Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door kaszi
#3122684
keetje schreef: Tjee, spannend hoor.
Ik hoop dat het allemaal mee gaat vallen en dat de AB zijn werk doet.

Een zoontje van een vriendin van mij werd een paar jaar gelden net boven zijn oor gebeten door en teek en hield daar een aangezichtsverlamming aan over die nu, na een paar jaar gelukkig zowat geen sporen meer achtergelaten heeft maar je kan niet TE voorzichtig zijn bij reactie's op tekenbeten.

Beterschap voor de kleine man!
Heftig!
Door K&D
#3122777
Ow jakkes. Niet te kort AB...1 kuur is absoluut onvoldoende. De huisartsen hier zijn niet allemaal even scheutig met AB, maar 6 weken is de ondergrens.
Beterschap!
Door orinake
#3122783
goed opvolgen hoor... Hier een tekenbeet gehad en op die plek zit nog steeds iets klein gezwelachtig.
Zou het moeten laten weghalen, maar pfff ik durf niet  :-[
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3122792
K&D schreef: Ow jakkes. Niet te kort AB...1 kuur is absoluut onvoldoende. De huisartsen hier zijn niet allemaal even scheutig met AB, maar 6 weken is de ondergrens.
Beterschap!
Dit dus!!! Heel belangrijk, standaard geven ze in NL veel te kort AB.
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#3122797
kaszi schreef: Nee helemaal niet. Ik heb het goed in de gaten gehouden.
Het is omdat je weet van een teek anders zou je zeggen het is een muggenbeet.

Hopelijk komt het helemaal goed voor deze kanjer, wat een schatje trouwens :)
Gebruikersavatar
Door Hope
#3122878
K&D schreef: Ow jakkes. Niet te kort AB...1 kuur is absoluut onvoldoende. De huisartsen hier zijn niet allemaal even scheutig met AB, maar 6 weken is de ondergrens.
Beterschap!
+1, maar wel probiotica bijgeven.
Mijn darmen zijn, acht jaar na een kuur van 8 weken, nog steeds aan gort  :-X
Door kaszi
#3122891
K&D schreef: Ow jakkes. Niet te kort AB...1 kuur is absoluut onvoldoende. De huisartsen hier zijn niet allemaal even scheutig met AB, maar 6 weken is de ondergrens.
Beterschap!
Hij heeft een kuurtje gekregen voor 5! dagen  :-X  Ik ga toch nog eens overleggen met de HA.
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3122904
Bah wat een nare reactie, ik hoop echt dat het geen Lyme is. Sterkte!


Ik had vorig jaar een teek, die is opgestuurd voor onderzoek. Kreeg daar vorige week de uitslag van: het kreng had hoogstwaarschijnlijk geen borrelia bij zich.
Meneer heeft een paar jaar geleden een Lyme besmetting gehad (een meer dan flinke rode plek onder de knie), kuurtje van 7 dagen. Hij kan praten als brugman, maar er werd niet meer voorgeschreven.  :-X  Protocol is protocol.  ::)
Gebruikersavatar
Door Riek
#3122934
Dat ziet er echt niet fijn uit.
Ik hoop dat het meevalt en geen Lyme is.
Het blijft eng die klere-teken.
Door Aprilsnow
#3122993
-Annemarie- schreef: Ik had vorig jaar een teek, die is opgestuurd voor onderzoek. Kreeg daar vorige week de uitslag van: het kreng had hoogstwaarschijnlijk geen borrelia bij zich.
Meneer heeft een paar jaar geleden een Lyme besmetting gehad (een meer dan flinke rode plek onder de knie), kuurtje van 7 dagen. Hij kan praten als brugman, maar er werd niet meer voorgeschreven.  :-X  Protocol is protocol.  ::)
Dat is wel heel lang voor er een uitslag komt  ??? is toch ook niet handig.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3123004
Ojee , duim voor jullie mee.

Weet je over lyme zijn de meningen ernstig verdeeld in de medische wereld, en dan ook nog eens de protocollen per land. En dan nog zijn sommige doctoren het daar ook niet mee eens.
Probleem is dat jaren later mensen pas problemen krijgen en die dan niet met een kuurtje van 2 weken op te lossen is. Alleen wat doe je dan op voorhand iedereen een lange kuur Ab geven, tja dat levert in de tijd van resistentie gevaren ook problemen op....
En volgens mij is de test of je lyme hebt ook niet bijzonder betrouwbaar te noemen  :( daarom ook pas meestal na enkele weken , maar er zijn meerdere soorten testen.
Gebruikersavatar
Door Extreme
#3123028
Gatver dat is schrikken.

Wat andere ook al schreven, niet te kort AB, 5 dagen vind ik idd wel erg kort. Misschien kan  je meer info krijgen bij de vereniging?
http://www.lymevereniging.nl/
Beterschap voor je kleine man.

Buiten het lyme stukje om, wat een lief snoetje heeft je mannetje.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door