Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3111588
Als je kippenpoten koopt, dus dijen met evt nog een stuk rug aan, dan kan je die als vleesbot en spiervlees samen voeren. Omdat er nog zoveel vlees bij aanhangt.  Je kan dus enkel die op een dag voeren. 
Als je dan een andere dag wat vleugels met iets van orgaan of vis kan voeren, is dat al in verhouding.
#3111608
Wij haalden ook vaak hele kippen uit het vriesvak. Die van de Lidl (of van de aldi) hebben er zelfs orgaanpakketjes inzitten (in plastic, in de kip :P) en dan kloppen de verhoudingen zelfs wel redelijk.
Bij kippendijen doen we geen vlees en bij de vleugels half om half met spiervlees/orgaan.

Shanti heeft op vakantie bijna twee keer zoveel nodig als thuis, toen we dat nog niet deden viel ze in 2-3 weken wel tot 4kg af.  :(
Door sella
#3111614
Een vriendin van mij gaat met veel van haar kanjers mee regelmatig bijtanken in kroatie. Die haalt barf in de supermarkten te plaatse.
Die zit wel in een huisje, maar voert wel gewoon rauw. Die heeft duitse herders mee en grote doggen.
Door Lizzy
#3111841
*Lia* schreef: Ik zou dan nog liever voor die houdbare worsten gaan, dat voor brok.
Nou, ik had laatst zo'n houdbare worst om voertjes van te maken (lui)..... OMG, wat een gorigheid :-X
#3111847
Lizzy schreef: Nou, ik had laatst zo'n houdbare worst om voertjes van te maken (lui)..... OMG, wat een gorigheid :-X
Inderdaad. Normaal barf en kvv gaat allemaal wel, maar van die houdbare dingen ging ik bijna over mijn nek.  :-[ Ik heb er nog 3 en die voer ik in het weekendje weg even op, dat was geen goed idee om voertjes van te maken.
Door Lil
#3111859
Lizzy schreef: Nou, ik had laatst zo'n houdbare worst om voertjes van te maken (lui)..... OMG, wat een gorigheid :-X
precies, ik droog ze altijd maar. rodi is mooi vast om voertjes van te maken, maar die andere merken.... :-X
Gebruikersavatar
Door Hylos
#3111867
vanhaut schreef: Ik eet idd ook simpel maar met de
Honden heb ik altijd de neiging om moeilijk te denken. Wil ze gewoon goed voeren. Zijn mijn 4 en en 5e kind Afbeelding
Als je op dit forum zegt dat je ze goed wilt voeren en het topic over brokken gaat, kun je idd wat scheve reacties verwachten.  ;)

Ik vind kip en vis voeren voor een tijdje 100% beter dan 3 weken brok iig. In die landen hebben ze overigens veel meer "barf" spul in de supermarkt dan hier.
Toen wij vorig jaar in Tsjechië waren kochten we gewoon dik bevleesd konijnkarkas, eendennek, eendenhart, hele kip,  kippenlevert etc in de supermarkt. Die hond heeft 2 weken super luxe gegeten  :biggrin2:
Qua percentages is dat niet erg interessant dan. Gewoon een beetje op de gewichten letten. Ik denk maar zo dat de percentages in brok totaal anders zijn.

Nu kan de mijne ook echt niet tegen brok dus dat was 1 groot diarree feest geworden anders.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3111888
Hylos schreef: Als je op dit forum zegt dat je ze goed wilt voeren en het topic over brokken gaat, kun je idd wat scheve reacties verwachten.  ;)
Tja, ik vind dat toch altijd wel een beetje raar hoor. Hoe erg is het nou werkelijk om een gezonde hond drie weken een goede brok te voeren als K9 natural of Orijen? Daar krijgen ze echt niks van hoor.
Hoeveel mensen zijn er hier die nooit een patatje eten, of nooit eens een schaaltje chips? Of die op vakantie elke dag keurig de schijf van vijf aanhouden, of suikervrij blijven eten bijvoorbeeld?
Ja natuurlijk is het een forum voor barf, maar dat wil toch niet zeggen dat we iemand die drie weken op vakantie gaat niet even kunnen helpen met het zoeken naar een brok als diegene dat wil? Het gaat om drie weken, niet om drie jaar.

