Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Tobi Kooiker
#3127291
Dat zeg ik toch ook niet?
Het ging over verlies van schapen door honden. Ik wil alleen maar aangeven dat dat sommige boeren sowieso schapen verliezen doordat ze zelf niet opletten (niet vaak genoeg kijken bij schapen,  sloten niet afzetten,  en dergelijke). Het is soms dan wel makkelijk om 'de honden' de schuld te kunnen geven. Mijn honden komen niet in de wei bij schapen, ik heb al wel veel lammeren uit  sloten gehaald en zwangere schapen die op hun rug liggen omhoog geholpen. Er zijn veel meer hondenbezitters die dat doen. Misschien 'redden' hondenbezitters wel meer schapen dan dat er opgejaagd worden :)
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3127576
[quote="Tobi Kooiker"]
Dat zeg ik toch ook niet?
Het ging over verlies van schapen door honden. Ik wil alleen maar aangeven dat dat sommige boeren sowieso schapen verliezen doordat ze zelf niet opletten (niet vaak genoeg kijken bij schapen,  sloten niet afzetten,  en dergelijke). Het is soms dan wel makkelijk om 'de honden' de schuld te kunnen geven. Mijn honden komen niet in de wei bij schapen, ik heb al wel veel lammeren uit  sloten gehaald en zwangere schapen die op hun rug liggen omhoog geholpen. Er zijn veel meer hondenbezitters die dat doen. Misschien 'redden' hondenbezitters wel meer schapen dan dat er opgejaagd worden :)
[/quote]

Ik geloof dat ik het nog steeds niet helemaal snap. Jij wilt dus zeggen dat een schapenboer die overduidelijk zeer goed voor zijn dieren zorgt en ons speciaal komt bedanken dat we de moeite nemen om onze hond rustig langs de weide te loodsen, eigenlijk honden de schuld wil geven voor het verlies van schapen door zijn eigen slechte zorgen?

En zelfs al zouden hondenbezitters meer schapen redden (ik heb werkelijk nog nooit een schaap gered, maar dat terzijde) dan dat er opgejaagd worden, ook dat is toch wederom geen argument om het opjagen maar oké te vinden?
Door judith1967
#3137530
[quote="jara"]
Beide gevallen ja, maar bij een kat vindt men t normaal en reageert er niemand maar als je hond het doet vindt iedereen t abnormaal en spreken ze je er op aan
[/quote]

+ 1

En dat een hond een gezond knijn niet kan vangen dat klopt ,maar een jong knijn wat te ver van zijn burcht af is is vaak gedesorienteerd en loopt maar wat in rondjes te rennen,dus makkelijke prooi,ook voor een roofvogel.
Ik zie dat regelmatig gebeuren waar ik loop zitten heel veel jonge knijntjes,die raken in paniek als wij eraan komen(Dorian zit dan gewoon aan de lijn) en die rennen vaak in rondjes omdat ze niet meer weten waar ze heen moeten rennen.Of ze knallen tegen een hek of treinrals aan en blijven verdoofd liggen.En dit heb ik echt voor mijn ogen zien gebeuren.
Laatst gewijzigd door judith1967 op vr 24 jul 2015, 20:15, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door