Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3114619
Ik begrijp ook wel dat het moeilijk is om mensen rechtstreeks daarop aan te spreken.  Het is ontzettend moeilijk om niet verwijtend over te komen en heel wat mensen vinden ook gewoon dat een ander er geen zaken mee heeft hoe ze hun dieren verzorgen. Dat is ergens ook zo.
Die persoon denkt natuurlijk ook dat er werkelijk iets mankeert met de verzorging van het dier, maakt zich oprecht zorgen over het dier.  Verwacht dan waarschijnlijk niet dat de eigenaar van goede wil is...
En zelfs als dat wel is en de eigenaar niet beter zou weten, kom je weer op een belerend gesprek uit.

Dus ik begrijp wel dat het niet lukt om iemand erop aan te spreken. Dat heb ik zelf ook echt wel al gehad.
En dan vind ik het beter dat de dierenpolitie gebeld wordt, gewoon om zeker te zijn, dan niets te doen, of inderdaad je te moeien en het dier te gaan voeren.  Dat gaat als dierenvriend ook aan je knagen als je erop moet blijven kijken en jezelf niet zover krijgt om de eigenaar aan te spreken.  En dan sust het bellen minstens je geweten.
En dan krijgt de melder waarschijnlijk ook te horen wat het probleem was, of er werkelijk sprake was van verwaarlozing of wat de reden anders was.  De melder is gerustgesteld en weet dan ook tenminste dat de hond niet verwaarloost wordt.  Dus ik zou het van je afzetten dat iemand misschien dacht dat je hond niet goed verzorgd werd, want nu weet die persoon waarschijnlijk wel dat er niets aan de hand is. En dat is toch net goed?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3114635
Erop aanspreken hoeft niet, je kan terloops tijdens een praatje pot informeren. Maar goed, vaak staan er toch wel hele volksstammen ook klaar om je aan te spreken op de belabberde conditie van je hond, maar dan in de trand van...je mag 'm wel eens wat meer te vreten geven, als die van mij er zo uitzag kreeg die een spuitje bladiebladieblabla. Maar goed, die hoef je niet serieus te nemen. Maar als je toch denkt en twijfelt over een dier in de buurt, dan is het heel simpel om aan de praat te raken en terloops naar de hond te vragen.
Door keetje
#3114644
Tja, toen Luna echt heel slecht was ben ik wel eens aangesproken door mensen. Buiten liep ze toen in haar jama dus men zag niet hoe ze eruit zag maar vroeg wel waarom dat pak. Toen ze aan de beterende hand was en soms jamaloos naar buiten ging, toen hadden mensen kunnen klagen, toen zag ze er niet uit, toen zag ze er, in de ogen van heel veel mensen, gewoon vies uit. maar nu? Ze ziet er, in onze ogen, super uit, wetende van hoever ze gekomen is, maar ik kan me voorstellen dat mensen die haar nu zien er iets van denken.
Iemand aanspreken? Ik doe het wel maar kan me ook wel voorstellen dat mensen het niet doen. Ik loop wel met een hond waarvan veel mensen nog steeds denken dat het een vechthond is en de persoon aan de andere kant van het lijntje een aso. Die spreek je niet aan want dan krijg je, minstens, een grote bek.
Dus daarom heb ik zo'n dubbel gevoel. Aan de ene kant een fijn gevoel dat er toch mensen zijn die op dat soort dingen letten en er ook echt iets aan doen en aan de andere kant dat andere gevoel.
Met de pony's onlangs zei ik ook, ik had misschien ook gebeld en niet de eigenaar aangesproken maar nu weet ik dat eigenlijk niet meer. :-\
Door Jantina
#3114650
Dierenpolitie is ook gewoon de echte politie. Je ziet in een ander topic wat dat met mensen kan doen, beschuldigingen, optreden van politie enz. Ik vind dat echt niet niks. Mensen maken veel te snel melding, het is nogal wat! Waar is het normale gesprek gebleven???
Door eelke
#3114668
keetje schreef: Beide. ;D :biggrin2:
In dat geval, kan iemand voor mij dan even de dierenpolitie bellen?  :angel:
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3114712
Jantina schreef: Dierenpolitie is ook gewoon de echte politie. Je ziet in een ander topic wat dat met mensen kan doen, beschuldigingen, optreden van politie enz. Ik vind dat echt niet niks. Mensen maken veel te snel melding, het is nogal wat! Waar is het normale gesprek gebleven???
Ik vind het juist heel prima om te lezen dat degene die langs kwam gewoon kwam vragen en luisteren en na een gezellig babbeltje weer weggaan.
Ik heb tien keer liever dat mensen de dierenpolitie bellen in geval van zorgen, dan dat ze niets doen. Een babbeltje maken zou ik zelf ook niet doen als het om mensen gaat die ik verder nooit spreek.
Door Tamara
#3114850
Ik heb genoeg mensen erop aangesproken/attent gemaakt dat ze een dierenbeul waren omdat ze een labrador hadden van 50 kg.
Pure dierenmishandeling. Zoveel labradors kunnen niet dezelfde ziekte hebben. Gewoon vol dauwen tot ie rond is.  :'(