En Hylos, het gaat me niet om jouw hoor. Maar het valt me op dat er altijd meteen zo fel gereageerd wordt op dit soort topics. Alsof je een hond meteen tekort doet als hij een paar weken anders gevoerd wordt.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3111892
Lizzy schreef: Omdat we zo allemaal onze specialiteit hebben Hope. En voor brokvragen ga je naar http://www.brokkenplaza.nl. Ik vraag op een Mercedes forum ook niet wat ik met mijn Seat problemen aan moet. Het gaat er dus niet om dat je je hond wat te kort doet, het gaat er gewoon om dat er betere fora zijn om deze vragen te beantwoorden. En guttegut, fel reageren..... Nou nou nou, is dat zo...?
Maar we weten toch wel wat we graag zien in voeding voor honden? Dus dan kunnen we er toch best wel iets anders over zeggen dan 'zo'n topic gaat al snel naar de prullenbak', of 'je kan rare reacties verwachten als je hier een vraag over brokken neerzet'.

Ik vind BP nou juist een forum waar veel kennis zit. Er zijn ook topics over kippen en konijnen, dat is toch ook geen barf? En daar komen toch ook hele zinnige tips voorbij? Waarom kan dat dan niet gewoon ook zo zijn als het om brokken gaat.
#3111901
Hope schreef: Maar we weten toch wel wat we graag zien in voeding voor honden? Dus dan kunnen we er toch best wel iets anders over zeggen dan 'zo'n topic gaat al snel naar de prullenbak', of 'je kan rare reacties verwachten als je hier een vraag over brokken neerzet'.

Ik vind BP nou juist een forum waar veel kennis zit. Er zijn ook topics over kippen en konijnen, dat is toch ook geen barf? En daar komen toch ook hele zinnige tips voorbij? Waarom kan dat dan niet gewoon ook zo zijn als het om brokken gaat.
Over brokken zit hier niet zoveel kennis.  Dat is ook logisch gezien het een versvoerforum is. 
Dus vind ik het ook niet slecht om dat aan te geven.  De meeste mensen weten wel een aantal goede merken op de noemen, maar waarom, wat de verschillen zijn en wat zo'n brok werkelijk is, daarbij gaat het vaak toch mis.  Daarvoor kan je dus beter raad gaan vragen aan mensen die met brok bezig zijn.  Dat het hier niet de plaats is om de mensen te beginnen onderwijzen over brok en daar diep op in te gaan, is ergens wel logisch he?

Er zijn hier ook tips gegeven over brokken, dus daarover kan niets verkeerds gezegd worden.  Er worden echter ook andere alternatieven aangereikt, en dat is zeker een goede zaak en gewoon te verwachten op een forum met een insteek naar vers.  Bij mensen die daarvan de kennis en ervaring hebben en niet van brok.  Iedereen geeft toch raad naar wat hij weet en kent?  Alternatieven aanreiken is ook iets dat altijd nuttig is en heel normaal.  Dat heeft op zich niets met het brokgegeven te maken.  Al zijn er als je begint van brok, natuurlijk meer alternatieven dan als je begint van iets wat dichter bij vers staat.
Als iemand een gelijkaardig topic opent met de mededeling Renske of zo'n houdbare worst te willen voeren op vakantie omwille van...  dan zal daar zonder twijfel ook de reactie op komen dat je ook eenvoudig kan barfen of dergelijk.  Dat is niet verkeerd bedoeld, dat is niet om die persoon af te schieten dat hij/zij wat anders dan vers overweegt, dat is gewoon zo goed mogelijk proberen helpen en tips geven.
Je gaat er namelijk vanuit dat die persoon het beste wil voor zijn/haar hond en zo geef je alle mogelijkheden zodat een gegronde keuze gemaakt kan worden.
Laatst gewijzigd door pearlsofpassion op wo 13 mei 2015, 09:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3111904
pearlsofpassion schreef: Over brokken zit hier niet zoveel kennis.  Dat is ook logisch gezien het een versvoerforum is. 
Dus vind ik het ook niet slecht om dat aan te geven.  De meeste mensen weten wel een aantal goede merken op de noemen, maar waarom, wat de verschillen zijn en wat zo'n brok werkelijk is, daarbij gaat het vaak toch mis.  Daarvoor kan je dus beter raad gaan vragen aan mensen die met brok bezig zijn.  Dat het hier niet de plaats is om de mensen te beginnen onderwijzen over brok en daar diep op in te gaan, is ergens wel logisch he?

