Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3100964
Sher schreef: Ik vind het jammer dat er nog steeds van die achterhaalde adviezen worden gegeven, zoals gewoon laten gillen. Ja, uiteindelijk zal de pup wel begrijpen dat er niemand komt, als hij alleen en bang is. Dat hij zijn lieve mama kwijt is en het voortaan maar in zijn eentje zal moeten opknappen. Dat er niemand voor hem is, als hij zichzelf in slaap huilt.
Zelf zou ik liever een pupje willen dat op een andere manier opgroeit.  :-\
Helemaal mee eens  :-\
#3100970
mischien ben ik wel een beetje maf,maar ik vind die puppentijd echt zo knus.
en dan met name de nachten,ja natuurlijk ben je soms brak maar zelfs het midden in de nacht een plasje laten doen vind ik wel wat hebben :-[
bij Hidde hadden we na 2 weken echt zo iets van...jeetje hij slaapt door de hele nacht  ::)

neemt niet weg dat weer een hele nacht lekker door slapen ook wel fijn is :biggrin2:
maar ach ze zijn zo snel weer groot.
#3101059
Hier dus sinds een aantal weken een pup.
Eerste week ging hij mee naar de slaapkamer in een hoge doos, naast het bed. Pupje onrustig naar buiten en tussendoor bij onrust hand in de doos. Werkt perfect. Op een gegeven moment ging hij savonds in de bench slapen, heb de bench dicht gedaan en sindsdien slaapt hij in de bench. En nu sinds 2 weken is de bench snachts gewoon open. Slaapt de hele nacht door.
#3101081
Al onze honden die we als pup hebben gekregen zijn bij ons op de slaapkamer geweest de eerste weken. 'vroeger' idd in de hoge doos, de laatste jaren in de bench. Slapen doe ik in mijn bed en niet op de bank  ;)  Het fijne daarvan vind ik dat ik direct wakker ben als ze beginnen te piepen omdat ze eruit moeten. En ja, het nachtelijke loopje vond ik ook altijd wel wat hebben  ::)
Van naast het bed verplaatsten wij de bench steeds verder richting overloop. Nadat ze een aantal nachten helemaal doorslapen verhuizen ze naar beneden. Nooit geen problemen mee gehad. Nu Kaya loops is slaapt Chakotay weer een week of 2 bij ons op de slaapkamer, ik weet echter dat ik hem net zo makkelijk hierna weer beneden kan laten.
#3101109
Heel simpel . Niet moeilijk doen . Ik heb mijn kinderen als baby ook geen uren laten huilen , en mijn pups ook niet .
Als we een pup hadden die jankte dan ging die mee naar boven , benche naast het bed
En steeds een stukje verder van het bed af . Totdat de pup uiteindelijk beneden aankwam
#3101170
Sher schreef: Ik vind het jammer dat er nog steeds van die achterhaalde adviezen worden gegeven, zoals gewoon laten gillen. Ja, uiteindelijk zal de pup wel begrijpen dat er niemand komt, als hij alleen en bang is. Dat hij zijn lieve mama kwijt is en het voortaan maar in zijn eentje zal moeten opknappen. Dat er niemand voor hem is, als hij zichzelf in slaap huilt.
Zelf zou ik liever een pupje willen dat op een andere manier opgroeit.  :-\
id.
heb 1 x dat advies opgevolgd... gevolg was dat ik net zo hard mee jankte dus dat was snel klaar!
bij alle honden als pup zijnde beneden geslapen enne..... nu zimba een hernia heeft slaap ik ook gewoon al weken beneden, zou dat voor mn kinderen ook doen bij hun slapen(vroeger dan he nu niet meer ;D) als ze zich alleen, ellendig oid voelde
#3101319
keetje schreef: Mijn pups hebben altijd een week of 2 naast mijn bed geslapen, in een hoge doos. Als pupje huilde ging mijn hand in de bak en pupje was stil en gerustgesteld. Als dat allemaal prima gaat, afbouwen. Nooit problemen mee gehad. Ook de waarschuwingen,...nooit je pup mee naar de slaapkamer dan kom je er nooit meer vanaf, heb ik netjes in de wind geslagen. Een baby neem je ook bij je als het eenzaam of verdrietig is, een pup die uit zijn vertrouwde omgeving geplukt wordt, weg bij broertjes, zusjes en moeder, die is gewoon eenzaam en zoekt (nest) warmte. Dus lekker naast het bed.
+1
#3101515
Ik heb onze beide honden niet mee naar boven genomen..we weten heel stellig dat de honden bij ons geen trappen gaan lopen dus laat ze maar denken dat "boven"niet bestaat..
Wel heb ik naast de bench geleden om en om met ML...Als er wat onrust was..draaide ik mij om in mijn bed ..zo horen de pups dat er iemand in de buurt is..verder nergens op gereageerd.
Als de onrust aanbleef gingen we ff voor een plas naar buiten en hup..weer slapen heen. Vervolgens ging ML (meer nachtmens ) later naar bed en dan ging ik weer naar beneden ff slapen zodat ze steeds wat langer alleen waren..
Zou t zou weer doen..vond het ook totaal geen belasting..
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door