Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door hannabelgje
#3112588
Zijn er hier Belgen die hun hond verzekerd hebben?
Ik ben toch weer aan het kijken om Zoë te laten verzekeren.

27,31 per maand:

Dierenartskosten

Max. € 3.500 per schadeaangifte, ook voor langdurige behandelingen

Plus

€ 750 bij overlijden door ziekte€ 750 bij overlijden door ongeval€ 750 bij diefstal of verlies€ 750 voor advertentiekosten als je hond wegloopt€ 750 opvangkosten€ 2.000 voor reisannulaties

23,37 per maand:

Dierenartskosten

Max. € 2.500 per schadeaangifte, ook voor langdurige behandelingen

Plus

€ 400 bij overlijden door ziekte€ 400 bij overlijden door ongeval€ 400 bij diefstal of verlies€ 400 voor advertentiekosten als je hond wegloopt€ 400 opvangkosten€ 750 voor reisannulaties
Door Lil
#3112614
nova schreef: Dit klinkt te mooi om waar te zijn......

Ik lees verder graag mee
Zeg dat! Toen Jones kwam was hij 2 jaar en toch niet verzekerd omdat hij toen 54 per maand ging kosten, ongeval, overlijden etc niet erbij in. Gewoon goedkope kale verzekering.
Door hannabelgje
#3112617
Ik ben de voorwaarden aan het downloaden.
Je hebt wel 100 euro eigen risico. Maar het gaat mij ook om de echt heftige dingen, ongevallen, operaties, opnames en dat soort dingen. Niet voor als er een keer een maag/darminfectie is ofzo.
Door Lil
#3112653
hannabelgje schreef: Ik ben de voorwaarden aan het downloaden.
Je hebt wel 100 euro eigen risico. Maar het gaat mij ook om de echt heftige dingen, ongevallen, operaties, opnames en dat soort dingen. Niet voor als er een keer een maag/darminfectie is ofzo.
Ah dat noemen ze hier ongevallenverzekering. Dat is een andere tak dan de gewone da verzekering. Probleem is dat maagkanteling of bewegingsapparaat geen ongeval is. Lastig om verzekeringen te noemen.
Door Cindy de Wolf
#3112719
Ik denk er juist over om ze eruit te halen :biggrin2: mijn contract loopt af in oktober, 5 jaar gehad. Heel tevreden over Petplan maar de voorwaarden die nu weer gewijzigd zijn in combinatie met wat ze gaan rekenen heeft mij erg aan het denken gezet. Ik denk dat ik alleen Jesse er nog in houdt en de rest ga opzeggen en weer ouderwets sparen. Die van Smokey loopt nog 2 jaar en die van Revy loopt bij Proteq nog een half jaar. Ik denk dat als ik alle premies van de afgelopen 5 jaar bij elkaar optel en daarvan de declaraties afhaal dat het grofweg lood om oud ijzer is.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3112725
Waarom zou je een waarde bij overlijden willen verzekeren? Bij paarden is dat ook en daar wordt je niet blij van. Soms zegt de verzekering glashard nee tegen een behandeling die duurder is dan de overlijdensuitkering. Alsof het een auto is die total loss wordt verklaard  :-X
Door Tamara
#3112728
ik vertrouw die verzekeringen allemaal niet, volgens mij kan je zelf beter gaan sparen.
heb van iemand gehoord dat de hond van diegene al 7 jaar daar zat en de 8e jaar niet meer toegelaten werd omdat ie teveel mankeerde.
En die kon nergens anders meer terecht. Zat je dan met zoveel betalen in de maand. Kon diegene beter sparen.
Laatst gewijzigd door Tamara op do 14 mei 2015, 22:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door cath
#3112736
Tamara schreef: ik vertrouw die verzekeringen allemaal niet, volgens mij kan je zelf beter gaan sparen.
heb van iemand gehoord dat de hond van diegene al 7 jaar daar zat en de 8e jaar niet meer toegelaten werd omdat ie teveel mankeerde.
En die kon nergens anders meer terecht. Zat je dan met zoveel betalen in de maand. Kon diegene beter sparen.
ik denk er net zo over.
En de hond is dan meestal maar verzekerd tot een bepaalde leeftijd, juist dan heb je de verzekering meestal méér nodig.
Dan zal je al die jaren maar betaald hebben voor niets.
Sparen is volgens mij ook de beste optie :)
Door Lil
#3112742
Kaela schreef: Waarom zou je een waarde bij overlijden willen verzekeren? Bij paarden is dat ook en daar wordt je niet blij van. Soms zegt de verzekering glashard nee tegen een behandeling die duurder is dan de overlijdensuitkering. Alsof het een auto is die total loss wordt verklaard  :-X
Dat laatste is vreselijk!!!

Verder was het overlijden van Cay wel 500 euro dat is veel geld en vergoeding zou best handig kunnen zijn. Ik zat met lang weekend opslag, op laten halen en dan cremeren zelf nog. Pittige rekening.
Door sella
#3112751
Ik heb helaas al 5 jaar dat ik de verzekering van Buffel er dubbel en dwars uit heb. tot nog toe mazzel dat ik Shay wel verzekerd heb, en er weinig te declareren is. hier en daar eens osteopathie, maar verders weinig en dat hoop ik zo te houden.
Restwaarde nog nooit van gehoord bij honden in nl verzekeringen.
Wij overwegen Shay uit de verzekering te halen, als hij prolongeerd.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3112813
Lil schreef: Dat laatste is vreselijk!!!

Verder was het overlijden van Cay wel 500 euro dat is veel geld en vergoeding zou best handig kunnen zijn. Ik zat met lang weekend opslag, op laten halen en dan cremeren zelf nog. Pittige rekening.
Maar dat is iets anders Lil. Wat je dan zou moeten hebben is "max zo en zo veel voor in laten slapen, opslag, op laten halen en cremeren". Restwaarde is (bij de paarden althans) het bedrag waarvoor de verzekering jou hond van je koopt en voor het einde zorgt. Of, zoals we bij paarden vaak horen, je paard weer de handel in gooit of op transport naar de salami in Italie zet. Oftewel, je bent dan de controle kwijt! En dat zou ik Never Nooit Niet willen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door