Er zijn hier ook tips gegeven over brokken, dus daarover kan niets verkeerds gezegd worden.  Er worden echter ook andere alternatieven aangereikt, en dat is zeker een goede zaak en gewoon te verwachten op een forum met een insteek naar vers.  Bij mensen die daarvan de kennis en ervaring hebben en niet van brok.  Iedereen geeft toch raad naar wat hij weet en kent?  Alternatieven aanreiken is ook iets dat altijd nuttig is en heel normaal.  Dat heeft op zich niets met het brokgegeven te maken.  Al zijn er als je begint van brok, natuurlijk meer alternatieven dan als je begint van iets wat dichter bij vers staat.
Als iemand een gelijkaardig topic opent met de mededeling Renske of zo'n houdbare worst te willen voeren op vakantie omwille van...  dan zal daar zonder twijfel ook de reactie op komen dat je ook eenvoudig kan barfen of dergelijk.  Dat is niet verkeerd bedoeld, dat is niet om die persoon af te schieten dat hij/zij wat anders dan vers overweegt, dat is gewoon zo goed mogelijk proberen helpen en tips geven.
Je gaat er namelijk vanuit dat die persoon het beste wil voor zijn/haar hond en zo geef je alle mogelijkheden zodat een gegronde keuze gemaakt kan worden.
Ow maar dat snap ik ook wel hoor.
Het valt me gewoon op dat het totaal geen kwaad kan om heel eenzijdig te voeren maar dat brokken zo worden afgeraden.
Ach, het is maar voor drie weken. Ging het nu over een langere periode, ja, dan zou ik zeggen open een topic op een brokkenforum. Maar goed, ik denk dat TS nu wel aan de slag kan met alle tips.
#3111912
Hope schreef: Ow maar dat snap ik ook wel hoor.
Het valt me gewoon op dat het totaal geen kwaad kan om heel eenzijdig te voeren maar dat brokken zo worden afgeraden.
Ach, het is maar voor drie weken. Ging het nu over een langere periode, ja, dan zou ik zeggen open een topic op een brokkenforum. Maar goed, ik denk dat TS nu wel aan de slag kan met alle tips.
Ik vind niet dat het ontzettend afgeraden wordt.  Ik vind wel dat men vind dat er betere alternatieven zijn. ;)

Ik ben echt een overtuigde versvoerder, maar ik zou ook wel durven een paar weken brok te voeren, als vers voeren om 1 of andere reden heel erg lastig zou zijn (en Cuzco niet allergisch zou zijn ;)).  Liever ga ik zelf malen en zoek ik een oplossing, maar goed. 
Het is iets dat in de kattenhoek regelmatig ter sprake komt: eigenaar wil op vakantie of zelfs gewoon een weekendje weg en er moet een oppas komen of de katten gaan uit logeren.  De meest voorkomende eerste reactie (zeker van iemand die nog niet lang vers voert) is van: vers kan op dat moment niet, het zullen brokken moeten worden.  En dat is op zich niet onlogisch.  Wij kennen echter ondertussen wel een aantal trucs en mogelijkheden om je katten toch vers te kunnen laten eten, ookal moet een oppas dat geven. Of om een kat wat eten verspreid aan te bieden als je een weekendje weg bent.  Mensen moeten dan zelf kijken wat in hun situatie haalbaar is en wat ze zien zitten.
Tuurlijk worden deze aangereikt en de meeste mensen zijn daar heel blij mee.  Het is niet omdat ze er in eerste instantie zelf niet aan dachten of er niet bij stilstonden dat er wel eens alternatieve manieren zouden kunnen zijn, dat ze niet heel blij zijn met de tips en daardoor toch vers kunnen geven.  Er zullen er nog wel zijn die na al de tips toch brok gaan geven, wel het zij zo. Maar ze hebben tenminste alle keuzemogelijkheden gehad. ;)
En ik kan me niet meteen een topic herinneren waarin dit felle reactie's gegeven heeft. 
Laatst gewijzigd door pearlsofpassion op wo 13 mei 2015, 10:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Tamara
#3112147
ze wilt echt brok, want d'r hebben er al een paar geadviseerd gevriesdroogd voer te geven..
het geld maakte niet uit, dus waarom doet ze dat niet? Hoeft ze ook maar 2 zakjes van 500 gram mee te nemen.  ???
Kan ze 20 dagen mee doen lees ik op hun website.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door