Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Extreme
#3122292
Stevia is niet gewoon vies hoor Lizzy, maar ontzettend vies  :crazy2:
Je wilt iets beters in je koffie, wat ik me dan afvraag is, suiker e.d. is slecht maar koffie.....is koffie dan zo goed voor je?  ;)
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3122316
Ik drink koffie ook enkel met suiker, en dus drink ik het gewoon niet. Maar dat zal je wel niet helpen zeker.  :biggrin2:
Stevia heb ik nog niet geproefd moet ik zeggen. Het is er gewoon nog niet van gekomen.
Al die suikervervangers begin ik ook eigenlijk niet aan, en aspartaam is puur vergif, dus alles wat light of zero is drink ik zeker niet.  Dan nog liever gewoon suiker dan die rommel.
Als ik er eens toe kom, wil ik die cola life wel eens proberen, gewoon kijken hoe dat proeft, want ik vind het wel een goede poging.  Maar ik drink momenteel gewoon vrijwel geen frisdrank, dus zal het nog niet voor meteen zijn.

Ice tea maak ik met koudgeslagen honing, als ik het al nodig vind om er wat in te doen.  Maar bij warme dranken is dat natuurlijk niet geholpen...
Ik maak virgin moijto zonder suiker, is ook erg lekker bij warm weer. Eigenlijk is dat dus gewoon water met citroen/limoen en munt, maar echt, das erg lekker. 
Yoghurt vind ik tegenwoordig echt vies gesuikerd. Vroeger kreeg ik de ongesuikerde ook niet binnen, maar dat is verandert door gewoonte.  Ik eet dat gewoon zo, natuur, maar meestal met wat fruit. Fruit is zoet genoeg op zich, daar is die frisse yoghurt erg lekker bij.  Meneer Pop eet het liever met vanilleyoghurt maar daar zit ook een klein beetje rietsuiker bij, en voor mij hoeft dat dus niet.
En ik ben wel heeeel erg blij met het receptje dat hier onlangs gedeeld werd in een ander topic om suiker en zelfs bloemvrije muffins of cupcakes te bakken.  Met amandelmeel (ik doe er ook een deel kokosmeel in) en gewoon rijpe banaan als zoetmaker.  Het werkt echt heel goed, je proeft bijna niet dat er banaan in zit (wat zou kunnen storen) en als je er nog wat rozijntjes door doet, is het zeker zoet genoeg.  Ook andere garnituurtjes kunnen.
Denk dat ik vrijdag me eens aan appelcake ga wagen met dat recept. ;)

Met je koffieprobleem weet ik ook geen raad.  Chocolade erin vind ik wel lekker, maar als je echte goede pure chocolade neemt is het zeker niet zoeter, en in het andere geval kan je er al net zo goed gewoon suiker in doen...
Als ik nog eens koffie drink, neem ik meestal een latte...  :P
Door Tanna
#3122320
nikèdog2000 schreef: na 1 week koffie zonder suiker en je wilt nooit meer anders
Ik heb haast 30 jaar koffie zonder suiker gedronken en op een dag heb ik er weer 2 klontjes doorgeroerd...........maar dàt was lekker!! tegenwoordig gaan er weken, soms maanden voorbij zonder dat ik koffie drink, dus die 2 klontjes zijn geoorloofd!
Gebruikersavatar
Door kimlodewijks
#3122322
Ik heb in een natuurwinkel eens gehoord van de verkoopster dat het erg afhankelijk is van waarmee de stevia verdund is ... Dat stevia op zich niet vies is, maar de vulstoffen die erbij zitten wel. Ik heb zelf nog niet vaak stevia geprobeerd en heb tot nu toe ook nog geen lekkere versie gevonden (hoewel ik de cola life best vind meevallen, alleen vind ik 30% winst niet echt de moeite), maar ik heb ook nog niet veel geprobeerd. Misschien dus eens een ander merk dan candarel proberen?
Door Lil
#3122326
Tanna schreef: Ik heb haast 30 jaar koffie zonder suiker gedronken en op een dag heb ik er weer 2 klontjes doorgeroerd...........maar dàt was lekker!! tegenwoordig gaan er weken, soms maanden voorbij zonder dat ik koffie drink, dus die 2 klontjes zijn geoorloofd!
Ik ben cappuccino gaan drinken zodat ik de suiker kan weglaten. Doe dat nu al 4 jaar zonder suiker drinken. Kreeg laatst per ongeluk van collega met suiker. Was idd veel lekkerder dan zonder.
Door Tanna
#3122331
Lil schreef: Ik ben cappuccino gaan drinken zodat ik de suiker kan weglaten. Doe dat nu al 4 jaar zonder suiker drinken. Kreeg laatst per ongeluk van collega met suiker. Was idd veel lekkerder dan zonder.
Fijn dat ik niet de enige ben! :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Irta
#3122332
kimlodewijks schreef: Ik heb in een natuurwinkel eens gehoord van de verkoopster dat het erg afhankelijk is van waarmee de stevia verdund is ... Dat stevia op zich niet vies is, maar de vulstoffen die erbij zitten wel. Ik heb zelf nog niet vaak stevia geprobeerd en heb tot nu toe ook nog geen lekkere versie gevonden (hoewel ik de cola life best vind meevallen, alleen vind ik 30% winst niet echt de moeite), maar ik heb ook nog niet veel geprobeerd. Misschien dus eens een ander merk dan candarel proberen?
Nou.... dat durf ik toch te betwijfelen, want gedroogd steviablad is ook hartstikke goor ;)

