Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3117690
Hebben ze nu "ruzie" op een plek op de nieuwe hondenligkussens! De bank is helemaal uit. De kussens zijn helemaal in.

Dus een tip voor mensen die hun hond van de bank willen weren: koop een leren bank en koop goeie ligkussens :biggrin2:

Dit zijn kussens met van dat traagschuim erin, ze vinden het he-le-maal geweldig! Zo blijven ze je verbazen :biggrin2:

Waar heeft jouw hond voorkeur voor, bank of mand/kussen?
#3117696
Wodka was helemaal fan van de bank, maar die is nu een beetje hoog voor de oude stramme botjes. Ze kan nu kiezen tussen een stretcher met kussen en kleedje in de woonkamer, een biabed met kussen en kleedje in de slaapkamer en een kussen met kleedje in de gang.

Volgens mij vindt ze ze allemaal helemaal fijn, en is eigenlijk altijd daar waar ik ook ben. Oke, ik ben altijd maar tijdelijk in de gang, maar daar begint ze haar avond als ik naar bed aan het gaan ben. Lig ik er eenmaal in, verhuist ze naar de slaapkamer.

Héél héél héél af en toe ligt ze gewoon op de vloer. Maar dat schrijf ik toe aan een vlaag van verstandsverbijstering en duurt nooit lang.

De Newfs lagen óf op de bank, óf op de vloer. Die heb ik nooit met enig kussen, mand of bed een plezier kunnen doen.
#3117713
Oscar ligt overal en nergens. Hij zoekt met grote regelmaat zijn mand of matras op en als we een kleedje neerleggen moet ie daar ook per direct op liggen. Om vervolgens weer net zo makkelijk ergens anders neer te ploffen. In de woonkamer dan, op de vloerbedekking en voorheen houten vloer. In de keuken gaat ie zelden liggen, soms als er zon is.

Op de bank mag ie niet, contactliggen eigenlijk ook niet (dan wakkeren we zijn klittebandgedrag teveel aan), maar zo heel af en toe kruipt ie toch tegen mijn voet aan en als ie dat subtiel doet, mag dat wel.
#3117759
Boeffie Blafmans heeft de voorkeur voor alles waarop ik zit of lig. Hij wil op mijn stoel, en in mijn bed. En dat mag ie ook :p Er ligt ook een hondenmand, en er is een schapenvacht, maar die zijn niet zo populair, tenzij ik erop ga zitten... De andere honden hebben niet zoveel privileges, maar ze liggen vooral graag bij en bovenop elkaar.
#3117772
Sofi ligt graag in haar mand, op de grond, op haar stretcher en als ze heel moe is in haar bench op biabed met vetbed. Met dit alles beschikbaar konden we haar afleren om in de bank te liggen, inderdaad met de eerste aanschaf van een goed hondenkussen, waar ze er in haar jongere jaren al een aantal  van heeft gesloopt.
Als ze alleen thuis is, ligt ze graag op haar schapenvacht, waar ze soms een randje vanaf sloopt.

Borke lag altijd het liefste aan mijn voeten, geen Stabij maar een Ligbij  ;D
Tweede keus was zijn biabed matras onder de trap.
#3117785
Joep ligt altijd lekker op de bank, 's nachts als een krulletje op het plekje waar ik 's avonds heb gezeten, overdag languit ergens op de bank. Er ligt nog een schapevachtje op de grond maar daar ligt hij maar zelden...
Als we 's avonds op de bank neerploffen komt hij voor ons staan en mag dan tussen ons in liggen, met z'n koppie op mijn onderbeen (ik zit altijd met opgetrokken benen, de bank is 1 m diep )
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door