Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door ellenned
#3118011
koekje schreef: Laat jij bezorgen of haal je zelf af? Hoe bevalt het daar verder?
Het is voor mij niet aan te fietsen, dus zou ik moeten laten bezorgen.
Super tevreden!Ik doe het bestellen via de website en dan haal ik het af op zaterdag. Ideaal, staat mn kratje klaar. En ook geen rotte spullen hoor. Via de website hebben ze meer producten als dat je het in de schuur daar haalt
Door Tanna
#3118025
fransbulletje schreef: Ik bestel 1x per week bij de EKOnoom http://www.ekonoom.nl, hier bezorgen ze dat op woensdag thuis maar kan ook via PostNL bezorgd worden.
Verder bij AH, heeft hier groot assortiment bio, soms bij Ekoplaza en groente op vrijdag bij de Keukentuin in Zuidbroek.
Net even gekeken, maar dat is knap duur, die ekonoom.........
Door fransbulletje
#3118029
Tanna schreef: Net even gekeken, maar dat is knap duur, die ekonoom.........
Sommige dingen wel , andere weer niet.
Iedere week leuke aanbiedingen en scheelt vaak niet heel veel met Ekoplaza.
Ze bezorgen hier thuis dus dat is ook wel fijn en ze hebben een super goede service.
Door Tanna
#3118032
fransbulletje schreef: Sommige dingen wel , andere weer niet.
Iedere week leuke aanbiedingen en scheelt vaak niet heel veel met Ekoplaza.
Ze bezorgen hier thuis dus dat is ook wel fijn en ze hebben een super goede service.
Ik keek voornamelijk naar groente, fruit en aardappels. Dat koop ik voordeliger, maar het scheelt natuurlijk dat dat veelal van de boerderij of vlak uit de buurt komt. Als ik daar niet heen zou kunnen zou ik blij zijn dat er nog een andere mogelijkheid is om mijn boodschappen te krijgen.
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#3118037
Ekoplaza, AH en de plaatselijke natuurwinkel/ reformhuis/ gezondheidswinkel en de markt. Ekoplaza vind ik vaak wel behoorlijk aan de prijs en ik haal daar alleen nog maar de aanbiedingen.
Gebruikersavatar
Door koekje
#3118039
Zijn er trouwens ook mensen die redelijk urbaan wonen en zo veel mogelijk lokaal eten?
Want ik koop bv wel eens een zak biopiepers bij de AH. Op de zak staat dan dat ze uit Zeewolde komen. Dat is hier niet bepaald in de buurt. Ze komen in Zeewolde dan uit de grond en worden neem ik aan op de boerderij verpakt in een zak. Dan gaan de zakken naar een AH-opslag- of verdeelpunt. Vanuit daar naar zwbrabant waar ik ze pas in mn karretje leg. En het is niet dat er hier in de omgeving geen piepers worden geteeld.
Maarja, misschien is de frustratie alleen maar omdat ik weet dat ze uit Zeewolde komen. Ik kocht vandaag plofpiepers bij de C1000 en daar staat alleen op de zak dat ze uit nederland komen.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3118116
Hier in de hebben ze bij de rewe heel veel regionale produkten. Dus dat lukt hier aardig bij de supermarkt.
En daarnaast kan ik hier achterom asperges aardbeien en bessen krijgen.  (Via het winkeltje he ) en ik vermoed dat er van de zomer wel meer te halen valt als ik de velden zo zie...
Gebruikersavatar
Door koekje
#3118123
Is dat nog te fietsen voor mij? Misschien net wel he, na veel training. Wat voor dingen hebben ze daar en wat maakt het daar zo'n goede winkel?

Ik had trouwens ook al een fruitteler op de Balsedreef gevonden, vlakbij de Klavervelden. Daar kan je ook zelf plukken. Is wel leuk voor Vera, maar die hebben nog geen plukrijp fruit.
Door eelke
#3118127
Bij t appeltje daar?

Nou het is gewoon een mooie winkel met mooi fruit en groente. En niks voorverpakt op de asperges en aardbeien nu na. Loop je gewoon met een rieten mandje je mandje te vullen en dan ga je naar de kassa.
Door Mowgli
#3118144
Helaas is bio delaatste tijd zo populair geworden, dat de vraag vaak hoger is dan het aanbod, waardoor supermarkten en andere grote biowinkels vaak geen biologische streekproducten kunnen aanbieden, waardoor "uit de regio" al vaak de andere kant van het land is.

Helaas moeten wij het bij onze Aldi vaak doen met bio producten als aardappels en wortels uit Israel :(
#3118189
Ik doe de boodschappen bij de Ekoplaza en sinds kort ook bij de AH, ze hebben ontzettend uitgebreid wat biologische producten betreft.
Soms haal ik wat bij een biologische kwekerij, maar ik kies vaak toch voor het gemak van een winkel, waar ik ook de rest van mijn boodschappen kan halen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door