Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door eelke
#3144781
[quote="Lizzy"]
Iets van 35 m2. Daar staat dan een klein nachthok in en een kas. In de winter en als het regent zitten ze regelmatig in de kas.
[/quote]

Een stuk overdekte ren is sowieso wel een aanrader vind ik!

Gras was hier ook zo weg inderdaad.

Dit was mijn ren hier; Later was alles veel meer gegroeid maar daar kan ik geen foto van vinden.
Afbeelding

Hok;
Afbeelding

Kip  :biggrin2: (haha sorry, kwam hem tegen, het was zon leuke kip)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Door Hope
#3144794
[quote="Lizzy"]
Hier hebben ze 12 m2 gras binnen ongeveer 2 uur gesloopt.
[/quote]

Geen gras dus  :biggrin2:
Want als jij hooligans hebt die het binnen 2 uur slopen en wij hebben rustige kippen, dan gaat dat dus gewoon niet heel blijven.

[quote="eelke"]
Een stuk overdekte ren is sowieso wel een aanrader vind ik!

Gras was hier ook zo weg inderdaad.

Dit was mijn ren hier; Later was alles veel meer gegroeid maar daar kan ik geen foto van vinden.
Afbeelding

Hok;
Afbeelding

Kip  :biggrin2: (haha sorry, kwam hem tegen, het was zon leuke kip)
Afbeelding



[/quote]

Gaaf! Leuk, foto's!!
(Hint aan de rest hihi  ::)  :biggrin2:

Heb jij dit zelf gebouwd? En die witte kippen, welk ras is dat?
Door eelke
#3144798
Dat hokkie was een bouwpakket, de rest inderdaad zelf geknutseld. Vanaf het hok tot aan het deurtje zaten doorzichtige golfplaten.

Die witte zijn wyandote krieltjes.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3144802
[quote="eelke"]
Dat hokkie was een bouwpakket, de rest inderdaad zelf geknutseld. Vanaf het hok tot aan het deurtje zaten doorzichtige golfplaten.

Die witte zijn wyandote krieltjes.
[/quote]

Weet jij zo nog welk materiaal jij gebruikt had? En staat het in de grond of er los op?
Ik vind die wyandote kriel ook erg leuk, zeker die witte. Maar ik heb alle tijd dus daar da ik mezelf nog eens wat meer in verdiepen.
Door jasmijn
#3144810
Wat ook wel eens gedaan word is een deel van de ren de grond bedeken met een stuk verhoogd gaas en daar onder dan gras en plantjes zaaien.
Dan kunnen de kippen niet bij de wortels en word het niet kapot gekrapt maar kunnen ze het gras wat omhoog groeit wel op eten.

Zo iets als dit:
Afbeelding
Laatst gewijzigd door jasmijn op ma 17 aug 2015, 15:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Door hannabelgje
#3144819
jasmijn schreef: Wat ook wel eens gedaan word is een deel van de ren de grond bedeken met een stuk verhoogd gaas en daar onder dan gras en plantjes zaaien.
Dan kunnen de kippen niet bij de wortels en word het niet kapot gekrapt maar kunnen ze het gras wat omhoog groeit wel op eten.

Zo iets als dit:
Afbeelding
Zo'n stuk gras vind ik zooo gaaf!!
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3144831
Hope schreef: Geen gras dus  :biggrin2:
Want als jij hooligans hebt die het binnen 2 uur slopen en wij hebben rustige kippen, dan gaat dat dus gewoon niet heel blijven.

Gaaf! Leuk, foto's!!
(Hint aan de rest hihi  ::)  :biggrin2:

Heb jij dit zelf gebouwd? En die witte kippen, welk ras is dat?
Dat hok van Eelke is officieel een speelhuisje. Volgens mij kwamen ze ooit van de Gamma af. Ik heb hier dezelfde  8)  Stok erin getimmerd en klaar. Kijk ook eens op Mp als je zoiets wilt.

HIj stond al eerder in het kuikentopic, maar dit is de kippenopzet alhier.  :)

Laatst gewijzigd door Angelique op ma 17 aug 2015, 17:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3144834
Angelique schreef: Dat hok van Eelke is officieel een speelhuisje. Volgens mij kwamen ze ooit van de Gamma af. Ik heb hier dezelfde  8)  Stok erin getimmerd en klaar. Kijk ook eens op Mp als je zoiets wilt.
Als ik zo iets op de 12 m2 zet, dan kunnen ze niet veel meer rondlopen vrees ik?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3144836
Hope schreef: Als ik zo iets op de 12 m2 zet, dan kunnen ze niet veel meer rondlopen vrees ik?
Valt mee denk ik, je hebt dan iig al je overdekte terras en je zou, net als Eelke een andere ingang kunnen  maken. Ik zou denken...etage erin, kippen slapen boven en beneden schuilen en eventueel een ei leggen. Ze wilde gok denk ik dat die 1 x 1,50 is.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3144838
Angelique schreef: Valt mee denk ik, je hebt dan iig al je overdekte terras en je zou, net als Eelke een andere ingang kunnen  maken. Ik zou denken...etage erin, kippen slapen boven en beneden schuilen en eventueel een ei leggen. Ze wilde gok denk ik dat die 1 x 1,50 is.

Oooh dan lijkt hij veel groter! Dan ga ik eens kijken. Zo'n huisje ziet er wel leuk uit natuurlijk.
Door eelke
#3144845
1.20 x 1.80  8) binnenhok 1.20 x 1.20

Zit een raampje in;
Afbeelding

En een zitstok, en in de hoek had ik nog een kratje voor de eitjes
Afbeelding

Bloedluistechnisch alleen niet het beste hok, maar daar heb ik eigenlijk gewoon nooit last van gehad.

Ik had voor de ren gewoon van die vierkante vuren balken van de bouwmarkt. In de beits gezet. Rondom kippengaas. Volgens mij staan de palen niet echt ver in de grond, ik heb ze tegen de schutting aangeschroeft. Ik denk alleen degene van het deurtje en op de hoek een stukje. Bovenkant 50/50 golfplaten en grof gaas.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3144847
Dank je Eelke! Klinkt echt leuk allemaal.
Ik heb er steeds meer zin in  :biggrin2:

Ik ga me nog wel even verdiepen in dat bloedluisverhaal. Want dat topic van Lizzy trok me nou niet zo aan  ::)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3144848
Nou ja, scheelt een komkommer  :biggrin2:

Maar dan moet di van jou groter zijn, want mijn binnenhok is geen 1,20 diep. Volgens mij heb ik tijdje terug ene stok gezaagd van 80 cm.
Laatst gewijzigd door Angelique op ma 17 aug 2015, 18:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#3144851
Ik heb voor het eerst in 20 jaar een bloedluistechnisch schitterend hok. Nul kieren. En voor het eerst bloedluis ::). Ik zeg dus "let daar vooral niet teveel op" :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door