Maar ik heb ook genoeg mensen erop aangesproken dat ze een hele mooie labrador hebben.  O0
Door Anne in Zweden
#3114864
Kaela schreef: Ik vind het juist heel prima om te lezen dat degene die langs kwam gewoon kwam vragen en luisteren en na een gezellig babbeltje weer weggaan.
Ik heb tien keer liever dat mensen de dierenpolitie bellen in geval van zorgen, dan dat ze niets doen. Een babbeltje maken zou ik zelf ook niet doen als het om mensen gaat die ik verder nooit spreek.
+1
Gebruikersavatar
Door Dian
#3114878
't blijft moeilijk......... Het zijn 2 uitersten, aan de ene kant goed dat men toch ziet dat een dier er slecht uitziet en bij de politie aan de bel trekt, met aan de andere kant dat "men" bang is om iemand aan te spreken, voor hetzelfde geld krijg je een klap op je b*k.............

ik krijg wel regelmatig de vraag hoe ik mijn honden zo mooi dun hou? Nou eh, niet te veel snoepen, afgewogen eten (vind voren op het oog met die kleintjes erg moeilijk) en wandelen. Vandaag had ik geen auto, ben met de scoot naar de ha geweest. Rakker tussen mijn benen en Laddy naast de scoot........... terug zover mogelijk met de scoot door het park, zodat Rakker ook heerlijk een poosje los kon........ daarna Rakker weer op de plank tussen mijn benen (Laddy krijgt echt geen kans :biggrin2:) en Laddy weer in draf naast me..... allebei lekker moe gelopen........
Gebruikersavatar
Door Hope
#3115015
Weet je, in de huidige maatschappij vind ik het ook moeilijk om mensen aan te spreken. Je weet gewoon niet meer hoe iemand gaat reageren en ook ik zit niet bepaald te wachten op een grote mond (of erger).

Ik geloof niet dat ik me aangesproken zou voelen als de politie hier op de stoep staat. Je hebt niets verkeerd gedaan, bakkie koffie gedronken met meneer agent en klaar. Vergissingen zijn menselijk!
Door Aprilsnow
#3115053
Hope schreef: Weet je, in de huidige maatschappij vind ik het ook moeilijk om mensen aan te spreken. Je weet gewoon niet meer hoe iemand gaat reageren en ook ik zit niet bepaald te wachten op een grote mond (of erger).

