Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Hope
#3101958
MarijeEnBoomer schreef: Met 2 aan de flex was even oefenen  ::)
Maar het gaat best soepel.
Met 1 vond ik het echt ideaal!!
Kunnen ze al vlechten?
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#3101960
Hope schreef: Kunnen ze al vlechten?
Ze maken echt mooie kunstwerken! Maar ook van hun leren politielijnen.
Ze zijn gewoon heel knap mijn meisjes  :)
Door Annemarie Rijnveld
#3101976
Present!! ik loop met drie honden, (2 Labbies en 1 kleine hond) en drie Flexi's..soms haak ik 1 flexi aan een riem,  en de andere twee in mijn hand, soms alle drie in de hand...ik vind ze erg fijn, maar de hond moet wel ''betrouwbaar'' zijn, goed onder appel staan, zeg maar.
Door inni
#3102012
Met mijn 3kg-tje liep ik met een flex, als ik met de herder van mijn zoon ga, neem ik vaak een tweede riem mee, haak die er onderweg bij aan en dan kan hij makkelijker snuffelen en veiliger plassen (verder van mij weg ;) ) Bij de baasjes loopt hij meestal los en ik vind het zoooo zielig dat hij bij mij aan de lijn moet maar 't is onze manier van wandelen (en met de stukjes gehaktbal in mijn zak blijft hij toch het lefst dicht bij mij, of mijn zak).
Door DJ_Doerak_Tucker
#3102016
Hier ook twee 8m flexi's, soms is het inderdaad even een vlechtwerk maar je wordt er vanzelf handig in (bij jou ook niet aan de orde). Doerak wandelt perfect aan de flexi, wat wel wat jaren gekost heeft  :biggrin2:. Tucker denkt door de vrije beweging die hij naar voren kan maken echt elke keer dat hij los loopt en klapt met regelmaat in het einde van de riem als ik niet oplet, met hem vind ik het dus niet zo'n succes terwijl hij aan een korte riem wel heel netjes kan lopen, hij snapt de grenzen dan beter.

Al met al vind ik het zeker een aanrader om je hond meer vrijheid te geven  :).
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3102031
ik heb normaal longeerlijnen, idd onhandig en vies, maar voor jonge newfs durfde ik nooit een flex te doen, ben bang dat ie knak zegt.
En met de longeerlijn idd dat wat Eelke zegt  :biggrin2:
Voor Kaio hebben we wel een flex, maar die is wat minder vlot met zijn 11, maar ook daarbij af en toe dat wat Eelke zegt  :biggrin2: Maar ja ook af en toe dat wat Saskia zegt, onhandige is dat je dan de flexhouder even moet omdraaien.
Wat ik bij een flex wel heb is dat als je hem kort wil houden (opa wil nog steeds mensen begroeten ) dat je minder "gevoel" hebt. Ik heb dan met newfs de riem rechts vast en dan met mijn linkerhand een stuk korter vast, dat is met een flex niet fijn.
Maar verder is het wel een fijne oplossing om Kaio wat meer zijn eigen tempo te laten wandelen, met wat meer vrijheid, is ie ook helemaal blij nl. Dus ben er wel blij mee, maar moet oppassen dat hij niet te veel gaat trekken.
Laatst gewijzigd door Kaio op di 21 apr 2015, 08:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#3102045
Wij lopen ook met een Flex van 5 meter...... Hier zo een met een brede uitlooplijn en niet zo'n dun lijntje... Daarmee hebben we in het begin mee gelopen (die was 8 meter), maar die is ineens kapot gegaan/geknalt, terwijl ie voor een hond tot 12 kilo is, terwijl Appie maar 8 weegt  >:(...... Dus toen met een brede lijn en volgens mij is deze voor honden tot 25 kilo (of 15 kilo, weetvhet niet meer) En maar 5 meter...... Appie's vriendinnetje (ruwharige dwerg) heeft ook een flex, maar dan 8 meter en dun touwtje..... Vind het soms nog best wel gehannes 2 van de dingen en zeker omdat zn vriendinnetje regelmatig de straat op vliegt of idd beiden een andere kant ofzo  :-[.......
Gebruikersavatar
Door Hope
#3102048
Ik denk dat ik het maar gewoon ga proberen. Hopelijk leert hij inderdaad gewoon dat de lijn ook een eind heeft  ;D
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3102052
Nog een tip: bezuinig niet teveel op het type. Wij hadden eerst de kleine variant voor 50 kilo, deze:

http://www.hondenoutlet.nl/product/flex ... ieuw-model

Nou, dat duurde dus niet lang  ::)

Sindsdien hebben we deze:

http://www.zooplus.nl/shop/honden/halsb ... wwodHS4ANA

En die houdt het prima. We hebben een keer een nieuwe gekocht omdat Oscar op de lijn had geknaagd ( ::)) en een keer een nieuwe omdat we 8 meter hadden en er een 10 meter versie bleek te zijn  :D.
Hij is wel zwaar, maar het kwaliteitsverschil voor een wat zwaardere hond is dan ook wel groot.
Door smulpaap
#3102055
En als het even kan dan zou ik naar een winkel gaan , daar kan je de flex uitproberen
Er zijn zoveel modellen , en het is maar net welke flex bij jouw lekker in de hand ligt bv
Gebruikersavatar
Door S@ndr@
#3102065
Hier de kleintjes aan de flexi en die weer aan de heup gordel, de herder zit soms aan de flexi maar meestal is dat in de laatse ronden ze trekt helaas vreselijk en dat krijgen we er maar niet uit. Dus meestal hebik met haar een leren politielijn.
Gebruikersavatar
Door Dwarreltje
#3102066
Ik liep altijd met vier, nu nog drie flexlijnen. Alleen daar waar het niet anders kan, normaal loopt alles los (maar loop dan ook alleen daar waar ik praktisch alleen ben en er geen verkeer is).
Heb heuptas om middel heen, daaraan de drie flexlijnen. Opa Maxi loopt praktisch altijd achter me, dus die lijn schuif ik zo ver mogelijk op mijn rug. Dan lopen de andere twee voor me, soms even vlechten maar over het algemeen gaat het prima. Nou hebben ze dan ook alle drie een eigen positie naast me. Spoiler loopt altijd direct naast me, Kruimel daarnaast en Maxi aan de buiten/achterkant. Geen rauwdauwers, alleen Spoiler laat de lijn wel eens strak staan. Maar ja, die van mij zijn slechts 5, 6 en 8 kg.
Ik vind het ideaal omdat ik de handen vrij heb om die lijn te pakken die het even nodig heeft. Wordt het link, dan kort ik de lijnen in en loopt alles keurig naast me.
Door inge58
#3102075
Kijk wel uit als je een flexi koopt met koord.
Mocht je ooit met blote benen lopen en de hond loopt dicht achter je langs dan heb je zo schroeiplekken in je knie holten. ( sprak ze uit ervaring  :-X )
Flexi met band is m.i beter!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door