Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door sella
#3107202
Wij kregen van de verhuurder geen watersparende wc. Die zelf gekocht en die met een half jaar al terug verdiend qua besparing aan water :o
Wij kopen als de wasmachine kapot is de gene in ons budget die het zuinigst is met water en daarna stroom.
Omdat ik veel pijn heb, douche ik vaak lang. ruim 2 jaar geleden een bad laten plaatsen, en je zou denken dat het waterverbruik zou stijgen.
Niet dus, omdat je stopt met water gebruiken als het bad vol is, is het veel werkzamer omdat je in goed warm water ligt en de spieren beter ontspannen.
Waar ik soms 3 keer per nacht onder de douche hing van ellende, was het de ochtend en de avond 1 bad.
Nu is dat afgezwakt naar 3 keer per week een bad. Mijn levenskwaliteit is verbeterd en zelfs met 2 keer daags een bad door beiden bespaarden we al flink water wat ik niet had verwacht.
#3107215
Wij hadden hier een Grohe waterbesparende douchekop vd woningbouw, maar er zat alleen een standje rain op en ik heb graag standje tropische storm. Tijdje aangezien en we hadden de warme kraan altijd vol open en dan met de koude temperatuur regelen (3/4 volgens mij). Nu een Tiger douchekop van de bouwmarkt en die bespaart slechts 30% water (de oude weet ik niet), maar kraan vol open is geen storm, eerder standje kärcher, dus nu beide maximaal half open en zowel druk als warmte. Vraag me dus af wat meer water verbruikt. Een "zuinige" regendouche die je vol open moet zetten om een beetje fatsoenlijk water te hebben, of een "minder zuinige" verfafblazer die je niet vol open zet.
#3107221
Boeffie Blafmans schreef: Bedoel je dat je het water zuivert na gebruik, dus aangesloten op de afvoer? Of voor gebruik? Wij hebben ook water uit een eigen put (dat hoeft niet meer gezuiverd), en na gebruik gaat het de septic tank in.
Wij hebben ook zo'n zuiveringsding (IBA) en het water wat daar uit komt mag zo de aangrenzende rivier in. Wordt dus niet hergebruikt, maar gewoon afgevoerd "de natuur" in.
#3107222
Wat trouwens ook leuk waterbesparend werkt, een koude douche nemen :biggrin2: Doe ik soms uit een soort van noodzaak (te lui om de boiler warm te stoken met hout) en als je er weer onderuit bent, en aangekleed bent en iets heel anders aan het doen bent, dus veel later, dan is het nog best lekker geweest ook :P

(Ik las het hier op het forum een keer, iemand die 's morgens koud doucht.)
#3107335
Kaela schreef: Er was, nog niet zo heel lang geleden, een burgemeester of wethouder op tv die er voor pleitte dat we plassen als we douchen. Scheelt weer een keer spoelen zei hij.
Jaaaa, die was hier bij ons wethouder in Aa en Hunze.  ;D
Is nu burgemeester van Terschelling.  :)
#3107369
sella schreef: Wij kregen van de verhuurder geen watersparende wc. Die zelf gekocht en die met een half jaar al terug verdiend qua besparing aan water :o
Interessant!
Hoe werkt dat en wat kost zoiets ongeveer?
Kan je het zelf installeren?
Door sella
#3107370
Gewoon gekocht bij hornbach een spoelbak met waterbesparende functie en voor de grote boodschap hem op het minimaalste wat mogelijk was gedaan, en voor je plas druk je meteeen de knop weer in als dat is weggespoeld.
Ja je kan dat zelf intstaleren.Wij hebben de goedkoopste gekocht toen en die was 57 euro, nu kosten ze nog maar 35 euro
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door