Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door kimlodewijks
#3122402
Irta schreef: Nou.... dat durf ik toch te betwijfelen, want gedroogd steviablad is ook hartstikke goor ;)

Stevia is trouwens helemaal niet zo onschuldig als men vaak wil doen geloven. Er zijn aanwijzingen dat het hormoonverstorend werkt. Het zou zelfs onvruchtbaarheid in vrouwen kunnen veroorzaken. Ook zijn er studies die er op wijzen dat het kankerverwekkend kan zijn... Aan de andere kant zijn er ook weer zat studies die het als veilig beoordelen, maar gezien de tegenstrijdige berichten (en, ook niet onbelangrijk, de smaak), is het niet bepaald "my cup of tea", of koffie in dit geval  ;)
Suiker is ook niet gezond natuurlijk. Stevia is een product dat echt al eeuwen gebruikt wordt in Zuid-Amerika, maar dat ook veel tegenwerking ondervindt van de Europese suikerlobby  ;) Het kan natuurlijk ongezonde effecten hebben, maar ik zou dan toch wil weten wie die studies gesponsord hebben  ;) Maar de smaak daar kan je natuurlijk niet omheen. Ik heb nog nooit pure stevia geproefd. Probeer ook niet teveel suiker te gebruiken (wat niet altijd lukt haha, maar koffie drink ik wel meestal zwart, ik drink er ook niet zoveel). De wereldoorlogen hebben ons suikerkindjes gemaakt eh. Toen was suiker super ... En we zijn het, zoals met zoveel dingen, gaan overdrijven. Het is echt gewenning ook. Dus misschien moeten we proberen om het 21 dagen zonder suiker te doen, want dat is de periode om een nieuwe gewoonte aan te leren ... (haha, ik zie me nu al falen)
Gebruikersavatar
Door Dian
#3122412
Aan mij heb je niets............. drink al sinds mijn 16e koffie en thee zonder suiker en melk. Koffie met melk wil ik nog wel opdrinken, maar koffie met suiker echt niet........ wat is dat goor, terwijl ik een onwijze zoetekauw ben..........

Cola Life vind ik goed te drinken. Als ik me een keer cola gun, dan neem ik nu de life versie. Verder zijn zoetstoffen gewoon goor, je proeft ze overal doorheen......... ik vind er echt een bijsmaak aan zitten :yucky:
Door kaszi
#3122420
kimlodewijks schreef: Dus misschien moeten we proberen om het 21 dagen zonder suiker te doen, want dat is de periode om een nieuwe gewoonte aan te leren ... (haha, ik zie me nu al falen)
Alle, niet te pessimistisch, laten we het gewoon proberen  ;D
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#3122654
Stevia is super smerig. Ik gebruk wel nog steeds die kokosbloesemsuiker, maar vind koffie met amandelmelk ook lekker en dan hoeft er geen extra zoetstof in.
Door jasmijn
#3122656
Ik ben gewoon gestopt met koffie drinken dus geen probleem meer met suiker er in  :biggrin2:
Maar ik ben er meer mee gestopt omdat ik van 2 kopjes koffie op een dag duizelig werd en me heel naar ging voelen, 1 ging meestal wel goed maar soms ook niet en dat voelden ik me de rest van de dag naar  :-\
Daarbij vind ik koffie ook nog eens goor dus heb ik gewoon de keuzen gemaakt om te stopen  8)


Stevia is idd ook echt heel erg goor  :yucky:
Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om dat nog eens te eten  :-X

Veder heb ik pas mijn helen eet gewoonten om gegooid, ik eet nu voornamelijk groenten, fruit, noten, ei, geiten melk, 1 a 2 keer per week vlees en 1 a 2 keer per week vis.

Heel eerlijk heb ik er bijna geen moeiten mee, heb ik zin in iets zoets neem ik fruit, heb ik zin in vlees neem ik tomaten met zout, peper, knoflook en olijf olie ( is zelf lekkerder dan vlees  :P )

Ik gebruik nog steeds wel honing en suiker maar dan op mijn lijf inplaats van er in  :biggrin2:
Pas nog een heerlijke suiker schrup gemaakt voor me gezicht  8)
Gebruikersavatar
Door Hope
#3122873
Ik word echt ziek van stevia. Misselijk, overgeven, hoofdpijn. Doe mij maar gewoon (met mate) suiker.
En nee, het is niet gewoon vies, het is oneetbaar.

Hier komt er geen stevia meer in huis. Ik vertrouw het niet omdat mijn lichaam er zo heftig op reageert.
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3122911
Stevia, yuk!  :yucky:  Als ik koffie drink, doe ik dat meestal thuis. Lekker mijn eigen koffie van zelfgemalen bonen. Beetje warme melk erin, klaar. Ik vind het zonder suiker beter te drinken dan mét. Ben eigenlijk helemaal niet zo'n koffi-drinker, dat scheelt.  ;)

Als ik geen zin heb om moeilijk te doen dan drink ik ook wel eens warme amandelmelk met oploskoffie (alleen koffie, niet die cappucino mengsels enzo) erin. Is ook goed te doen.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3123010
Ik drink geen koffie  :biggrin2:
En thee drink ik sowieso niet met suiker, dat vind ik erg vies nl.
En verder ooit wel een wat honing in dressings, niet te veel anders vind ik het te zoet.

Dus nog nooit echt stevia gehad, oo wel in cola.
Cola life wel al eens gehad, daar ervaarde ik niet echt iets storends van de stevia, ja maar dat is dan ook stevia gemengd met suiker, dat zal het verschil wel zijn dan
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3123136
Els&Flow schreef: Stevia is super smerig. Ik gebruk wel nog steeds die kokosbloesemsuiker, maar vind koffie met amandelmelk ook lekker en dan hoeft er geen extra zoetstof in.
Neem je dan ongesuikerde? Want in de meeste amandelmelken zit suiker toegevoegd en dan kan je die natuurlijk al net zo goed gewoon zelf toevoegen...  ::)
Door Anne in Zweden
#3123369
-Annemarie- schreef: Ik heb de ongezoete, van Alpro. Wat mij dan wel weer stoort is dat ze er extra vitaminen en calcium aan toevoegen.  :-\  Hoeft echt niet.
Amandelmelk is zoooo makkelijk zelf te maken! Ik doe 200 gram hele amandelen op 1 liter water. Verpulveren in de blender, dan in een kaasdoek oid (fijnmazig) laten afdruipen tot je het vocht overhoudt. De pulp kun je drogen en als amandelmeel gebruiken.

Al ben ik natuurlijk zo'n keukengadgetfetisjist die een Vegafino gebruikt ipv kaasdoek. :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door koekje
#3123373
Ik vind stevia ook uitermate bah.
Ik heb een recept voor yoghurt-abrikozenijs en ik wilde dat maken. Er moet alleen 10-15 druppels stevia in. Voor hoeveel gram kristalsuiker vervang ik dat?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door