Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3122312
Listeria?
Dat komt normaal niet in vlees voor, maar het kan wel door kruisbesmettingen bij de verwerking van het vlees...
Het is een bacterie die vaakst voorkomt in rauwe melk en is iets waar je als zwangere vrouw voor moet opletten (rauwe melkproducten maar ook bewerkte vleeswaren, gerookte vis ed). Maar geen idee of dat als zwangere hond ook geldt...
De enige reden waarom je daar trouwens als zwangere vrouw voor moet opletten is omdat je weerstand dan iets lager ligt (dat zal bij honden ook wel zo zijn, veronderstel ik), en dat het inderdaad miskramen geeft. 
Maar vele vrouwen letten daar zelfs niet op en dan nog is het uiterst zeldzaam.  Komt meer voor onder ouderen met verlaagde weerstand dan onder zwangeren.
Ik zou het ook heel onwaarschijnlijk vinden dat dat in kvv terechtkomt...

Toxoplasma kan inderdaad niet in ingevroren vlees.  Echt vers rauw vlees wel, en dan naar het schijnt vooral varken- en lamsvlees. Vraag me niet waarom...  Maar de kans is veel groter voor een hond om dat inderdaad op te lopen door in de grond te snuffelen waar een kat haar behoefte in doet (en waar is dat niet?) dan via de voeding.  Bovendien wordt je daar immuun voor als je het eens gehad hebt, en is het risico dat je het oploopt terwijl je het voorheen nog niet gehad hebt bij honden nog een stuk kleiner dan bij mensen lijkt me.  Het geeft trouwens ook niet altijd abortussen, maar vaker afwijkingen in de foetus zonder abortus.
#3122368
Zou het eens precies aan hem navragen
Benieuwd of de sectie echt gratis was of door derden betaald is
als een arts ergens wat interessants in ziet, kan hij een gratis sectie doen.
Maar dat dit anders 9000 gekost zou hebben lijkt me sterk
#3122390
Romee schreef: Zou het eens precies aan hem navragen
Benieuwd of de sectie echt gratis was of door derden betaald is
als een arts ergens wat interessants in ziet, kan hij een gratis sectie doen.
Maar dat dit anders 9000 gekost zou hebben lijkt me sterk
Misschien dat ik het verkeerd verstaan heb ,hij ratelde zo snel ws dat hij dan 900 100 euro gezegd heeft ?
#3122456
Keurmeester en RR fokker deelde vd week ook een berichtje van Utrecht, dat vers voeren gevaarlijk is. Hij schreef er ook bij dat hij dit uit eigen ervaring kon onderschrijven, had een drachtige teef verloren. Verder ook wazig verhaal. Hij ging ook niet echt op vragen in.
#3122524
Jantina schreef: Keurmeester en RR fokker deelde vd week ook een berichtje van Utrecht, dat vers voeren gevaarlijk is. Hij schreef er ook bij dat hij dit uit eigen ervaring kon onderschrijven, had een drachtige teef verloren. Verder ook wazig verhaal. Hij ging ook niet echt op vragen in.
Kan ik wel raden wie dat is. Nou echt niet dus he!
#3122592
Ik heb de naam van de fokker gevonden en via zijn website contact gezocht en de vraag gesteld over de bacterie en wie de sectie betaald heeft.
Nu hoop ik op bericht terug al kan dat wel een poosje duren ,gezien het moeizame contact om de vriezer te kopen
#3122615
Lizzy schreef: Nou moet ik erbij zeggen, ik heb het niet van hemzelf. Zo goed zijn we nou ook weer niet bevriend. Maar waar had hij dat geschreven dan, dat deze hond overleden is door KVV?
Op Facebook, hij had een persberichtje van de Universiteit Utrecht gedeeld dat vers vlees voeren gevaarlijk is. En in het gedeelde berichtje geschreven dat hij dit zelf helaas kon beamen. Het had inderdaad met een drachtige teef te maken. Maar het berichtje is niet terug te vinden op zijn tijdlijn. Er kwamen best wat reacties op die vroegen om uitleg. (ik heb het over J.C.)
#3122638
Jantina schreef: Op Facebook, hij had een persberichtje van de Universiteit Utrecht gedeeld dat vers vlees voeren gevaarlijk is. En in het gedeelde berichtje geschreven dat hij dit zelf helaas kon beamen. Het had inderdaad met een drachtige teef te maken. Maar het berichtje is niet terug te vinden op zijn tijdlijn. Er kwamen best wat reacties op die vroegen om uitleg. (ik heb het over J.C.)
Wat interessant dat hij dit dan weghaalt  ::)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door