Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3125714
Hebben jullie ook weleens opmerkingen gehad ?

Wij wel  :biggrin2:

We liepen eens met onze twee Langharige Hollandse Herders aan zee .
Er kwam een jochie aan van een jaar of zes
Kijk eens mama .... die hond heeft hetzelfde kapsel als jij
Mama had coupe soleil  :biggrin2:

Mama : Nee , die hond is zo geboren , en bij mij heeft de kapper dat gedaan
Jochie : Nietes , dat bestaat niet . Honden zijn zwart of wit of bruin maar niet zo
Mama : Toch wel hoor , kijk maar er komt nog zo,n hond aan ( onze teef kwam net uit het water )
Jochie : Nietes , er zijn toch ook meer vrouwen die coupe soleil hebben  :biggrin2:

We hadden Noa nog maar net , en ik liep met haar langs de gymzaal . De gymnastiek was afgelopen en de kids kwamen naar buiten .
De ouders stonden te wachten , er kwam een jochie van een jaar of zes aan . Hij liep naar zijn moeder , keek naar Noa en vroeg aan zijn moeder
Mama bestaat er ook een beugeltandarts voor honden , die hond moet echt een beugel hoor  :biggrin2:
Noa haar ondertanden waren altijd zichtbaar

Op vakantie . De oude besjes Milo en Noa leefden nog . Koets ook mee voor hen .
We waren aan de wandel en de twee oudjes lagen te pitten in de koets
Ze waren dus niet zo snel zichtbaar , er kwamen een oudere man en vrouw aan .
Vrouw tegen man : Kijk eens wat een bijzondere wagen , zou dat een kinderwagen zijn ?  :biggrin2:
Man : Geen idee , wel wat groot . Maar we zien het zo wel , die mensen komen eraan
En we kwamen eraan  :biggrin2:
Vrouw : Goedemiddag , wat heeft u een bijzondere wagen , is dat een kinderwagen .... heeft u meerlingen
Wij : Nou , u mag gerust even kijken hoor  :biggrin2:

Op vakantie in Frankrijk . We hadden Milo , Tessa en Amber mee (Noa was toen nog niet bij ons )
We hadden gewandeld en daarna een klein stadje in om nog even op een terrasje te gaan zitten
Komt er een hele horde Japanners aan , allemaal met camera natuurlijk  :biggrin2:
Ik liep met Amber , en had binnen de kortste keren heul veul Japanners om me heen staan
Bulldog ... Bulldog ....... foto ..... foto ... foto
Of dat mocht , wij mee nemen naar Japan , laten zien in Japan . Ja , maar alleen de Bulldog op de foto
Geld voor betalen mevrouw ? Nee , jullie hoeven geen geld te geven  :biggrin2:
Ja , maar wij zeer dankbaar zijn mevrouw
Dus de pretletter ging met vele Japanners op de foto , en had de middag van haar leven  :biggrin2:
Ze wilden allemaal kroelie kroelie doen  :D
Daarna kregen we als dank een biertje op het terras , de horde Japanners ook mee  :biggrin2:
En de honden op schoot bij de Japanners
#3125734
Ik werd eens aangesproken door een man die maar bleef jubelen over hoe mooi Oscar zijn poten wel niet waren. Hij kwam verder heel normaal over, maar ik vond het wel een heel bijzondere lofzang  ;D
#3125742
Joep heeft vorig jaar een kettingbotsing veroorzaakt toen hij met zijn wieltjes een schoolklas op de fiets tegenkwam. Middenin de stoet riep een kind: "Kijk!!!! Een teckel met zijwieltjes". En ze ging hoog op de rem, met alle gevolgen van dien. :biggrin2:
#3125749
Op en aanmerkingen krijgen we genoeg.

Grappig was wel die van een klein kindje; "Kijk mam, die ene hond heeft een jasje aan en die andere een sjaaltje"
Dat "sjaaltje" was Tous zijn tuig :biggrin2:

"Bijzonder" vind ik het altijd weer als men uitspreekt wat een lelijke honden wij hebben terwijl ze op hun vingers kunnen natellen dat wij nog binnen gehoorsafstand zijn. Nu zeg ik wat terug in de trend van "goh u ziet er ook niet bijzonder mooi uit of ik kan u nog horen hoor" Vroeger durfde ik nat nooit zo maar ik vind het zo onbeschoft. Slik je commentaar in of spreek het uit als we al ver voorbij zijn of nuanceer je opmerking....
#3125757
Jaren geleden liepen we met Scotch en Max over de Champs Élysées in Parijs dwars door de stad naar de Eiffeltoren. Roept een klein jochie (in het Frans), wijzend op Scotch (de husky uit mijn handtekening): "Mama mama, een wolf, een wolf!"  :biggrin2:
Laatst gewijzigd door Anne in Zweden op wo 17 jun 2015, 23:38, 1 keer totaal gewijzigd.
#3125760
Nee, nooit zomaar leuke opmerkingen.
Of (her)kenners die het ras kennen en dan een praatje komen maken of roepen, tijdens het langfietsen,... kijk, een bulletje. :)

Verder is het eigenlijk alleen maar,...kijk eens wat een lelijkerd,...ahhhhhhhhhhh, ein Kampfhund,........allemachtig, daar loopt een varken aan de lijn, enz. enz. enz.  :)

Vroeger riep ik dan terug,...zo, weer iemand zonder spiegel thuis,...maar nu laat ik het maar.
#3125762
Over mijn bouvier word door kinderen vaak geroepen: kijk die hond heeft geen ogen.

