Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Deesje
#3110262
ik geloofde eerst mijn ogen niet.. de raad van beheer verzorgt een lezing voor hondeneigenaren over rauw voer.. gegeven door een van DE experts op het gebied van voeding Esther Hagen Plantinga.. die is dan ook op korte termijn wel heel erg omgeslagen of niet? Zij was toch nooit zo heel erg pro barf?
Door Lizzy
#3110263
Nee, dat is ze niet en dat gaat ze ook niet worden :)
Maar Esther Plantinga geeft wel vaker lezingen over BARF/rauwe verse voeding. En die zijn in de regel niet super positief nee. Maar gut, dat is toch ook niet de bedoeling van een zwaar gesponsorde tent als de Raad van Beheer? De Raad van Beheer wordt al een eeuwigheid gesponsord door Eukanuba.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3110286
Toen ze ooit dat sponsorverband aangingn heb ik gekscherend gezegd...en dan op een dag komt de chippert controleren wat er in je voerton zit en als dat geen euk is, dan geen stambomen. Oh nee, dat kost geld, weet je wat, we geven je dan wel een boom, maar die met de euk in de ton krijgt een boom met gouden randje.

Deze lezing zal enkel gaan over de gevaren van barf.  En wtf wat heeft die raad daar eigenlijk mee te doen, hebben die geen belangrijker zaken aan hun hoofd.  :-X
Door Lizzy
#3110289
Angelique schreef: Toen ze ooit dat sponsorverband aangingn heb ik gekscherend gezegd...en dan op een dag komt de chippert controleren wat er in je voerton zit en als dat geen euk is, dan geen stambomen. Oh nee, dat kost geld, weet je wat, we geven je dan wel een boom, maar die met de euk in de ton krijgt een boom met gouden randje.

Deze lezing zal enkel gaan over de gevaren van barf. En wtf wat heeft die raad daar eigenlijk mee te doen, hebben die geen belangrijker zaken aan hun hoofd:-X
Ja, schandelijk he :-X :-X :-X :-X
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3110300
Ben benieuwd hoeveel erfelijke afwijkingen er straks sterk toegenomen zijn met de opkomst van het verse voer. Of hoevele nesten er al ten onder zijn gegaan aan een salmonellabesmetting...e ow, beseft uw wel wat uw rauwgevoerde pup een gevaar oplevert voor de argeloze kindertjes van de pupkopers...bla blaa bla..
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3110316
Angelique schreef: Ben benieuwd hoeveel erfelijke afwijkingen er straks sterk toegenomen zijn met de opkomst van het verse voer. Of hoevele nesten er al ten onder zijn gegaan aan een salmonellabesmetting...e ow, beseft uw wel wat uw rauwgevoerde pup een gevaar oplevert voor de argeloze kindertjes van de pupkopers...bla blaa bla..
Kijk, ik snap volledig dat je salmonella niet moet weglachen en dat dat ernstig is. Maar ik kan echt niet volgen dat het risico bij zo'n versgevoerde hond (wat klein is, laat ons wel wezen), zo overroepen wordt, terwijl niemand moord en brand schreeuwt wanneer je kinderen tussen de kippen laat lopen.  Dat laatste is heel normaal, maar die zijn wel een veel grotere mogelijke haard van salmonella dan de hond die eventueel een besmet stukje kip gegeten kan hebben en dat eventueel kan doorgeven. 
Een kip schijt ook overal, en het is via de ontlasting dat je het kan oplopen. Kinderen lopen in de tuin, nemen alles met hun handen vast en stoppen die daarna in hun mond.  Hoef je nog niet eens de kip voor op te nemen...

We worden toch ook niet overspoeld van berichten over kinderen die salmonella oplopen doordat ze kippen hebben? 
Door Jantina
#3110329
Ik vond het in de aankondiging al prima doorkomen dat het niet ging over de positieve kant van rauw/vers voeren. Ze zullen vandaag wel gedacht hebben bij de Raad.... heb met een paar puppen mee gedaan aan de puppy party op Animal Event. Ging 1 van mijn pupkopers zijn hond een lekker bakje vlees geven 'en plein publiek' op het podium hahaha. Pupmans moest eten op zijn vaste tijd. Ik vond het hilarisch, maar ze durfden er niks van te zeggen gelukkig.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3110344
pearlsofpassion schreef: Kijk, ik snap volledig dat je salmonella niet moet weglachen en dat dat ernstig is. Maar ik kan echt niet volgen dat het risico bij zo'n versgevoerde hond (wat klein is, laat ons wel wezen), zo overroepen wordt, terwijl niemand moord en brand schreeuwt wanneer je kinderen tussen de kippen laat lopen.  Dat laatste is heel normaal, maar die zijn wel een veel grotere mogelijke haard van salmonella dan de hond die eventueel een besmet stukje kip gegeten kan hebben en dat eventueel kan doorgeven. 
Een kip schijt ook overal, en het is via de ontlasting dat je het kan oplopen. Kinderen lopen in de tuin, nemen alles met hun handen vast en stoppen die daarna in hun mond.  Hoef je nog niet eens de kip voor op te nemen...

We worden toch ook niet overspoeld van berichten over kinderen die salmonella oplopen doordat ze kippen hebben?
Met salmonella-angst zaaien rondom barf/kvv spreek je een grote groep mensen aan. Iedereen kent het en niemand wil extra risico lopen.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3110621
Angelique schreef: Toen ze ooit dat sponsorverband aangingn heb ik gekscherend gezegd...en dan op een dag komt de chippert controleren wat er in je voerton zit en als dat geen euk is, dan geen stambomen. Oh nee, dat kost geld, weet je wat, we geven je dan wel een boom, maar die met de euk in de ton krijgt een boom met gouden randje.

Deze lezing zal enkel gaan over de gevaren van barf.  En wtf wat heeft die raad daar eigenlijk mee te doen, hebben die geen belangrijker zaken aan hun hoofd.  :-X
De sponsors tevreden houden?  ::)
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#3110716
Ze kunnen zich beter bezig houden met het verbeteren van de gezondheid van veel rassen.
Laatst gewijzigd door *Lia* op zo 10 mei 2015, 20:58, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door