Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door nouky
#3107240
Inge en Bono schreef: Maar, als je een kist opendoet, verliest die toch ook veel kou?

Ik heb een kast, en vind die prettig overzichtelijk idd. Geitjes gingen er destijds ook prima in overigens  :)
nee...koude lucht zakt naar beneden ;)  dus verlies je veel minder kou met een kist
een kast doe je open en whammm....kou eruit
Gebruikersavatar
Door nouky
#3107241
Mini's 3-tal schreef: Aanschaf is nieuw mega ja. Ik liep er tegenaan op MP bij hoeheetdiebarfshopoplichterookalweer (Arjan?) Toen heb ik m voor €45 opgehaald. Het energieverbruik denk ik vooral niet aan ::)

Hier 2 grote kisten
bedankt....ik ga even kijken
Door judith1967
#3107244
Ik heb ook een kist en vind dat supermakkelijk.
Hiervoor had ik een kast met 7 lade's en ik had altijd moeite om alles erin te krijgen.

Nu met een kist zoveel makkelijker :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#3107246
nouky schreef: nee...koude lucht zakt naar beneden ;)  dus verlies je veel minder kou met een kist
een kast doe je open en whammm....kou eruit
Ah, dat had ik niet zo bedacht O0
Gebruikersavatar
Door yara2013
#3107249
Ik ben toevallig vandaag ook op zoek gegaan naar een 2e hands kist (maar nog geen succes). Word gek van het proppen in de lades.

Ik wil tussenschotjes maken zodat het toch nog wat overzichtelijker is.

Ook ben Ik alvast begonnen met in excel de voorraad bij te houden zodat ik weet wat er in de vriezer moet liggen. Scheelt weer zoeken straks in de kist
Gebruikersavatar
Door judith vd
#3107261
Kist en kast  ::).

De kist voor de grote, ongeportioneerde pakketten en de kast voor de geportioneerde.
Dit vind ik echt ideaal.

De kast is overzichtelijk en dmv lades heb je een makkelijke en overzichtelijke indeling.
Nadeel van een kast is idd dat er geen hele geitjes in passen.

De kist is zeer geschikt voor grote pakketten.
Gebruikersavatar
Door nouky
#3107265
bedankt voor jullie antwoorden :)
de kast hebben we dus al.....en de kist gaat er komen.
Gebruikersavatar
Door luka en kira
#3107305
nouky schreef: de kast hebben we dus al.....en de kist gaat er komen.
Daar krijg je zeker geen spijt van!
Ook al heb je "nog maar" 2 volwassen exemplaren en 1 pup i.p.v. 7  ;)
Gebruikersavatar
Door doranto
#3107311
Wij hebben liebherr kisten. Die bevallen goed. Degelijk en zuinig in verbruik. De inhoud zal ongeveer 450 liter zijn schat ik. (Om het precies te weten zou ik het even op moeten zoeken).
Gebruikersavatar
Door Nero
#3107313
Ik heb een 300L kist met een ´zijvak´ en mandjes.  In het zijvak zit het orgaan en ik heb dan bakken van de action op de bodem geparkeerd om onderscheid te maken tussen spiervlees en vleesbot.
Het geportioneerde vlees ligt in de mandjes en ik gebruik 1 lade in onze prive vriezer om steeds een week aan geportioneerd vlees in te leggen.
Door renate1985
#3107824
Wij hebben sinds vorige week een grote kist.
Daar heb ik opbergtassen in ( zwarte van Ikea ). In een grote tas past ruim 20kg aan karkassen en in de kleine tassen past ruim 10kg karkas of 20kg spiervlees.

Hier heb ik alles in verdeeld en staat netjes naast elkaar in de vriezer.
Ik heb ook nog 3 mandjes bovenin en daar past 10kg spiervlees of orgaanmix in per mandje.