Mijn huidige boefje is nogal klein (55cm), daar word dan ook regelmatig over gevraagd: nog een pup zeker (ze is inmiddels 16 maanden) of niet raszuiver zeker (ze heeft een keurige stamboom van de raad) en als laatste: wat een leuke labradoodle heeft u?
#3125776
We hadden herplaatser Sheila , een verwaarloosde Schotse Collie
Ze kreeg geen eten meer op het adres waar ze werd aangetroffen , was dus broodmager geworden
Ze zag er niet uit , en werd dus in beslag genomen
En dan wordt je bekeken als je buiten loopt met zo,n hond
De meeste mensen vroegen gewoon wat er aan de hand was , die hadden oprechte belangstelling
Er was hier ook iemand in de buurt die er anders over dacht
Die had gewoon zijn oordeel , zonder de werkelijke reden te weten
Dat mens , die heeft teveel honden . Ze zorgt niet goed voor die hond
Ze gaan en komen daar ( Ja dat kan weleens voorkomen als je honden opvangt die er niet al te best aan toe zijn )
Hij sprak mij nooit aan , maar vertelde maar wat graag aan anderen wat hij ervan vond
Ook Sheila is helaas niet lang bij ons geweest . Sheila was er al slecht aan toe en kreeg ook nog kanker
Net nadat we Sheila in hadden laten slapen kwam ik die klootviool tegen
En toen sprak hij me wel aan . Hij had gehoord dat Sheila overleden was
Ik hield het kort , en zei ja dat klopt
Die vent : Ik heb het altijd al gedacht , jij .... jij . Ze moesten het verbieden om jouw nog een hond te laten houden
Ik begon te koken  !  Ik was in staat om ..... Ik ben maar door gelopen
Maar wat deed dat veel pijn !
Die zal ik niet snel vergeten  :'(  >:(
#3125777
Wij horen over het algemeen flauwe grapjes zoals "moeten daar geen batterijen in?'' of "Waaien ze niet weg?" 1 keer vroeg iemand wat ik er voor wilde hebben  :o

En verder vaak dat ze zo schattig en lief zijn, daar kan ik me alleen maar bij aansluiten :biggrin2:
Laatst gewijzigd door Joaquin op do 18 jun 2015, 00:12, 1 keer totaal gewijzigd.
#3125792
Twee Chineese bloterikken tja..... Wat zal ik nu schrijven ?  :biggrin2:

Ik merk wel op dat ze als ras meer herkent worden dan een aantal jaren geleden. Het acuut gillen " O een Chinese naakthond! In het echt! Die vind ik toch zoooooooooo leuk!" Om zich vervolgens, en het liefst zonder te vragen, op de honden te storten om ze vooral even aan te raken.
Karel vind dat prima maar Eddie vreet ze op. Die is dat gefrunnik aan hem zo zat.

Sinds gisteren hebben wij ook een luxe koets. Honden kunnen prima lopen maar op sommige momenten is het voor mij handig dat IK even door kan lopen. Want aandacht kan heel leuk en gezellig zijn maar kost ook heel veel extra tijd  ;)

Opmerkingen:
O zijn ze ziek?
Hebben ze het niet koud
Wat een lelijke honden
Kijk mama een my little pony
Ik vind ze zo lelijk maar deze zijn wel mooi
Alle Japanners vallen bijna in katzwijm, veel Chinezen ook.
Mama mama ik wil ook zo'n hond!
Mexicaanse naakthond
Heeft u ze zo geschoren?

Ik ben er vast nog een paar vergeten of heb het verdrongen  :biggrin2:
#3125794
Vroegu had ik een rottweiler teefje. Ze was van het ouderwetse type. Groot en een minder breed hoofd als die van tegenwoordig. Het was een mooie hond en goed op gewicht (niet te dik, niet te dun). Ooit zei een man in het voorbij gaan, dat ik slecht voor haar zorgde, want ze was véél te dik voor een dobermann. Ik heb hem alleen maar verbaast aan gekeken, want eer ik kon reageren was hij alweer door gelopen.  ::)
Maar de leukste was over mijn paard. Op en afzadelen doe ik altijd op het erf voor het huis. Als ik dan na een rit hem terug breng naar de stal / wei, is hij kennelijk altijd relaxt en hangt hij "zijn slurfje te luchten" zoals wij dat noemen. (Hij schacht dan uit) Dat is best wel genant, maar het is nu eenmaal niet anders en we zullen hem toch terug moeten brengen en moeten dan een stuk over straat.
Hier vlakbij is een basisschool en die was nét uit. Komt er een jochie aan de hand van zijn moeder langs gelopen en roept vol verbazing: Oooohh mama kijk! Dat is een mannetje! Moeder werpt een blik in mijn richting, krijgt een knalrood hoofd en loopt stevig door, haar zoontje mee trekkend. Maar het kind kan er maar niet over uit en roept al trekkend aan de hand van zijn moeder verschillende keren: "mamma kijk dan, dat is een ÉCHT mannetje!!!!"  ;D ;D ;D
Dat ik op het paard van Sinterklaas zit, heb ik (rond Sinterklaastijd) ook al meerdere keren door kleine kinderen horen roepen, terwijl het toch geen schimmel is maar een valk.  :-\
#3125835
Hier in de buurt woont een man met poedels
Ik loop weleens met hem mee tijdens het uitlaten van de honden
En dan komt het gesprek ook weleens op dergelijke dingen
De eigenaar van de Poedels werd ook eens aangesproken dor een meisje van een jaar of 10
Meneer , heeft u ook een vrouw ?
Ja , ik heb ook een vrouw
Wat zult u dan veel geld kwijt zijn ..... vrouwen gaan al vaak naar de kapper
En dan ook nog twee honden met permanent  :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door