Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3100945
Jahoor, overal waar het mag lopen ze gewoon los. En komen ook weer terug  :biggrin2:

In de wijk of langs wegen doe ik niet, het blijft een hond en er zal maar net iets interessants aan de overkant van de weg zijn terwijl er een auto aan komt...
Door Ruisje
#3100998
Ja hoor! Maarrrr... als Sergi een konijn ruikt, ziet of hoort gaat ie op zoek. En hij zal 'm vinden :biggrin2: Dus op voor mij onoverzichtelijke bospaden, dicht bij wegen en bij zonsopkomst en schemering blijft meneer aan de lange lijn. Hij luistert prima, maar zijn jachtinstinct zit in elke cel van zijn lichaam. ;) Lily gaat ook wel achter een konijntje aan als ze er eentje ziet, maar 1x roepen en ze staat weer naast me.
#3101026
Ze kunnen hier beide wel los lopen, dus waar het kan gaan ze los, in woonwijk sowieso niet, veel te bang dat ze toch iets zien en er achteraan gaan.
Abby gaat wel vast als ik een grote hond tegenkom omdat ze hier slecht op reageert. En sowieso als ik mensen tegenkom zonder hond of met een hond aan de riem.
Door cairodyn
#3101029
Die van ins lopen eigenlijk nooit aan de lijn. Ze hoeven ook niet in de wijk te lopen. Altijd in het bos. Ze kunnen wel netjes aan de lijn lopen maar t hoeft bijna nooit:-)
Ik laat pups ook vanaf moment van ophalen en eerste x wandelen los mee lopen. Ik ben dan de wandelende koektrommel en dat zorgt ervoor dat ze ontzettend graag bij me komen. Ze luisteren dus prima:-)
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3101044
Joep en Joris kunnen overal los. Joep kan niet meer weglopen, alhoewel hij soms sneller is dan je zou verwachten. Joris is héél gehoorzaam, die kan ik zelfs terugroepen als hij achter een konijn/haas aangaat. Maar laat ik ook eerlijk zijn.., gisteren zat hij achter de kat van de achterburen aan en dan loopt ie er toch echt wel een metertje of 50 achteraan voordat hij terugkomt (kan zo in een andere topic als ik niet oppas).

Edit: nu doe ik Joep tekort, hij kan dan wel niet meer weglopen maar zelfs nu hij niet optimaal loopt komt hij keurig als ik hem hier roep.
Door miik
#3101058
Hier kunnen ze ook allemaal los lopen, ze luisteren super, zelfs mijn windhond (die denkt dat ze border collie is).
Alleen Mickey, mn oudje is zo doof en dement dat ik nu -vanwege ouderdom- eigenlijk niet meer los laat.
In de wijk, met heel weinig verkeer, lopen ze los als ik 1 op 1 met ze loop, dan kan ik ze ook goed onder controle houden als er een kat komt oid. Maar loop ik met meerdere dan zitten ze vast, ik wil dat risico niet nemen.
En bij een drukke weg, of gevaarlijkere situaties laat ik ze ook niet los... het zou vreselijk zijn als er wat met mijn honden gebeurd, maar ik zou het mezelf niet vergeven als er door mijn honden een auto ongeluk ontstaat/mensen omkomen....
Gebruikersavatar
Door zhiva
#3101074
Het kan wel, maar het gebeurd weinig. Chakotay is een mallerd, en volgens de 'kenners' luisteren die niet en lopen altijd weg.
Waarschijnlijk hebben wij het dan gewoon heel erg getroffen, maar die kan ik rustig los laten lopen. Hij luistert goed en loopt niet weg. Echter is hij ongelooflijk lomp en onbenullig en mag hij dus niet los zodra er andere honden. mensen in de buurt zijn. Katten eet hij op, dus in een woonwijk zou hij sowieso al niet los komen al zou hij dat mogen.
Kaya is een jager, en erg reactief naar andere honden toe dus zij komt zelden van de lijn af.
Wij hebben gelukkig een aantal plekken in de buurt waar ze gecontroleerd los kunnen dus daar maken we dan ook dankbaar gebruik van.
Voor de rest zijn ze altijd aan de lijn. Ik vind dat dan ook veel relaxter lopen dan continu de omgeving moeten afspeuren of er niet misschien een kat/konijn/haas/ree of andere hond in de buurt is. 
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3101085
Hier kunnen ze allemaal los. Rijdt er verkeer in de buurt dan gaan ze wel aan de riem, want ik loop graag relaxed. vijf luisteren vlekkeloos, het Kattekind laat nog wel eens wat steken vallen en die moet ik ook met regelmaat blijven porren met snoep om de aandacht te houden.
Training...nee, de oudste 5 niet. Die liepen zeg maar altijd achter hun moeder aan, dus ik heb er ooit 1tje opgevoed, de rest is vanzelf gegaan  :biggrin2:
Behalve Kat dan, die kwam hier met 7 maanden, sprak geen woord nederlands en was niet te bang om even op verkenning te gaan als ze dacht iets spannends te zien. Dat heeft dus wel wat inspanning gekost, maar ook weer niet vreselijk veel. Snoep deed en doet een boel zeg maar. Op straat mag zij nooit los, daar is ze te impulsief voor.
#3101107
Ehm ja, niet in woongebied, want dan gaan ze gewoon andermans tuin in, maar Yuma en Kees kunnen wel los in bos en weilanden, vrij gebied zeg maar...Ale, helaas,  kan niet meer los, althans niet overal, en zeker niet waar hij al eerder hazen en konijnen heeft gespot...

