Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Sarah5
#3121609
-Saskia- schreef: Er bestaat zoiets als noodzaak, comfortabel en doorslaan.

Aan ieder persoonlijk om dat grijs in te kleuren.  ;)
Mee eens!
Door charmed
#3121612
Ik zal ongetwijfeld in alle categorieën de dorpsgek hier in de buurt zijn en in de vroegere buurt zijn. Vanaf 1997 hadden wij een rugzak voor Kalin, waarin ze gedragen werd. Vanaf 2001 hadden wij de doggyride die elke dag meegaat met wandelkit. Velen vragen en kijken verrast. Maar mijn doggyride heeft hier al iemand overstag doen gaan en heeft nu ook een mini doggyride voor haar honden, die zie ik nu ook geregeld lopen. Ik ben hier in de buurt bekend als die dikke vrouw met kar en hondjes (huhum) dat dikke dan niet meer, maar ik sta er wel om bekend, werd dan ook door iedereen herkend, nu kan ik lekker in cognito als ik zonder kar ga HAHA :)

Whisper's brace wordt veelal wel verrast op gereageerd, zo van oh wist niet dat dat bestond. Die van Phoebe en Prudence heb ik nog maar 1 verraste reactie op gehad. Mocht ik nog leuke reacties krijgen dan laat ik het wel horen. Gisteren hebben we een rustdaggie gehouden voor de honden, lekker in de tuin gestruind. En zo lang hebben ze de brace en schouderbandage nog niet :)
Door Cathelijn
#3121625
Ik krijg al bij elke wandeling dat Ilan met zijn sleeplijn loopt de originele opmerking 'wat een lange lijn', laat staan als je met jasjes of buggies loopt :biggrin2:
Door smulpaap
#3121629
Jaren geleden gingen we verhuizen
In de straat waar we kwamen te wonen was al bekend geworden dat we twee enge herders hadden
Dus .... een ""stempel "" was er al  :biggrin2:
Maar toen zag men ook nog dat ik mijn ene herder mee naar buiten nam in een nachthemd  :biggrin2:
Die blikken van die mensen ......  :biggrin2:
Mijn hond was geopereerd , dit was nog ver voor de tijd van medical pet shirts en dergelijke
Door Tamara
#3121731
smulpaap schreef:

Nou , niet alleen boeren hoor  :)
Toen mijn beide dames moesten revalideren na hun knie operatie ging ik veel een zeer deftige villawijk in
Geen andere honden , asfalt . Dus prima om te oefenen
Van dergelijke mensen verwacht je toch meer niveau
Er stond eens zo,n kakker te kijken , naar mijn nog lang niet goed lopende hond
Hmmm , daar kan de spuit maar beter in
Goh , meneer ... weet u wat er aan de hand is dan ..... deze hond revalideert

En een andere hondenbezitter . Nou , ik ga nog wel naar de d.a om ontwormingsmiddelen te halen , of een prik tegen de vlooien
Maar mijn hond laten opereren ..... ik ben belazert . dan gaat de spuit erin
  :rant:

Pijnstilling is hier in de omgeving nog wel normaal . Fysio , hydro en /of andere behandeling ..... dan vermenselijk je je hond


Dan vermenselijk ik mijn hond maar!  ::)

Dure spullen hebben zeggen niks hoor, ik heb ALLES voor mijn hond over en werkte 2 maanden geleden nog als schoonmaakster  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Spikkelneus
#3121740
Hier drie windhonden, dus in de winter gaan de jasjes aan. En bij de oudste is dat al als het onder de 8 graden is, dus die loopt het halve jaar in een truitje. Maar ja, anders staat ze te schudden van de kou. Maar het commentaar is niet van de lucht. Men vindt het blijkbaar onzin. Terwijl ik dan denk: die andere 3 hebben geen truitje aan, dus denk je niet dat er een goede reden is dat zij er wel een aan heeft? Ik doe dat niet omdat ik het leuk vind om een aankleedpopje te hebben.

En ik heb nu 1 hele zieke hond die erg mager is geworden, maar niemand die vraagt of daar een reden voor is. Nee hoor: "Je moet die hond eens eten geven" of "nou die kan je beter een spuitje geven". Fijn hoor, dat soort commentaar, terwijl je je stinkende best doet om je hond weer op de rails te krijgen :(
Door Esther Q
#3121745
Ik zie hier in het dorp of in de stad wel eens wat voorbij komen, maar geen echte gekke dingen. En ik reageer daar heel normaal op :biggrin2:
Door zurca
#3121770
Toen Tous zo'n 10 jaar geleden bij ons kwam wonen kregen we best wat reacties als hij met zijn jas aan liep. Zowiezo al reacties als hij zonder jas liep, idd. of tie wel is te eten kreeg ::) (Mijn antwoord was dan 1 maal per week, is niet genoeg denk je?!"