Op de zakjes heb ik geschreven wat erin zit maar er komt een A4 op de vriezer waar opstaat wat waar in zit.
Alles zit netjes apart in de zakken. Mijn vrieskist is 495l en er zit nu ruim 225kg barf in.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3107963
Vroeger een kast gebruikt en ik werd er gek van.
Ik had de laden er al grotendeels uit, zodat er meer ruimte vrijkwam, maar dan nog kreeg ik al dat vlees nooit echt goed geordend en gestapeld.  En ik heb dan al zo'n kleine portie's...  ::)

Als die dagelijks open moet, vriest zo'n kast zo snel aan en als je dan eens achterin moet zijn, is dat uitladen, zakken lostrekken uit het ijs en in een ijsmuur graven.  Plus nog eens om de zoveel maand volledig ontdooien omdat het helemaal niet meer te doen is.
Enfin, ik heb hem snel heel vaak vervloekt.
Ik ben dus helemaal voor de kist.  Heel tevreden van, veel minder ruimteverlies, minder aanvries, en voor mij veel eenvoudiger om goed geordend te krijgen.  Het is nog niet ideaal, want soms moet je ook helemaal tot beneden, maar ik vloek er toch aanzienlijk minder op dan op de kast.  :biggrin2:
We hebben die kast nog wel, want hij vries heel goed snel in en de lade's zijn super handig om losse portie's in te vriezen zodat ze niet aan elkaar vriezen.  Onze twee kisten (voor de katten en onze eigen vriezer) zijn ook lager in verbruik waardoor ze veel meer tijd nodig hebben om vlees of ander voedsel in te vriezen.  Ze zouden maar kleine beetje in een keer kunnen invriezen. Nu gaat het een aantal uur in de kast en eens goed bevroren pas in de kist waardoor deze laatste zo weinig mogelijk koude verliest.
Als we de kast niet nodig hebben als reserve (lukt me steeds beter...  ::)), en er hoeft niets nieuws ingevroren, kan hij uitgezet worden.  Dat vind ik ook een voordeel. ;)

Oh ja, onze barfvriezer is een 250L en ik krijg er net geen 100kg barf in (kleine porties) als ik echt goed stapel.  Gezien het feit dat ik een verbruik van nog geen 400gr per dag heb, is dat relatief gezien behoorlijk veel vriesruimte... Dat de reservekast doorgaans dus niet moet draaien ligt grotendeels aan het feit dat ik al belachelijk veel plaats in de kist heb...  :P
Handig is dat wel...  :)
Laatst gewijzigd door pearlsofpassion op ma 04 mei 2015, 12:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Door orinake
#3107968
nouky schreef: zucht...jullie begrijpen het al...dilemma...vrieskist of nog een vrieskast erbij.
heb al een grote vrieskast...helemaal vol natuurlijk  ;D

nu hier laatst een kleine vrieskist kunnen overnemen...en jawel...vol natuurlijk...zucht

nu komt er straks weer binnen en waar moet ik het stoppen.
we hebben dus besloten er een grotere neer te zetten.
maar wat is wijsheid...zetten we er een grote kast naast.
of kopen we een grote kist.

jaja ik weet het...die zal ook weer zo vol zijn met die mooie lijntjes die er regelmatig voorbij komen.

ik vind mijn kast fijn..overzichtelijk...maar manlief heeft gelijk.
hij verliest elke keer veel kou als je de deur openzet.
en hij is oud en er vriest vceel ijs aan vast.

hij wil graag een kist...en dan met tassen werken waar je de verschillende karkassen of vlees dan in doet.

tja...en wat ervaren jullie ervaren barfers nu als prettigst
kist of kast....

brand los  :)
Kist :) kheb zelfs mijn klein kistje van binnen (ons eigen kistje) geruild voor het reserve kastje van de honden...
De honden hebben nu 4 grote kisten en 1 klein kistje.
Met kleine porties is een kastje misschien handig, maar als je iets of wat per dag nodig hebt is dat gekkenwerk...
in de kisten kan ik gewoon dozen stapelen en krijg ik normaal (als ik netjes bestel) alles weg voor 6 weken...
Als ik dat in kasten moet proppen, tja dan heb ik er een stuk of 10 nodig denk ik :)
Gebruikersavatar
Door nouky
#3107986
renate1985 schreef: Wij hebben sinds vorige week een grote kist.
Daar heb ik opbergtassen in ( zwarte van Ikea ). In een grote tas past ruim 20kg aan karkassen en in de kleine tassen past ruim 10kg karkas of 20kg spiervlees.

Hier heb ik alles in verdeeld en staat netjes naast elkaar in de vriezer.
Ik heb ook nog 3 mandjes bovenin en daar past 10kg spiervlees of orgaanmix in per mandje.

Op de zakjes heb ik geschreven wat erin zit maar er komt een A4 op de vriezer waar opstaat wat waar in zit.
Alles zit netjes apart in de zakken. Mijn vrieskist is 495l en er zit nu ruim 225kg barf in.
en is je vriezer dan vol met 225 kg?
mag ik vragen welke vriezer je gekocht hebt?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door