Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Hope
#3145549
Doranto schreef: Kippen verspreiden ontzettend veel stof vanuit de veren. Kan Nelson daar dan wél tegen?
Ja, zolang hij buiten is gaat alles goed.
En de kippen mogen niet binnen  :biggrin2:

Maar goede vraag hoor!
Gebruikersavatar
Door doranto
#3146330
Als nachthok zou het voor 3 krielen misschien nèt kunnen, maar als je er ook nog voer en water in wilt zetten, zal het wel heel erg krap worden. Je wilt het voer en water natuurlijk wel zó neerzetten dat ze er niet in poepen als ze op stok zitten....
Gebruikersavatar
Door doranto
#3146331
Ik zou het nachthok sowieso bij zo'n kleine ruimte van de grond af zetten, zodat ze er ook onderdoor kunnen scharrelen. Je hok kan dan ook wat groter zijn, want het neemt dan toch geen grondoppervlak in beslag.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3146341
Qua schoonmaken is het natuurlijk een draak. Enkel een groot gat boven en de dueringang heeft een hoge drempel, dus daar kun je het ook niet uitvegen.  Plus hij heeft niks aan ventilatie. Aangezien je hier nog geld voor moet betalen zou ik voor die centen rondkijken naar wat anders. Meer in de basis al in de richtng van kip of konijn.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3146480
Angelique schreef: Qua schoonmaken is het natuurlijk een draak. Enkel een groot gat boven en de dueringang heeft een hoge drempel, dus daar kun je het ook niet uitvegen.  Plus hij heeft niks aan ventilatie. Aangezien je hier nog geld voor moet betalen zou ik voor die centen rondkijken naar wat anders. Meer in de basis al in de richtng van kip of konijn.
Ik bedoelde ook niet speciefiek deze, maar meer zo'n model. Ik vind de kippenhokken die er staan al snel behoorlijk klein (66 x 66 cm kan prima voor 4 krielen staat er dan bij). En ook de kwaliteit van het hout laat te wensen over.
Dus ik dacht, stel ik ga op zoek naar een idee hondenhok. Raam erin maken, deurtje erin zodat het dicht kan...

Ik merk dat de meningen over het oppervlak wat je nodig hebt aan nachthok nogal uiteen lopen. Wat vinden jullie nu een mooie maat?

Het hok komt overigens wel van de grond. We zatten het op poten, met daartussen dan iets waar we klimop kunnen laten groeien aan 3 kanten. Daar komen dan tegels in. Op die manier kunnen de kippen ook buiten altijd droog en uit de wind zitten.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door