Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lizzy
#3122259
Ik heb gisteren Canderel zoetjes Stevia gekocht. In de hoop dat Canderel het wel zou lukken, met hun vernieuwde smaak. Niet dus. Gatverdamme, wat een smerige zoetstof is dit zeg :-X

Ik roep het nu officieel uit tot goor!

Zo. Dat moest ik even kwijt.

Lastig hoor. Ik drink graag koffie met suiker. Zonder vind ik echt niet te bikkelen. Zoetstof zoals aspartaam moet ik niet. Maar liever gebruik ik ook geen suiker/honing.....
Door nikèdog2000
#3122263
Lizzy schreef: Ik heb gisteren Canderel zoetjes Stevia gekocht. In de hoop dat Canderel het wel zou lukken, met hun vernieuwde smaak. Niet dus. Gatverdamme, wat een smerige zoetstof is dit zeg :-X

Ik roep het nu officieel uit tot goor!

Zo. Dat moest ik even kwijt.

Lastig hoor. Ik drink graag koffie met suiker. Zonder vind ik echt niet te bikkelen. Zoetstof zoals aspartaam moet ik niet. Maar liever gebruik ik ook geen suiker/honing.....
na 1 week koffie zonder suiker en je wilt nooit meer anders
Door Lizzy
#3122264
nikèdog2000 schreef: na 1 week koffie zonder suiker en je wilt nooit meer anders
Ik heb 3 weken zonder gedronken en vond het nog steeds goor :-\
Gebruikersavatar
Door Onix
#3122265
+1 stevia is echt super smerig. Cola met is echt niet te drinken en ermee bakken is ook geeeeeeeeen succes!

Leek zo'n leuk alternatief, maar helaas. Dan liever lekker met suikers dan goor verantwoord.
Door Lizzy
#3122266
Fenixjuh schreef: Wat is er mis met suiker/honing?
Misschien nog iets van ahornsiroop of rietsuiker? Die zijn vaak niet geraffineerd..
Nou, het is knap ongezond, suiker. En honing idem. Ik gebruik nu kokosbloesemsuiker maar dat is net zo ongezond als gewone rietsuiker...
Door Lil
#3122268
Lizzy schreef: Nou, het is knap ongezond, suiker. En honing idem. Ik gebruik nu kokosbloesemsuiker maar dat is net zo ongezond als gewone rietsuiker...
Ik gebruik ook kokosbloesemsuiker, omdat hiervan wordt gezegd dat het in tegenstelling tot rietsuiker een lage GI heeft.

p.s. stevia is mega goor.  :-X
Door inni
#3122271
Hihi, wat chocolade in je koffie??  ik ken niks van suikervervangers maar ik ben er geen voorstaander van. Ik gebruik bijna geen suiker ('k heb liever wat hartigs) Koffie en thee drink ik puur en verder is het meestal "maar net genoeg" zeggen mijn huisgenoten als ik ergens suiker moet aan toevoegen. In de pudding leg ik liever een koekje of kleine stukjes chocolade, in de rijstpap een héél klein beetje suiker suiker en honing bij verse kaas en yoghurt gaat wel een beetje suiker en wat rijp fruit.
Gebruikersavatar
Door EliScooby
#3122273
Lizzy schreef: Nou, het is knap ongezond, suiker. En honing idem. Ik gebruik nu kokosbloesemsuiker maar dat is net zo ongezond als gewone rietsuiker...
En toch is het ongezonder om veel suiker te eten dan veel vet. Zag het laatst op tv met 2 doktoren die tweeling waren (dus dezelfde genenpool) en er bleken toch heel wat onwaarheden te zitten in de verhalen in suikergebruik en vetgebruik. Ik zal eens zoeken op uitzending gemist of ik het terug kan vinden. De conclusie was in elk geval dat als je veel vet en geen suiker eet, je meer kans hebt om diabetes te krijgen.

Gevonden, maar kan m om een of andere reden niet kijken, al staat er een link naar NLziet. Klik
Laatst gewijzigd door EliScooby op ma 08 jun 2015, 14:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3122275
Lizzy schreef: Nou, het is knap ongezond, suiker. En honing idem. Ik gebruik nu kokosbloesemsuiker maar dat is net zo ongezond als gewone rietsuiker...
Oh, ik dacht dat hoe natuurlijker/minder geraffineerd, hoe beter.. En dat honing en rietsuiker daardoor 'gezonder' waren.. Nou ben ik zelf ook niet echt van de suikers (behalve in chocolade  :crazy2: )..
Door fransbulletje
#3122278
De meningen over kokosbloesemsuiker zijn verdeeld. Ik gebruik het wel met mate want geloof wel dat het gezonder is dan gewone suiker en merk zelf ook wel verschil. Van gewone suiker word ik heel moe en heb daar met kokosbloesem echt geen last van. Heb de boeken van Rineke Dijkinga  www.rinekedijkinga.nl en daarin staat heel veel over de verschillende suikers en zoetstoffen uitgelegd.
En Stevia is inderdaad heel erg vies  :P
Gebruikersavatar
Door **Marjolijn**
#3122283
ik vind het een ware zoektocht.

Ivm mijn klachten ( hoofdpijn, spieren, handen ) moet ik mijn voedingspatroon om gaan gooien. Langzame koolhydraten enz, jullie kennen het wel.
Erg zoeken en wennen moet ik zeggen.
Stevia en alle andere suikervervangende zoetmakers vind ik echt vies, maar koffie zonder suiker is ook niet lekker. En omdat ik mega kan genieten van mijn ene bakje koffie per dag wil ik die wel gewoon lekker gezoet hebben....

Ik zoek dus met je mee lizzy ;)
Door Simone V
#3122287
nikèdog2000 schreef: na 1 week koffie zonder suiker en je wilt nooit meer anders
voor mij duurde het maar ietsje langer voordat ik koffie zonder suiker te drinken vond. Iets van een half jaar ofzo.
Ik wilde zelf perse zonder suiker gaan drinken, omdat het gewoon echt, echt echt heel ongezond is. Maar na 3 maanden kreeg ik op mijn werk per ongeluk koffie met suiker (iemand wist nog niet dat ik het zonder dronk) en ik vond het nog verdomde lekker kan ik je vertellen!

pas na een half jaar (weer per ongeluk met suiker gekregen) en toen vond ik dat goor.
Even doorzetten Lizzy, duurt maar een half jaar  :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door