Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3103011
Boeffie Blafmans schreef: Waar denk je dan aan?

Ik kan het woord ook niet uitspreken, vind het ook nog eens lelijk, maar ach, als mensen een naampje nodig hebben voor het beestje, waarom niet, heel de wereld hangt aan elkaar van loze marketingtermen, deze kan er ook nog wel bij...
Geen idee. Maar ze zochten blijkbaar een naam die in de politiek of juridisch lekker zou klinken. Wellicht hebben ze ontdekt dat die rashonden er maar een handjevol zijn tov de rasloze honden en zien ze een veel grotere doelgroep.
#3103012
Net wat Angelique zegt: het leuke aan een kruising is het unieke van de hond.
Zo hebben wij een rasechte Spaanse Schone, dat klinkt toch veel leuker dan een  "natuurlijke ashond".

Wie zal hier nou voor betaalt hebben... wie subsidieert dit exclusieve praatgroepje?
Het ministerie van landbouw of hoe dat tegenwoordig heten mag?

Het is wel weer iets uniek Nederlands, echt weer iets uit de polder en ze waren het allemaal vast helemaal eens, het praatgroepje.

Tssss....  :gathering: :gathering: :gathering: :gathering:
Laatst gewijzigd door Borke op do 23 apr 2015, 18:27, 1 keer totaal gewijzigd.
#3103015
Ik vind het helemaal niks. Zelf heb ik ook nu een heerlijk kruisinkje, maar we gaan haar heus geen naturashond noemen. Ik vind dat een degradatie. Ze is namelijk een heel leuk hondje en ik vind dat ze nu gelijk gesteld wordt met honden die mensen uit de broodfok hebben. Lekker niet van een goede fokker en toch een echt ras.  :yucky:
#3103016
Angelique schreef: Geen idee. Maar ze zochten blijkbaar een naam die in de politiek of juridisch lekker zou klinken. Wellicht hebben ze ontdekt dat die rashonden er maar een handjevol zijn tov de rasloze honden en zien ze een veel grotere doelgroep.
Zou Koninklijk Konijn mede sponsor zijn?
Zou het een complot zijn van de diervoederindustrie  :D
#3103018
Angelique schreef: Maar hoe moet ik dit zien of uitspreken...natu-rashond (klinkt alsof die geen haar heeft) natura-shond (klinkt alsof je 'm niet met geld betaald hebt  :biggrin2:)...naturas-hond (klinkt als en ziet eruit alsof je spellingscontrole het niet deed).
Ik ga voor natur-ashond, aangezien het bbqseizoen weer is begonnen.
#3103160
Elvira schreef: Komen er ook speciale brokjes voor  ;D
Tuurlijk!
Kan Sofi eindelijk haar eigen brokjes krijgen, jammer alleen dat ze het vertikt om brokken te eten.
Rasfout denk ik, ze weigerde te eten in de opvang, hier op advies van Lizzy cold turkey op Barf gezet en toen kon ze wel eten en aankomen  :biggrin2:
#3103189
-Saskia- schreef: :D is de St. Mechel eindelijk erkend?
Whoopwhoop!

;D
Ja, Wodje heet nu officieel de St. Mechel NatuRAShond........... Dus als mensen vragen of het een RAShond is, kun je zonder blikken en blozen ja zeggen :biggrin2:

Wel natuurlijk voor de speciale brokjes gaan, anders doe je Wodje te kort...........
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door