Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door mandyy
#3117462
Beste allemaal!

Ik ben voor mijn hondje Bratis op zoek naar een nieuw tuig. Hij loopt al een tijd in een K9 tuig. Ik vind het hele mooie en goed tuigen, maar toch vind ik het tuig niet helemaal lekker zitten bij hem. De borstband vind ik te veel in de oksel lopen, en dat zit natuurlijk niet lekker. Volgens mij heeft meneer er minder last van dan ik, maar toch!

Ik zoek een tuig welke ik over de kop moet trekken en dat er dan 1 poot ingestapt kan worden. Snappen jullie wat ik bedoel? ;D

Wie kan hier mij een beetje in adviseren?
Door jara
#3117466
Kijk eens bij het merk TrePonti. ..ik weet niet wat voor hond je hebt maar ik heb nog een Sporza van dat merk liggen ter overname.  Google op tre ponti Sporza en je komt wel op de site...en de Weimaraner met het rode tuig is het tuig welke ik heb liggen. ..De Weimaraner blijft bij ons ;-)
Gebruikersavatar
Door pluk
#3117479
Ik heb een Hurtta en TrePonti tuigje gehad en nu een Ruffwear Frontrange tuigje. De laatste bevalt mij het beste.

De Hurtta sneed bij Scott in de oksel, de TrePonti was de verhouding borst/buik niet goed, de Frontrange past prima.
Heb ook nog een Perfect fit voor het speuren.

Een Ruffwear webharnas tuig heb ik wel gepast, maar was voor Scott te lang waardoor het laatste riempje nat zou worden met plassen  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door yara2013
#3117527
Ik heb een hurtta pro y updated tuig. Deze zit ook ver achter de oksels en is fijn licht.
Verder heb ik tuigen van el perro en buff dogwear. Dit zijn wat zwaardere tuigen, maar zitten bij mijn hond wel het best.

Wat voor hond heb je?
Gebruikersavatar
Door mandyy
#3117548
Ik ga eens kijken naar alle merken! Ik heb een Amerikaanse cocker spaniël rondlopen. Maar hij is nogal klein en smal gebouwd waardoor het lastig word om voor hem een goed tuig te vinden.

Zat ook al naar het perfect fit harnass te kijken. Maar op de een of andere manier twijfel ik daar toch nog over haha.
Gebruikersavatar
Door Joaquin
#3117549
Ik heb ook Tre Ponti en die zitten super bij mijn kleintjes. Oh en ze zijn ook reflecterend, dat vind ik wel fijn  :biggrin2:

(Hondentuig Tre ponti terzo fibbia reflecterend)
Gebruikersavatar
Door zhiva
#3117551
@ Allard, lijkt het nu zo of zit het tre-ponti Sporza tuig zo hoog in de keel? Ik zoek er 1tje voor Kaya, mocht TS geen interesse hebben ;)
Gebruikersavatar
Door yara2013
#3117553
Ik denk dat de hurtta (wel de updated versie) dan wel fijn zou kunnen zijn. Deze is licht en zit ver achter de oksels.

http://www.allrounddog.com/a-39537718/h ... y-harness/

De buff en el perro die ik noemde zou ik zelf overslaan voor een slanke cocker.
Dat is namelijk best veel tuigAfbeelding

Het blijft altijd lastig, omdat het toch ook wel per hond verschilt.
Ik heb zelf inmiddels 6 tuigen, omdat ik elke keer dach de goede te hebben en dat viel dan toch weer tegen haha
Laatst gewijzigd door yara2013 op wo 27 mei 2015, 20:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#3117555
yara2013 schreef: Ik denk dat de hurtta (wel de updated versie) dan wel fijn zou kunnen zijn. Deze is licht en zit ver achter de oksels.

Http://www.allrounddog.com/a-39537718/h ... y-harness/

De buff en el perro die ik noemde zou ik zelf overslaan voor een slanke cocker.
Dat is namelijk best veel tuigAfbeelding

Het blijft altijd lastig, omdat het toch ook wel per hond verschilt.
Ik heb zelf inmiddels 6 tuigen, omdat ik elke keer dach de goede te hebben en dat viel dan toch weer tegen haha
De link doet het niet!
Door Lil
#3117581
Alle merken hebben voor en nadelen. Passen passen passen, want naar gelang de verhoudingen van jou hond zal voor jou hond merk x of y beter passen. Daar kun je niet zomaar online advies over krijgen is mijn ervaring.
Door jara
#3117616
zhiva schreef: @ Allard, lijkt het nu zo of zit het tre-ponti Sporza tuig zo hoog in de keel? Ik zoek er 1tje voor Kaya, mocht TS geen interesse hebben ;)
Dat lijkt zo. .de band loopt over het borstbeen. Ts heeft een Cocker las ik dus dat gaat sowieso niet passen. ik heb 2 maten. .Mocht je in de buurt zijn een keer mag je gerust komen passen. .
Gebruikersavatar
Door mandyy
#3117665
Lil schreef: Alle merken hebben voor en nadelen. Passen passen passen, want naar gelang de verhoudingen van jou hond zal voor jou hond merk x of y beter passen. Daar kun je niet zomaar online advies over krijgen is mijn ervaring.
Helemaal mee eens hoor, maar de dierenwinkels hebben vaak erg weinig liggen aan tuigen. En Hier zijn er veel ervaringen, ook naar de kwaliteit van een tuig ;)
Door Lil
#3117673
mandyy schreef: Helemaal mee eens hoor, maar de dierenwinkels hebben vaak erg weinig liggen aan tuigen. En Hier zijn er veel ervaringen, ook naar de kwaliteit van een tuig ;)
Ik kan wel roepen K9 prut, hurtta fantastisch, maar hoor hier vaak andersom. Ligt eraan dat ik smalle honden heb. Treponti is misschienfijn voor hond, maar ik had dan weinig controle over ze. Maar genoeg ervaringen andersom.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door