Ik geloof niet dat ik me aangesproken zou voelen als de politie hier op de stoep staat. Je hebt niets verkeerd gedaan, bakkie koffie gedronken met meneer agent en klaar. Vergissingen zijn menselijk!
Klopt maar stiekem zou het me toch ergens een gevoel geven van...... wie zou er dan toch gebeld hebben.
Politieauto voor de deur zit je dan net weer niet op te wachten maar ach als je niets te verbergen hebt en je kunt aantonen dat je het beste met je diertje voor hebt dan zou ik er ook niet te zwaar aan tillen....

Overigens vind ik wel goed dat er dan bij twijfel gebeld wordt. Iemand aanspreken zou netter zijn maar ja ik ben zelf ook niet zo'n held en het lijkt me ook wel al een hele drempel om de (dieren)politie te bellen...  :-[
Gebruikersavatar
Door Extreme
#3115061
AhLuna, is een sexy girl geworden, krijgt zomaar bezoek van man, heeft ze wel een handtekening gevraagd  ;)
Idd zo dubbel, stel dat er wel een dier verwaarloosd zou worden, niet zo diervriendelijk, zou de persoon je dan bedanken met  fijn dat je me er op attendeert?
Stel ik loop af en toe op de hei, zie een vrouw met een hond lopen die er in mijn ogen niet super uitziet, ga ik dan met mijn hond ernaartoe, wie weet wat voor enge ziekte je meekrijgt, en haar langs mijn neus weg vragen goh hoe komt dat?
Het liefst zou je idd hebben dat de persoon je zelf gevraagd had waarom luna zo is zoals ze is met haar vacht, maar ik denk dat het een utopie is dat dat zou zijn gebeurd, en ja nu loop jij met een gevoel van: ze ziet er juist super uit, en nog word er over geklaagd, kom zelf eens kijken wat voor moeite wij er voor gedaan hebben om haar zover te krijgen, en bij iedereen die je tegen komt het gevoel van was jij het..... heb jij de politie gebeld.
Je buurt genoten waren toch ook jaloers op je auto? Misschien iemand die het nodig vond om te klagen over luna?
Wat zou het fijn zijn als de beller, je alsnog aan zou spreken en "excuus" maken dat je verdacht was van dierenmishandeling.
:bigarmhug:  voor je witte(roze) vechthond  :biggrin2:
(voortaan weer pyama aan? ;))
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3115221
Het hangt er ook compleet van af hoe de agent jou aanspreekt en met hoeveel machtsvertoon ze komen. Hier keer agent aan de deur gehad met de vraag of we ruzie hadden (blijkbaar melding van huiselijk geweld geweest ofzo?) terwijl wij gezellig zaten te lunchen met verse broodjes. Ben me inderdaad wel af blijven vragen wie die melding dan had gedaan....
Door keetje
#3118251
update :D


Gisteren een BOA op bezoek, alweer een fijne vent die gewoon moest komen omdat er een melding gemaakt was, deze keer van een ernstig bijtincident. >:(

En al lopende het gesprek kwamen wij er dus achter wie er geklaagd had, bij de BOA en bij de dierenpolitie wat betreft de mishandeling en verwaarlozing.

Op 7 mei heeft Luna een ieniemienie aanvaringkje gehad met een aangelijnde labrador. De hond passeerde Meneer Keetje en Luna, die los was in losloopgebied, en altijd gaat dat prima, even snuffelen, of niet en dan ieder zijns weegs. Nu begon de labrador als een bezetene naar Luna te blaffen en grommen en Joost mag weten wat er gegromd werd maar Luna vond het toen nodig om de labrador subtiel in de zijkant van de nek te pakken, met de voortandjes en het velletje te niepen, zoals wij dat zeggen. Meneer Keetje heeft toen, in zijn paniek (gaf hij later toe :-[ ) Luna een mep met zijn slipper op haar kont gegeven waarna ze gelijk losliet. Beide honden zijn daarna uitgebreid bekeken, omdat de labrador ,nadat Luna losliet, gelijk terughapte. Geen bloed te zien, geen wondjes te zien, eigenlijk helemaal niets te zien maar Meneer Keetje, netjes als hij is, toch de eigenaar van de lab ons adres gegeven voor het geval dat.

