Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3106073
Mijn vriend en ik wonen alweer een aantal jaar samen in zijn geboortedorp in een huurwoning. Wij kregen deze woning met politiekeurmerk, alleen vorig jaar mei kregen wij een brief van de woningbouw dat ivm dat keurmerk alles gecontroleerd moest worden en waarschijnlijk aangepast. Geen enkel probleem, hoort erbij en tot dat moment werd alles razendsnel opgelost als er iets was.

De 1e keer belde een werknemer van de aannemer aan of hij die dag iets kon doen, ik heb toen uitgelegd dat het niet uitkwam, omdat ik met 2 honden zit die ik dan even ergens anders moet brengen en ik die dag geen tijd had. We hebben toen een nieuwe afspraak gemaakt. Die afspraak was uiteindelijk pas in juni en toen zijn er overal sloten vanaf gehaald, op één raam 1 slot terug gezet en is er een lijst gemaakt met dingen die nog moesten gebeuren. Geen probleem, zou je zeggen, tot de beste man weg was en de sloten en schroeven gewoon op de grond en op de aanbouw gegooid had. De schroeven kwam ik achter, nadat Tay ze ineens kwam brengen. Daar hebben we contact over gezocht met de aannemer en toen hebben we ook gevraagd of ze konden noteren dat wij graag even in overleg een afspraak wilden ivm de honden, dat was geen probleem. Excuses gekregen van de aannemer, dat dit absoluut niet kon.

De werknemer die geweest was heeft aan collega 2 doorgegeven dat het voordeurslot vervangen moest worden. Dit gebeurde in september, wederom nadat collega 2 eerst zonder afspraak aan de deur stond en daarna nogmaals terugkwam. De rest van de dingen die moesten gebeuren, waren niet doorgegeven. Wel hadden we in augustus een brief gehad ivm andere werkzaamheden in de straat, dus op dat moment hebben we meteen gebeld of we al een afspraak konden maken voor die werkzaamheden. Kon nog niet, maar we zouden gebeld worden. Collega nummer 3 kwam eind oktober de rest afmaken, alleen was er niet doorgegeven dat er ook een schuifpui aanwezig was waar het één en ander aan vervangen moest worden. Daar maakten we voor halverwege november een afspraak voor. Over de andere werkzaamheden, die in de brief van juli genoemd werden, hadden we ook nog niks gehoord, dus dat zou collega nummer 3 meteen dezelfde dag doen.

Vanaf dat moment werd het nog erger. Collega nummer 1 stond ineens onaangekondigd op het dak, paar dagen later voor mijn slaapkamerraam en nog een aantal van dat soort incidenten. Ik ben een aantal keer naar buiten gelopen dat dat hier niet gaat, onaangekondigd aan het huis werken. Dat had jammer genoeg geen enkel effect, dus hebben we contact gezocht met zowel de aannemer als de woningbouw. Toen dat weer niet werkte hebben we een klacht ingediend bij beide. Wat wij niet wisten, is dat de woningbouw zelf al twee maal een had klacht ingediend. De 1e ivm het politiekeurmerk en 1 keer ivm het spontane opduiken. Alsnog bleven er mensen spontaan de tuin inlopen en werden er dingen vervangen, steeds zonder afspraak. Dus heb ik drie weken geleden de woningbouw gebeld om te vragen of zij konden inzien hoe lang de werkzaamheden nog zouden duren. Die zouden allang klaar moeten zijn, maar zij zouden contact opnemen met de aannemer. Eindelijk klaar dus, zou je zeggen. En nu werd ik net gebeld door mijn vriend, dat ze weer voor de deur stonden van de aannemer om het één en ander te doen aan het huis. Zonder afspraak, terwijl het klaar zou zijn. Hoe moeilijk is het? De dingen die moeten gebeuren hoeven geen jaar te duren, dat zijn zaken die binnen 2 weken makkelijk af zijn. Sterker nog, het had binnen een paar dagen af kunnen zijn.

En ja, ik zal vast een zeikerd zijn en die werknemers van de aannemer hebben geen fluit te maken met mijn honden, maar ik word er gillend gek van. Elke keer dat er onaangekondigd iets gebeurt, raakt Tessa compleet over de zeik en vervalt weer in oud gedrag met hele dagen blaffen als wij weg zijn. En Tay is geen lieverd als hij in zijn kennel zit of losloopt in de tuin en er komen vreemde binnen. Poortdeur zit op slot, maar daar klimmen ze gewoon overheen.

Sorry voor het lange verhaal  :-[
#3106092
hannabelgje schreef: Ik vind je absoluut geen zeikerd hoor. Dit is gewoon belachelijk.
+1!!!!!!!

Wij wonen ook in een huurhuis en gelukkig gaan die dingen allemaal op afspraak...... We krijgen van te voren een brief met een telefoonnummer die we kunnen bellen om een afspraak te maken...... En we mogen/kunnen zelfs de dag (en tijd) bepalen.......
#3106096
Ik snap je helemaal!! Nog afgezien van het feit dat je hond helemaal over de zeik is vind ik het te gek voor woorden dat ze steeds onaangekondigd voor je deur staan, of zelfs al bezig zijn en gewoon over je poort geklommen zijn  :o Mafketels..
#3106162
nikèdog2000 schreef: als ze weer  onaangekondicht in je tuin staan
belde ik de politie
met de mededeling er is een inbreker
Inderdaad!
Je tuin is afgesloten en het is verboden deze te betreden zonder jouw toestemming. De werklui zijn in overtreding! Omdat dit nu meerdere keren is gebeurd en ook de woningbouw de aannemer op de vingers heeft getikt, zou ik een volgende keer de politie bellen en aangifte tegen de aannemer doen!!
Hond(en) loslaten lijkt me niet zo'n goed plan als dat uit de hand kan lopen, dan ga jij namelijk in de fout met alle gevolgen vandien.
#3106171
Ruisje schreef: Inderdaad!
Je tuin is afgesloten en het is verboden deze te betreden zonder jouw toestemming. De werklui zijn in overtreding! Omdat dit nu meerdere keren is gebeurd en ook de woningbouw de aannemer op de vingers heeft getikt, zou ik een volgende keer de politie bellen en aangifte tegen de aannemer doen!!
Hond(en) loslaten lijkt me niet zo'n goed plan als dat uit de hand kan lopen, dan ga jij namelijk in de fout met alle gevolgen vandien.
+1!
#3106173
Ik heb wel eens 'last' van de glazenwasser van de bovenbuurvrouw..
Een keer begon Jacy te blaffen, binnen geroepen, ik zag de ladder en meteen 'vrij' met commando 'waakhond' gegeven :D
Ik heb er echt geen moeite mee om mijn zeer vriendelijke hond af en toe te misbruiken, maar ik kan me voorstellen dat het met Tessa gewoon hartstikke vervelend is en dat als Tay echt waakt jij een probleem hebt. . Hier zou het echt bij blaffen blijven mocht iemand het lef gehad hebben de poort echt open te maken. .
#3106304
zonder pardon aangifte doen bij de politie. Al is het maar om jezelf in te dekken.
stel je hond loopt in de tuin en een of andere nitwit kruipt over je gesloten poort en je hond heeft hem vast....
Dan draag jij (nu ja je hond vooral) daar de gevolgen van :s
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door