Inmiddels is hier men wel gewend aan het fenomeen "hazewindhond" en dat ik de honden in hun jassen hijs als ze dat nodig hebben. Er lopen hier meerdere honden (verschillende rassen) die indien nodig een jasje aan hebben. Doggyride's zie ik hier verschillende dus dat is hier ook al redelijk normaal. Op de loopplank krijgen we alleen maar positieve reacties, mensen zijn verbaasd maar vinden het een erg handige "uitvinding".
Door Lil
#3121781
smulpaap schreef:

Nou , niet alleen boeren hoor  :)
Toen mijn beide dames moesten revalideren na hun knie operatie ging ik veel een zeer deftige villawijk in
Geen andere honden , asfalt . Dus prima om te oefenen
Van dergelijke mensen verwacht je toch meer niveau
Er stond eens zo,n kakker te kijken , naar mijn nog lang niet goed lopende hond
Hmmm , daar kan de spuit maar beter in
Goh , meneer ... weet u wat er aan de hand is dan ..... deze hond revalideert

En een andere hondenbezitter . Nou , ik ga nog wel naar de d.a om ontwormingsmiddelen te halen , of een prik tegen de vlooien
Maar mijn hond laten opereren ..... ik ben belazert . dan gaat de spuit erin

Pijnstilling is hier in de omgeving nog wel normaal . Fysio , hydro en /of andere behandeling ..... dan vermenselijk je je hond
O joepie, nog meer volksstammen die er zo over denken.  :'(

Fysio vind men hier gek genoeg wel een goede optie, maar dat kennen ze van de paarden die moeten regelmatig naar de fysio.
Door keetje
#3121825
Luna heeft jassen, voor alle weersomstandigheden. keet had een koeljas, koelbanden, koelmat, doggyride etc. (Allemaal geërfd door Luna nu) Het is dat haar nieren het opgaven voor dat haar artrose onleefbaar werd voor haar anders was er een rolstoel gekomen. Loopplank hebben we (nog) niet maar we zijn ons wel aan het oriënteren. De Mercedes is best hoog en nu tillen we haar er netjes in en uit maar hoelang mijn gewrichten en rug dat nog toelaten weet ik niet. Het maakt me helemaal geen biet uit wat anderen ervan vinden.
Toevallig hadden we (Meneer Keetje en ik) het gisteren over de pretletters hier op BP die weer helemaal opleven dankzij hun braces. Mocht het nodig zijn om dat voor Luna aan te schaffen twijfelen we geen seconde.
Gebruikersavatar
Door Joaquin
#3121870
Hier gebruiken we alleen jasjes als het koud is, verder geen hulpmiddelen. Zit er wel aan te denken een doggyride aan te schaffen om ze even in te zetten voor aanstormende honden. Ik kan me wel heel erg irriteren aan mensen die rondlopen met een buggy die vol zit met kleine hondjes.. laat ze gewoon uit die kunnen gewoon lopen hoor  :-X
Door Lil
#3121916
Joaquin schreef: Hier gebruiken we alleen jasjes als het koud is, verder geen hulpmiddelen. Zit er wel aan te denken een doggyride aan te schaffen om ze even in te zetten voor aanstormende honden. Ik kan me wel heel erg irriteren aan mensen die rondlopen met een buggy die vol zit met kleine hondjes.. laat ze gewoon uit die kunnen gewoon lopen hoor  :-X
Die gebruiken die buggy misschien om dezelfde reden als jij hem overweegt?
Gebruikersavatar
Door Joaquin
#3121930
Lil schreef: Die gebruiken die buggy misschien om dezelfde reden als jij hem overweegt?
Nee, er zijn mensen bij ons in de buurt die dat ding altijd gebruiken. Ik zie die mensen nooit lopen met de hondjes alleen maar met die kar. We zijn ook eens naar een chihuahua dag geweest daar liepen ook veel mensen met die karren. Ik heb toen gevraagd of die hondjes ook wel werden uitgelaten toen was het nee ze gaan op de bak  :-X
Door charmed
#3122052
Kwam laatst 2 oude dames tegen die wilden weten wat er met Whisper was (die had nog niet zo heel lang haar kniebrace) toen antwoordde ik, die heeft een gescheurde kruisband. Ze vonden dat zo geweldig, toen zei ik dat ze ze ook voor artrose hadden en dat Prudence en Phoebe een brace kregen voor artrose, die twee oude dames hadden ook artrose en die wilden ook wel zoiets voor mensen  :biggrin2: Die waren jaloers op mijn honden.

Ik spreek ook wel eens iemand, die spreek ik wel vaker, heeft al vele verhalen van mijn honden terloops gehoord, die wilde wel reïncarneren als hond en dan kwam ze bij mij wonen :biggrin2:

maar je hebt ook veel mensen met fronsende wenkbrauwen.. of schuddende hoofden.. Das hun probleem  :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door