de 'Muts" , is dat moeilijker. Nee, zeker geen gillende meid. Morgan stond met haar oogjes dicht. Waarschijnlijk te genieten.
Door Lizzy
#3134591
*Lia* schreef:
Ja, een Dalmaat, of ander "kaal" ras heeft daar geen moeite mee. De "muts" is helemaal vrij. Maar bij een hond met veel haar rond de 'Muts" , is dat moeilijker. Nee, zeker geen gillende meid. Morgan stond met haar oogjes dicht. Waarschijnlijk te genieten.
Hahahaha, OK, dan is het goed ;D
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door