Nu blijkt de man bij de BOA een melding gemaakt te hebben van een 'bijtincident" en bij de dierenpolitie een melding van 'ernstige mishandeling en verwaarlozing"

Ik snap dat niet, het komt vaker voor dat honden wat schermutselen en dat daarna na controle van beider honden ieder weer zijn pad vervolgd maar om dan daarna thuis gelijk een melding te gaan doen over het 'bijtincident' daar kan ik dan niet bij, helemaal omdat er helemaal niets gebeurd is verder en er geen dierenarts aan te pas hoeftde te komen omdat er helemaal niets te zien was, geen bloed en zelfs geen schram.

Meneer Keetje had dus de lab verrot moeten laten bijten ipv Luna los te krijgen met zijn slof. En geloof me, Niemand is gekker op zijn hond dan meneer Keetje maar hij raakte een beetje in paniek en gebuikte zijn slof met een tik op haar kont.
De labmeneer verzekerde meneer Keetje ook nog dat hij zeker langs zou komen als de lab in therapie zou moeten. Wij hebben daar thuis nog even over nagegniffeld. ::)

Maargoed, de BOA ging ook weer weg na het verplichte bezoekje met de mededeling dat hij Luna niet gevaarlijk vond. We kregen niet eens een waarschuwing. De man heeft gezellig zitten kletsen over zijn eigen honden, Mechelaars en over ditjes en datjes en Luna keutelde gezellig om hem heen, kroop nog net niet op schoot, zal ik maar zeggen.

Wij weten nu wie het is, de melder, waar hij woont en hoe hij heet en hebben de BOA meneer gezegd dat de labmeneer hier van harte welkom is om ons verhaal te horen, wat betreft het verwaarlozen en mishandelen, onder het genot van een bakje koffie/thee, met of zonder koekje. Over het 'bijtincident' wil ik het met hem niet meer hebben, dat vind ik zoooooooooooooo, tjee, weet niet hoe ik het moet noemen.

Ohja, in het verslag dat de BOA bij zich had stond dat de labmeneer meneer Keetje,...die man met die gevaarlijke vechthond,....noemde. Tja, wat moet ik daar nu van zeggen.  :D

Hoop niet dat dit vervolgd gaat worden want ik begin zo langzamerhand paranoïde te worden wat betreft politie in combi met Luna.

Mijn volgende hond gaat zeker een sjiwawa worden en geen pitbul meer, altijd ellende met die beesten.  ;D
Laatst gewijzigd door keetje op vr 29 mei 2015, 15:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Jantina
#3118269
Nou staan er toch wel een paar dingen in je verhaal die ik vreemd vind...
- Je hebt het eerst over subtiel met de voortandjes in de nek bijten, later schrijf je dat als meneer Keetje Luna niet met de slipper had gemept ze de lab verrot had gebeten  ???
- De BOA beoordeeld aan de hand van een huisbezoek in een situatie zonder andere , dus niet na een nagebootste situatie (stukje wandelen en haar gedrag op andere honden zien), dat ze niet gevaarlijk is. Nou dat vind ik toch wel echt heel erg slecht. Zeker als hij na de melding van bijtincident poolshoogte komt nemen. Als ze met alle meldingen zo om gaan snap ik dat het wel eens mis gaat  :-X. Zeker bij dit soort type honden waarvan bekend is dat ze naar mensen tolerant zijn maar naar andere honden totaal niet tolerant kunnen zijn.
- de BOA geeft dus naam en adres van de melder aan jullie door?? Dat is ook lekker zeg! Fijn voor de privacy. Dus als jullie zouden willen kan je verhaal gaan halen bij de beste man. Zo, ik geloof niet dat ik ooit een melding van iets zou maken bij deze.  :-X Om dan over de inzage van de melding nog maar te zwijgen, vind ik ook niet echt netjes.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door