Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Mieke L.
#3119291
Angelique schreef: Broodfok....de honden van opoe zullen ook geen 15 dna-testen hebben gehad of een klinkende stamboom. Maar ook geen nieuwetijds dingetjes als jaarlijkse entingen, wormkuren, vlooienbotlekzooi enz.
nee dat zal idd ook wel schelen.
Door Lil
#3119317
Angelique schreef: Jaren terug is er in Duitsland of oostenrijk een hondenvoertest uitgevoerd waarbij zo'n 30 bekende merken werden getest op inhoud. Een heel groot deel bevatte niet aan vitamine/mineralen wat op de verpakking stond c.q. wat aanbevolen wordt. Heel wat bekende merkjes hadden dingen (vooral calcium) teveel of andere dingen te weinig of de heilige ca/fosfor was niet in balans.  Neem daarbij het gegeven dat het vitaminegehalte vlot terugloopt na opening van de zak en dat mensen nogal graag grote zakkies kopen...ook voor kleine hondjes, het blijft immers volgens de verpakking 2 jaar goed en dan blijft er weinig over van "er zit tenminste een vitaminepil in". Alsof een vitaminepil je gaat redden als je met 5 jaar omknikkerd van de kanker.......met dank aan de overige meuk die ze in die brokkies stoppen.

Zet dan maar een waardeloze maaltijd zelf in elkaar en geef er een vitaminepil bij.
schokkend. Wat op de zak staat zou erin horen te zitten  :-X
Mieke L. schreef: Ja ik denkt dat tafelresten als je maar genoeg afwisseling geeft beter zijn dan brokken.
dan wel svp tafelresten van gezonde voeding, want ik ken honden die tafelresten krijgen die bestaan uit 90% kk maaltijden. Dus die krijgen gezellig saté met bami en zo  :-X
Door Lizzy
#3119318
Angelique schreef: Jaren terug is er in Duitsland of oostenrijk een hondenvoertest uitgevoerd waarbij zo'n 30 bekende merken werden getest op inhoud. Een heel groot deel bevatte niet aan vitamine/mineralen wat op de verpakking stond c.q. wat aanbevolen wordt. Heel wat bekende merkjes hadden dingen (vooral calcium) teveel of andere dingen te weinig of de heilige ca/fosfor was niet in balans.  Neem daarbij het gegeven dat het vitaminegehalte vlot terugloopt na opening van de zak en dat mensen nogal graag grote zakkies kopen...ook voor kleine hondjes, het blijft immers volgens de verpakking 2 jaar goed en dan blijft er weinig over van "er zit tenminste een vitaminepil in". Alsof een vitaminepil je gaat redden als je met 5 jaar omknikkerd van de kanker.......met dank aan de overige meuk die ze in die brokkies stoppen.

Zet dan maar een waardeloze maaltijd zelf in elkaar en geef er een vitaminepil bij.
Nou, nog een keer + 1 dan maar.

Ik ben het helemaal niet eens met PoP.

Kijk, met zo'n zag gore Frolic (of andere merk) voer je je hond zulke schadelijke stoffen, dat je dan beter een zelf geknutseld iets kan voeren met een vitamine pil erbij. Het gaat namelijk niet om de vitamine-pil. Het gaat om de gorigheid die je samen met brok voert. Het is zo jammer dat ik die verdomde email van Royal Canin niet heb bewaard. Ik vroeg ze een tijdje terug "met wat voor stoffen conserveren jullie de RC brok?" en toen kreeg ik een mail terug met "met BHA en Etoxiquine mevrouw Plat. Want brokken blijven heus niet nog een half jaar goed op vitamine C en E en rozemarijn hoor". En zo is het maar net. Van de week zag ik nog een leuk filmpje: https://www.dogsnaturallymagazine.com/h ... ce-opened/

Dus om maar met de krachtige woorden van Angelique te spreken "weg zakje gemak". Want eigenlijk moet een zak brokken na opening direct in de vriezer. En dat doen mensen niet. En dus voeren ze ranzige vieze kankerverwekkende zooi.

Dus doe me dan maar een zogenaamd prakkie met een vitamine pil.

Of wordt gratis lid van dit forum. Of koop een boek.
Laatst gewijzigd door Lizzy op ma 01 jun 2015, 08:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lil
#3119320
constance.blokzijl schreef: Ik denk vooral dit laatste....
Vandaag op onze hondenclub nieuwe mensen, zo tactisch als dat dan bij ons gebracht kan worden; ze is goed aan de maat Afbeelding
Vervolgens wordt er naar mij gekeken omdat ik me altijd het meest heb verdiept in de voedig, dus ik vraag wat geef je, hoeveel, hoe vaak enz. Wat blijkt, kvv en brokken. Alleen vlees 'verstopt' ze van. Maar van beide daghoeveelheid Afbeelding dus die hond kreeg dubbel voer...
Mijn eerste reactie was, als ze verstopt en krijtpoep heeft is het bot gehalte te hoog.
Kreeg me een blik, die dame hoorde het in Keulen donderen echt waar!
Maar goed, ze zijn weer wat wijzer naar huis gegaan, met een proeflidmaatschap van onze club Afbeelding
Fijn dat de mensen zijn geholpen.

