Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door *Lia*
#3118551
Fijn dat het goed gaat. 65 cm. flinke jongen. Hoelang moet je nou wachten i.v.m. de castratie voor hij Anna van heel dichtbij mag zien ?  ;D
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#3118583
daar zijn verschillende meningen over... van 2 weken tot zelfs 3 maanden!
ik laat ze morgen samen ff in de tuin, zien wat er gebeurd...en tja als er kleintjes komen wat me zou verbazen aangezien Teuntje een stukje van zn flippie mist(aanvaring met andere reu bij fokker) so be it...
Gebruikersavatar
Door Sher
#3118592
Me and my boys! schreef: daar zijn verschillende meningen over... van 2 weken tot zelfs 3 maanden!
ik laat ze morgen samen ff in de tuin, zien wat er gebeurd...en tja als er kleintjes komen wat me zou verbazen aangezien Teuntje een stukje van zn flippie mist(aanvaring met andere reu bij fokker) so be it...
De konijnenopvang hier bij ons houdt altijd twee weken aan. Ik zou ze niet eerder bij elkaar zetten. Niet dat ik denk dat Teuntje nog vruchtbaar is, maar de nog aanwezige hormonen zouden er voor kunnen zorgen dat de ontmoeting minder gezellig wordt.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3118659
Ik zou ze toch ook minstens 2 weken gescheiden houden hoor.
2 weken is voor de vruchtbaarheid, hormonen kunnen nog aanwezig zijn tot 6 weken na castratie.

Een koppeling terwijl je meisje niet al te veel zin heeft, en Teun wil gaan dekken, geef ik erg weinig kans op slagen.
Ik heb wel eens een ram willen koppelen die al verscheidene weken gecastreerd was, maar nog steeds wilde dekken. En zolang ze dat willen, wordt een koppeling erg moeilijk.  Dan ben je beter te wachten tot die dekdrang echt weg is.
Zeker als je je zorgen maakt dat je meisje moeilijk gaat doen, gaat ze dat zeker doen bij een ram die wil dekken.  Veel kans dat hij dan binnenkort nog een stukje van zijn flikkertje mist...  :-X
Aangezien Anne diegene met de hormonen blijft, moet zij zowiezo de dominantste worden. 

Als ik jou was hield ik ze nog weken uit elkaar en wissel ik ze elke week eens van ren.  Elkaar's geur leren kennen, dat helpt al veel voor als ze werkelijk bij elkaar kunnen. 
Minstens 2 weken uit elkaar, en dan eens kijken op neutraal terrein hoe ze op elkaar reageren. Als Teun nog geen echt kennis wil maken maar enkel aan dekken denkt, dan zou ik nog wat langer wachten.  Weer naast elkaar huisvesten en week later nog eens proberen. 
Laat ze niet te lang bij elkaar als meteen duidelijk wordt dat het niet goed gaat.  Dat heeft geen zin en het kan lang duren voor ze dat weer vergeten zodat het uiteindelijk langer kan duren voor je ze werkelijk gekoppeld krijgt.  Ongeduld kan echt een tegengesteld effect hebben of het zelfs gewoon om zeep helpen...
Laatst gewijzigd door pearlsofpassion op za 30 mei 2015, 12:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Door hannabelgje
#3118722
Zwanger kan ze in elk geval niet worden. Daar is ze nog veel te jong voor. Mijn rammen bij de voedsters waren niet zo van het proberen te dekken. Dat viel reuze mee eigenlijk.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#3118946
heb besloten ze nog een week uit elkaar te houden .... volgend weekend ga ik een poging wagen...
Anne lijkt rustiger te worden tegenover teuntje......ze snuffelen aan elkaar door het gaas heen en ze heeft geen poging meer gedaan hem een neuspiercing te geven....
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door