Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3120843
Oh ja, opgejaagd van binnenuit, dat is niet vaak een probleem natuurlijk...  :P
Ik kan volgen dat je daar bang van bent.
Hier is de grootste angst een vogel achterna springen, maar van binnenuit is het wel de bedoeling dat ze niet opgejaagd worden.  En dat de andere katten de andere kant blijven uiteraard. Al zullen die dat misschien wel moeten leren, want het is nog 1 zaak je tuin af te zetten zodat je katten er niet uit kunnen, maar zorgen dat er aan de andere kant ook geen boom of dakje is waar vreemde katten van in jouw tuin kunnen springen, blijkt nog iets heel anders...  ::)
En Kleintje is wel een heel venijnige waakkat...  :-X
#3120851
zurca schreef: In plaats van betongaas; http://www.nettenlijn.com/nlkat.html Een iets subtielere oplossing?!
We gaan idd voor een net ... Betongaas kwam op zo'n 1200 euro  :o
We hebben mooi kattengaas gezien, en we gaan er zondag (hopelijk) mee aan de slag !
Morgen verhuizen, dus de katten krijgen toch even een "stabilisatie dagje" op hun eigen kamer in het nieuwe huis, en dan hoop ik dat ze vanaf maandag lekker overal kunnen lopen  :D

Andere katten heb ik daar trouwens nog helemaal niet gezien, misschien is het wel een katloze wijk  :biggrin2:
Laatst gewijzigd door Monique77 op vr 05 jun 2015, 09:59, 1 keer totaal gewijzigd.
#3120942
Wij hebben onze tuin met net en staalkabel afgezet, ik ben er heel blij mee!
Wij hebben een tuin met geen hoog gazenhek en kijken uit op het bosachtige park achter onze tuin, dus wij wilden zo min mogelijk gedoe en gaas zien.
Naar de buren is een deel ook schutting en dan hebben we nog het afschermen van de schuren.
Staalkabel om het te spannen werkt prima, met spanveren en muurbeugels.
Dit komt allemaal van de nettenlijn.

Bij ons vorige huis hadden we een dakterras met fijnmaziger transparant gaas, met een elektrische nietmachine tegen de palen aan geniet.
Dat werkte ook prima en onze Maine Coon katers van 10 kg klommen daar gewoon in en het hield zich prima  8)
Ik heb geen idee meer waar dat vandaan kwam, maar het lijkt op het gaas uit de link van Monique.

Daarvoor hadden we de tuin met gazen stevige gebogen panelen op de schuttingen afgezet, ook heel mooi, maar enorm kostbaar.
Voordeel daarvan was dat we het als een soort rozenpergola konden gebruiken wat er zo goed uit zag, dat onze achterburen, die geen katten hadden, het hebben nagebouwd voor hun rozen
#3120945
Monique77 schreef: Pffff ik weet het niet meer hoor

Had heleaal het schrikdraad in mijn hoofd, maar dan lees ik weer overal dat katten erdoorheen denderen, er geen begroeiing tegen mag komen ....
Onze nieuwe tuin heeft aan alle 4 de kanten een andere afscheiding, aan de ene kant een schutting, aan de andere kant een soort wilgen schutting  (hoog), bij het water een gaas aan palen met veel riet in het water en dan nog aan de dijkkant een hekwerk met poortdeur

Kortom, allerlei andere materialen en allemaal verschillende hoogtes
Staat geweldig, maar weet niet of ik dat ook geweldig ga vinden met het installeren van stroomdraad

Dus even verder zitten zoeken, en dan zie ik draaiende balken van hout (wat kan gaan rotten en kan gaan uitzetten waardoor het niet meer draait), netten over de tuin (vind manlief absoluut GEEN optie), of stukken betongaas 45 graden naar binnen bovenaan de tuinafscheiding

Zoveel dingen, zoveel keuzes, maar wat is nu slim met zoveel verschillende erfafscheidingen en hoogtes  ::)
Bij ons ook heel veel begroeiing en het lukt wel hoor. We hebben 4 draadjes geplaats.

Zal strakjes eens fotootjes nemen en plaatsen.  Het is enkel wat meer werk, wanneer het was schiet 2X per week langs de draad gaan om bij te knippen en anders 1 X per week. In de winter niet natuurlijk.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door