Ik zou nooit vergeten dat iemand op jonge hondencursus kwam en zijn hond doodleuk ging belonen met rozijnen! Grote hoeveelheden  :-X
Meteen uitleg gegeven hoe en wat en deze persoon was niet voor rede vatbaar. De andere hond had zij ook altijd daarmee getraind dat was beter dan brokjes en worst, werden ze niet dik van. Ze trainden er graag voor haar honden, ze werden er altijd zo lekker actief van.  :-X :-X :-X :-X :-X :-X

Ik ben aan de hoofdinstructeur maar advies gaan vragen, want niet in mijn les je honden gaan lopen vergiftigen. Na belletje met da wist die vrouw waarom haar honden zo actief werden gelukkig kwam ze week erna met rodi.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3119326
Lizzy schreef: Nou, nog een keer + 1 dan maar.

Ik ben het helemaal niet eens met PoP.

Dus doe me dan maar een zogenaamd prakkie met een vitamine pil.

Of wordt gratis lid van dit forum. Of koop een boek.
Ik ben het wel eens met PoP. Jij zegt een zogenaamd prakkie met vitamine pil maar de vergelijking ging over een prakje zonder vitaminepil.
Door Lizzy
#3119328
dinky89 schreef: Ik ben het wel eens met PoP. Jij zegt een zogenaamd prakkie met vitamine pil maar de vergelijking ging over een prakje zonder vitaminepil.
Dan maar een prakkie zonder vitamine-pil en zonder giftige kankerverwekkende verbindingen en stoffen. Ik denk echt dat de schadelijk stoffen in brokken onderschat worden.
Laatst gewijzigd door Lizzy op ma 01 jun 2015, 08:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#3119334
En ja, het is tenenkrommend dat mensen aanrommelen. Maar daar heb je echt verse voeding niet voor nodig hoor. 100 jaar geleden rommelde men maar wat aan en dat doen ze nog steeds. Ik word er gewoon heel moe van dat er wordt gezegd "nou, doe dan maar een brok". Nee, wijs mensen erop dat het beter moet. Maar stuur ze niet regelrecht terug de hel in naar een brok, omdat daar dan een vitaminepil in zit. Want dat is gewoon A)gelogen (zie de posting van Angelique) en B)krijgt de hond met brok heel veel schadelijke stoffen binnen en wordt dat naarmate de zak langer open staat (zie filmpje) alleen maar erger. Ik denk dat de waarde van de vitaminepil wordt overschat en de schadelijkheid van de brok wordt onderschat. Misschien ben ik nou wat duidelijker. Hoef je het nog niet met me eens te zijn hoor, ieder z'n mening.
Door Lizzy
#3119339
hannabelgje schreef: Maar zou het risico van echt totaal ongeschikte verse voeding zoals koeienknieën of alleen spiervlees niet groter zijn dan het kankerspul van RC?
Wat zou je denken van dat het beide niks is?

Ik kom niet op plaatsen waar mensen aan zitten te kloten met hondenvoeding. De mensen die ik ontmoet zijn mensen die eerder als de dood zijn dat hun hond tekorten oploopt als ze geen brokjes voeren.

Maar 30 jaar geleden klooide men ook aan. Had je alleen geen facebook om het je omgeving te vertellen, dat je liep te kl**tzakken.

Zo kwamen wij ooit de broer van Whoofer op straat tegen. Heel verhaal, zal je de details besparen. De hond at 's morgens een kopje koffie met gekookte melk + een boterhammetje leverworst. 's Middags lustte hij wel een boterhammetje met kaas. En 's avonds kreeg ie rijst met groenten. Of aardappelen met groenten. En een schep jus. Dit is 20 jaar geleden. Toen kende we hier de term vers/BARF nog niet eens. Maar goed, ja, die liep dus ook te kl**tzakken, net zoals ze vandaag de dag nog steeds doen.
Door hannabelgje
#3119343
Ja Lizzy daar heb je gelijk in. Helaas staat het nu op bijvoorbeeld facebook en weet je er dus van. In de groep ik voer vers bijvoorbeeld wordt veel advies gevraagd, maar dat advies wordt dan gegeven door mensen die totaal niet weten wat wel en niet kan. Als je dat dan tegenspreekt dan krijg je te horen dat ze het zo al vier jaar doen en de hond het er prima op doet.
Door Lizzy
#3119355
hannabelgje schreef: Ja Lizzy daar heb je gelijk in. Helaas staat het nu op bijvoorbeeld facebook en weet je er dus van. In de groep ik voer vers bijvoorbeeld wordt veel advies gevraagd, maar dat advies wordt dan gegeven door mensen die totaal niet weten wat wel en niet kan. Als je dat dan tegenspreekt dan krijg je te horen dat ze het zo al vier jaar doen en de hond het er prima op doet. Afbeelding
Je draagt er als hondeneigenaar natuurlijk wel zelf verantwoording voor waar je je informatie vandaan tovert...... Ja, als je dan vindt dat je op zo'n groep moet zitten (ik zou daar dus geen zin in hebben), verwijs je de vraagsteller door naar Barfplaats. En dan is het aan de vraagsteller zelf te bepalen wat ie daar mee doet. Ja, meer kun je niet doen.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3119358
hannabelgje schreef: Maar zou het risico van echt totaal ongeschikte verse voeding zoals koeienknieën of alleen spiervlees niet groter zijn dan het kankerspul van RC?
Kanker is in de regel best erg dodelijk, dus bepaal zelf maar welk risico je het grootst vindt.
Door Lizzy
#3119379
hannabelgje schreef: Ja maar niet alle honden die brokken eten krijgen kanker natuurlijk. Ik denk wel dat alle honden die alleen spiervlees krijgen dood zullen gaan.
Ik ken echt niemand die zijn hond alleen spiervlees geeft, maar goed. Een pup groeit daar niet goed op natuurlijk, op alleen spiervlees maar een volwassen hond valt er niet dood van neer hoor.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door