Stevia is trouwens helemaal niet zo onschuldig als men vaak wil doen geloven. Er zijn aanwijzingen dat het hormoonverstorend werkt. Het zou zelfs onvruchtbaarheid in vrouwen kunnen veroorzaken. Ook zijn er studies die er op wijzen dat het kankerverwekkend kan zijn... Aan de andere kant zijn er ook weer zat studies die het als veilig beoordelen, maar gezien de tegenstrijdige berichten (en, ook niet onbelangrijk, de smaak), is het niet bepaald "my cup of tea", of koffie in dit geval  ;)
Laatst gewijzigd door Irta op ma 08 jun 2015, 17:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Door hannabelgje
#3122333
De ene stevia is de andere niet. Ik heb nu druppels gevonden die ik niet vies vind. Die gebruik ik in de thee. Als ik een keer koffie drink dan doe ik daar gewoon suiker in.
Door Lizzy
#3122337
Irta schreef: Nou.... dat durf ik toch te betwijfelen, want gedroogd steviablad is ook hartstikke goor ;)

Stevia is trouwens helemaal niet zo onschuldig als men vaak wil doen geloven. Er zijn aanwijzingen dat het hormoonverstorend werkt. Het zou zelfs onvruchtbaarheid in vrouwen kunnen veroorzaken. Ook zijn er studies die er op wijzen dat het kankerverwekkend kan zijn... Aan de andere kant zijn er ook weer zat studies die het als veilig beoordelen, maar gezien de tegenstrijdige berichten (en, ook niet onbelangrijk, de smaak), is het niet bepaald "my cup of tea", of koffie in dit geval  ;)
Oh, dat is nieuw voor mij, dat Stevia niet gezond/onschuldig is!

Ik vind Stevia blaadjes inderdaad ook te smerig voor woorden :-X

Mijn Stevia avontuur eindigt hier. Ik heb het alle kans gegeven, ik ben er klaar mee. Ooit ging het wel. Toen had ik witte druppels. En toen kwam ik van zoetjes. En dan is de overgang niet zo groot. Nu kwam ik van kokosbloesemsuiker. En dan is stevia echt TE vies :-X
Door eelke
#3122344
Als je nu eerst 4 weken koffie met zoetjes gaat drinken, dan smaakt daarna je koffie zelfs zonder suiker lekker!  :biggrin2: Zo heb ik het aangepakt geloof ik.
Door Borke
#3122372
Zonder suiker drink ik het al jaren, maar dan heb ik de koffie graag iets minder sterk/bitter.
Alle zoetstof vind ik ontzettend goor, ik eet liever echte suiker of honing dan zoetstof.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door