Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3108456
Neally schreef: Wellicht een idee om geen appel te geven als je ook vlees als beloning geeft.
Het 1 of t ander. Misschien is het een oefening op zich waard om te leren gedroogde beloninkjes te accepteren. Afbeelding
Ik lees weleens dat mensen van die 'rodi' worsten, (sorrie 8)) en die in stukjes snijden en als beloning geven. (soms gedroogd)
Hier droog ik, maar ik heb niet zo'n grotert als jij/jullie hebben. ::)
Ze bedoeld geen fruit, maar appèl oefeningen als in gehoorzaamheid, denk ik
#3108461
pluk schreef: Zo'n soort worst bedoel ik. Maar niet Rodi, want daar zit rijst of granen in.
Even opgezocht: Carnis heeft worst zonder graan of rijst
Dat dacht ik al.... Carnis lijkt dan beter..

Kipfilet uit de winkel is bocht, hoe kan het maanden soepel blijven.?
Als het vocht eruit is gedroogd dan is het knapperig en hard zo hoort het en het ruikt wat zoetig vinden honden ook wel lekker !
#3108475
Ik las ook appel.
Ik zou kvv drogen. Ik gebruik daar meestal duck voor. Even kijken voor een graanvrije variant. Die hebben ze ook volgens mij. Ik gebruik meestal de pens enkelvoudig. Long wordt hier ook niet echt gewaardeerd. Van kaas en worst krijgt ze erg dorst en dat is tijdens het trainen niet handig.
#3108493
BlissSpirit schreef: Ze bedoeld geen fruit, maar appèl oefeningen als in gehoorzaamheid, denk ik
Idd, alleen krijg ik het streepje niet voor elkaar op laptop ;D

Wij trainen trouwens IPO, dus dat is qua speuren anders. Ze moeten en elke voetstap ruiken en rustig speuren en heel strak speuren. Puntensport en geen praktijk dus.

Ik ga even op het gemak alle opties bekijken, dank jullie wel!
#3108655
Met de hoeveelheid die hij krijgt wil ik wel iets wat in ieder geval geen kwaad kan en het liefst nog iets waar hij wat aan heeft. Dan krijg ik tenminste de hoeveelheid binnen bij hem die hij nodig heeft haha. Op zo'n trainingsdag krijgt hij 's avonds zijn normale hoeveelheid, maar de hoeveelheid beloningen is al 1/3 van zijn normale hoeveelheid voer en dat meestal 3 keer per week. Als het paar kleine beetjes zouden zijn, zou ik me ook niet druk maken.

Ik heb nu voor één keer carnivoer2go meegenomen, daarnaast ga ik het voorlopig even met alleen dat en zijn KVV/normale barfhappen doen.
#3108883
Ik heb hier hetzelfde probleem. Mijn pup stikt zowat in gedroogde snackjes omdat ze zichzelf de tijd niet gunt om goed te kauwen....
Ik neem spiervlees of orgaan en snij dat klein en droog dat een paar uur. De buitenkant is dan droog, maar binnen nog zacht en nat. Het is niet houdbaar, dus ik bewaar het in de koelkast. Maar het werkt goed !
Als afwisseling bak ik een geklutst ei/omelet, laten afkoelen en dan in kleine stukjes snijden, dat vind ze ook erg lekker! Gebakken in kokosolie is het nog gezond ook.
#3108932
Laura2004 schreef: Ja, de gehaktballen vallen een beetje uit elkaar, het is niet ideaal. Ik laat ze goed koud worden voor het snijden en dan gaat het redelijk. Het meest ideale zou zijn om kleine balletjes te draaien, maar dat is een rotklus, zeker als je veel beloningen nodig hebt. Oren zijn ideaal om te koken en in kleine stukjes te knippen, ze zijn stevig door het kraakbeen en hier vinden ze het super lekker en het is goedkoop. Het zijn wel oren zonder haar.
Ik zou idd de gehaktballen in soepballetjes veranderen. Koken in een bonebroth of zo en per portie invriezen. Met een goede spuitzak kan je toch vrij makkelijk kleine mopjes maken?
#3108942
Aprilsnow schreef: Ik zou idd de gehaktballen in soepballetjes veranderen. Koken in een bonebroth of zo en per portie invriezen. Met een goede spuitzak kan je toch vrij makkelijk kleine mopjes maken?
Ik kook ze in de bone broth. Dat van die spuitzak is een goed idee zeg!
#3114975
yara2013 schreef: Of misschien een graanvrije brok proberen?
Bij ons op de hondenschool gebruiken ze dog lovers gold en van wat ik ervan zie vinden alle honden het erg lekker.
Even gegoogled, best een betaalbaar alternatief: 5 kg voor 21,85 euro.
Zoek ook nog iets als tussendoortje en als beloning tijdens de wandelingen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door