Ze luisteren eigenlijk best heel goed, zolang er geen kadavers ergens verstopt liggen of andere lekkernijen, of in Ale's geval zolang er maar geen hazen en konijnen zich laten zien. Dan is hij niet meer te stoppen..

Yuma kan ik wel stoppen, als zij hazen in de smiezen krijgt mits ik haar maar tijdig terugroep, maar als zij samen met Ale los is en zij zien een haas, dan is Leiden in last...
Laatst gewijzigd door Annemarie Rijnveld op za 18 apr 2015, 23:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#3101124
Nynke schreef: Jeppe loopt los in het park, bos of ander wandelgebied. Hij is dan wel stokdoof, maar ook te oud om nog snode plannen te hebben  :P :P
Hahaha, +1
Wodka is dan wel niet doof, maar inderdaad te oud om snode plannen te hebben. Tenzij de snode plannen bestaan uit het koppig "Ik wil vandaag niet meewandelen", maar dan blijft ze gewoon in de weigering rond de auto hangen.

In de stad hier loopt ze nooit los, maar ik vermoed dat ze dat ook prima zou doen. Mag niet, en ik vind het ook geen fijn idee.
Gebruikersavatar
Door Hylos
#3101136
Nee. Hij heeft toen hij jonger was wel altijd veel los gelopen. Veel geoefend met ladingen snoepjes, speeltjes, takken etc..  maar Xavi is een hond die buiten heel snel overprikkeld is en geen prikkel kan weerstaan. Ik was dus totaaaal niet interessant met mn speeltjes en snoepjes  ::) Daarnaast is jagen en drijven 1 van zijn grote passies en zijn grote reuen niet leuk.. kortom die gaat mooi aan de lijn.
Mijn ouders hebben een tuin van bijna 3000 m2, grotendeels gras. Daar zijn we vaak te vinden (bijna wekelijks) en dan doen we samen leuke spelletjes en kan hij rennen tot ie knock out is  :biggrin2: 
Door Lil
#3101145
-Saskia- schreef: Hahaha, +1
Wodka is dan wel niet doof, maar inderdaad te oud om snode plannen te hebben. Tenzij de snode plannen bestaan uit het koppig "Ik wil vandaag niet meewandelen", maar dan blijft ze gewoon in de weigering rond de auto hangen.

In de stad hier loopt ze nooit los, maar ik vermoed dat ze dat ook prima zou doen. Mag niet, en ik vind het ook geen fijn idee.
Wat een genot! Hier hoe ouder hoe snoder de plannen.  Weglopen als je hier zegt.  In de greppel gaan (wat hij niet eerder deed) en er niet meer uit komen. Toch even naar vreemde mensen gaan kijken, poep eten etc.  Dingen die hij toen hij jonger was niet deed.  Heb tegenwoordig altijd zijn flex bij.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door