Flexlijn

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Barfplaats
Gesponsord bericht

Re: Flexlijn

Berichtdoor Barfplaats

keetje
5-sterren

Berichtdoor keetje » Di 21 Apr 2015, 09:56

Luna loopt aan de flex. We hebben een Flexi 6 meter Gigant. :biggrin2:
Heerlijk ding, geen koord maar lint. Hebben we gekocht toen Keet kwam dus dat ding zal nu een jaar of 15-16 zijn. Als hij "op" is komt er zeker een vergelijkbare, misschien een 10 meter, voor terug. Heerlijk. Op de hei heeft ze toch de vrijheid om de konijnenholen te inspecteren en ik hoef niet steeds mee te doen. :)
Anne in Zweden
5-sterren

Berichtdoor Anne in Zweden » Di 21 Apr 2015, 15:10

Op andere plaatsen dan in de normale wandelomgeving thuis heb ik soms drie honden van 30 kilo elk tegelijk aan drie flexlijnen (5 meter, lint). Het is wat punniken af en toe, maar verder gaat het prima! :biggrin2: Onverwachte uithalen hebben we niet meer (want flexlijn = wandelen in vreemde omgeving, en dus veel nieuwe geurtjes om te snuffelen), maar in al die jaren dat ik flexlijnen gebruik ben ik maar één keer op m'n snavel beland, en dat kwam meer doordat de reuen aan een flexlijn + 15-meter lange sleeplijn (is totaal 20 meter lijn per hond) liepen en ze 20 meter achter mij stonden en toen 20 meter vóór mij een kat zagen. Met 40 meter aanloop per hond was er voor mij geen houden meer aan toen.  :D
Doranto
5-sterren

Berichtdoor Doranto » Di 21 Apr 2015, 15:46

Hier de borders aan kleine flexlijntjes van 5m., omdat ik er 2 in 1 hand moet kunnen houden. Daar zitten ze aan als ze met het paard mee lopen en ik door de bebouwde kom rij, of ergens anders waar ze niet los mogen. Ik heb de flexi's dan in mijn rechterhand en de teugels in mijn linker. Zij trekken nooit.
Harrie heeft met zijn 45 kilo een flexi rolkoord van 8 m. De truck bij hem is dat zo gauw ik zie dat hij begint met rennen (omdat hij iets ziet ofzo), ik meteen de knop indruk zodat hij geen vaart kan maken. Dan is het alsnog wel zwaar, maar op snelheid houd je hem niet.
Juul
5-sterren

Berichtdoor Juul » Di 21 Apr 2015, 16:34

De kleine rondjes hier door de wijk gaan met de flex. De 5 meter lint variant.
Hope
5-sterren

Berichtdoor Hope » Di 21 Apr 2015, 18:46

Vandaag een flexlijn gekocht. Fijn ding, ligt goed in de hand en is niet zwaar.
Met wat oefenen ging het eigenlijk al vrij goed.
*Lia*
5-sterren

Berichtdoor *Lia* » Di 21 Apr 2015, 18:54

Een paar aan de flexi, ik heb niet meer handen. Bevalt goed.
-Annemarie-
5-sterren

Berichtdoor -Annemarie- » Di 21 Apr 2015, 19:38

Hope schreef:Vandaag een flexlijn gekocht. Fijn ding, ligt goed in de hand en is niet zwaar.
Met wat oefenen ging het eigenlijk al vrij goed.

Fijn!  :)
Valerie*
3-sterren

Berichtdoor Valerie* » Di 21 Apr 2015, 19:59

Mijn ene hond loopt aan de flex. Hij kan dat prima ik hoef ook nooit op de rem te drukken. Het liefst loopt hij altijd los maar het is niet veilig. Mijn andere hond loopt aan een korte lijn ivm jachtinstinct. Ze is erg snel.
Nynke
5-sterren

Berichtdoor Nynke » Di 21 Apr 2015, 20:33

Jeppe loopt aan de flexlijn voor het eerste ochtend- en laatste avondrondje. Nooit problemen. Mayla gaat er straks ook aan lopen, eerst ook in het losloopgebied, totdat ze snapt dat ik de leukste ben  :P :P
winni
4-sterren

Berichtdoor winni » Di 21 Apr 2015, 21:20

Ik hoorde laatst dat waar je hond niet los mag, hij ook niet aan een lijn mag langer dan 1.50m!
Meer kan ik er niet over vertellen....maar even ter waarschuwing.
Kaela
5-sterren

Berichtdoor Kaela » Di 21 Apr 2015, 21:31

winni schreef:Ik hoorde laatst dat waar je hond niet los mag, hij ook niet aan een lijn mag langer dan 1.50m!

Daar heb ik nog nooit van gehoord. Er staat ook nooot een specificatie op de bordjes, alleen of de hond aangelijnd moet zijn, dan wel niet los mag lopen.
Nynke
5-sterren

Berichtdoor Nynke » Di 21 Apr 2015, 21:35

daar heb ik ook nog nooit van gehoord ! Dat zou echt raar zijn  :-\ :-\
zhiva
5-sterren

Berichtdoor zhiva » Di 21 Apr 2015, 21:56

Hier ook voor beide een flex, Kaya met haar 23kg is goed te houden wanneer ze er 'vandoor' gaat. Chakotay echter met zijn 45kg wordt een iets ander verhaal. Het elastiek stuk wat je speciaal voor de flexi Vario Tape-Rollijn kan krijgen was niet voldoende om meneer te houden. We hebben nu een snelbinder voor de fiets (spin) aangepast en die tussen de halsband en de riem zitten. Dit vangt de klap heel goed op mocht hij een kat of konijn eerder zien dan ik.
Een binnenband van een fiets  een aantal keer dubbelgevouwen wil ook wel heel goed hiervoor functioneren weet ik van verschillende huskyeigenaren  ;)

Succes!
Lil

Berichtdoor Lil » Wo 22 Apr 2015, 00:00

winni schreef:Ik hoorde laatst dat waar je hond niet los mag, hij ook niet aan een lijn mag langer dan 1.50m!

Dat is het aanlijngebod dat je krijgt opgelegd nadat je hond gebeten heeft,  dat is niet het aanlijngebod dat voor iedereen geldt in een natuurgebied.
ywa100
3-sterren

Berichtdoor ywa100 » Wo 22 Apr 2015, 01:18

S morgens ga ik altijd naar een losloopgebied en daar lopen ze dus los.
De andere wandelingen gaat Murphy (Duite herder 37 kilo) aan de flexlijn. Geen enkel probleem, hij weet precies waar bijna het einde is en wacht dan.
Bomen zijn ook geen probleem, hij weet het precies, loopt netjes terug! Het is gewoon een kwestie van aanleren en tuurlijk heb ik ook wel eens in de ankers gemoeten, als ze ineens een kat zien, maar dat heb ik met een gewone lijn dan ook.

Maar...... ik wil wel even vertellen dat ik vaak heel erg schrik van mensen die hun hond aan een flexlijn hebben.
Ik laat de lijn alleen vieren, als het veilig is, dus bijv een pad met een heg tussen mij en de weg of op een wandelpad niet naast een weg. Nooit laat ik de lijn vieren als ik op de stoep naast de weg loop.
Ik heb met mijn auto echt wel vaak boven op mijn rem moeten staan omdat mensen hun hond(je) aan de flex hadden, de lijn lang was en de hond ineens wilde oversteken.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Bar-plaats”