Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3106601
Ja ik dacht er is zoveel kennis en ervaring hier op BP laat ik hier de vraag stellen.

Wie heeft er tips om een cholesterol  en bloeddruk te verlagen?
Ik lees dat knoflook, visolie, artisjok, Q 10, vitamine C, pro/prebiotica kan helpen.
Om nu niet gelijk mijn maaltijd te gaan vervangen met handen vol pillen, wie heeft er ervaring en/of tips??
Mag ook info site's zijn(liefst nederlandstalig).
Ik lees zoveel negatieve dingen over de reguliere cholesterol verlagers.
Zou homeopathie hier iets in kunnen betekenen?
#3106607
Ik denk dat je met de juiste voeding je cholesterol goed kunt reguleren. Zonder allerlei supplementen. Statines zijn idd zeer slecht voor je, dus zolang je die kunt vermijden...beter!

Het lijf maakt zo'n 80% van het cholesterol zelf aan. Dus het is wel een teken als het hoog is. Het werkt als ware als een pleister. Is er een gaatje in een ader, wordt daar cholesterol naartoe "gestuurd" om het te plakken. Die gaatjes ontstaan vaak door laaggradige ontstekingen. Die weer ontstaan door suikers. Niet vet eten is de boosdoener, maar de overmatige consumptie van suiker, in het algemeen gesproken.
Dus dat minderen, gezonde vetten en groenten opschroeven geeft vaak een goed resultaat!
#3106618
Bedankt voor je reactie.
Zijn punten waar ik kan kijken hoe ik dat kan verbeteren.
Suiker, hmmm kan zeker omlaag, zo ook de groenten, eet wel iedere dag verse groenten, maar denk niet dat ik de 200 gram haal.
Qua vet is het olijfolie en roomboter. De roomboter ooit begonnen adh van een stukje op BP over oa becel.
#3106619
Amber Alberda heeft een interessante theorie over cholesterol en wat je aan een teveel kan doen. Misschien interessant voor je om daar eerst wat meer over te lezen.

Komt een beetje overeen met het verhaal van estherdalmaat.
#3106635
Ons lichaam produceert 3 a 4 keer zoveel cholesterol als we met de voeding binnen krijgen. De productie stijgt wanneer we te weinig cholesterol eten en neemt af zodra onze voeding meer cholesterol bevat. Dit verklaart waarom het zo moeilijk is het cholesterolgehalte met de voeding te beinvloeden.

Lees ik op de site, hmmmm vandaar dat ik het maar niet met mijn voeding omlaag heb gekregen  :-\, ok suiker naar beneden en meer groenten kan zeker geen kwaad.
#3106642
Ben toevallig vorige week mn cholesterol laten meten. Puur omdat ik wilde weten hoe hoog het was ivm met mn voedinggewoontes. Ik eet namelijk best wel vet. Roomboter, volle melk, volle yohurt. Maar ook veel fruit, groente en ook 1 visolie capsule per dag. Noten lust ik ook wel.
Cholesterol was super! Ik weet ff de waardes niet uit mn hoofd. Maar zowel de goede als de slechte en de trychildedingetjes waren zeer goed.
Dus ik denk gewoon gezond eten en niet roken en veel bewegen. Bewegen is ook super belangrijk!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door