Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3099280
Ik heb altijd geleerd, prednisolon mag je 2 dagen ongestraft geven zonder af te bouwen, daarna moet je afbouwen, anders kan je grote gevolgen krijgen van het plots stoppen.

als ik het bij astmatische bronchitis gebruik, dan krijg ik het nog benauwder, dus dat doen we maar niet weer! Dat was 1x maar nooit weer. Meteen na 1 dag gestopt, kreeg amper nog adem en ik had al zo weinig adem over.
sella schreef: Je mag humaan tegenwoordig idd zo stoppen. Maar het hangt ook heel erg af van de reden waarvoor je het krijgt.
In jouw geval is de reactie van je lichaam op dit middel wel gestopt.
Als je een erge exturbatie( zware ontregeling) van je astma hebt, kan je wel 3 maanden verder zijn voor je op 0 zit. Omdat het lichaam een snellere afbouw niet tolereert.
Bij de honden wisselt het ook wel of niet afbouwen. Ik bekijk het nu per keer, na de rug operatie moet ik langer doorgeven omdat het bleef zwellen en hond verlammen.
Voor een allergische reactie waren we snel weer naar 0
#3099281
Dank je ik hoop het ook. Ben nu weer mooi bont en blauw aan het worden. Alle plekken die rood waren worden nu blauw (bloeduitstortingen)
hamada schreef: Zoooo, het zit je niet mee.
Hopelijk trekt het allemaal goed bij.
#3099335
Begin nu af en toe iets warmer te worden. Dus hoop dat het doorzet, vandaag met 17 graden lekker met winterjas dicht aan gelopen om te wandelen :) heerlijk
Lil schreef: Dat ziet er naar uit!  Als ik (zonne) brand heb dan heb ik het ook ijzig koud.  Gek genoeg hoe sneller brand eruit hoe warmer ik mij voel.
#3099337
Dank je Lia, alleen op de rug en benen nog grote plekken, hoofd en nek nog kleine nieuwe plekjes op de handen ook, maar armen zijn helemaal weg getrokken vandaag. Dus er zit verbetering in :) Jeuk alleen nog op bestaande plekjes vooral de kleintjes. Zat er gewoon helemaal onder.

Hopelijk kan ik morgen de laatste nemen! En dan gelijk stoppen want ik krijg het idd. benauwd van prednisolon. Dit keer niet zo heftig als met astmatische bronchitis, toen kreeg ik helemaal geen lucht meer.
*Lia* schreef: Zo hé, wat een rare plekken. Precies een rode ronde plek op die ene foto. Ik hoop dat je er snel vanaf komt.
#3100379
Vanmorgen voor de 3de keer met spoed naar de huisarts :(

2 dagen geleden al 's avonds laat omdat de uitslag bij mijn mond zat. En alles was weer opgelaaid. Dus ik zat er weer helemaal onder. Dus 's avonds laat een injectie adrenaline en dexamethason. En eindelijk kwam alles tot rust. Gisteravond alles weggetrokken. nadat de dex uitgewerkt was begon het weer lichtelijk te jeuken voordat ik naar bed wilde gaan, dus nog even gekeken, zag geen enge plekken dus lekker slapen. Vanmorgen werd ik wakker met een dikke onderlip en een tintelende tong. Ben nog nooit zo snel bij de HA geweest, 15 minuten. 1 minuut binnen, was ik aan de beurt. 3 minuten later stond ik alweer buiten met recept voor Dex. omdat ik het nog niet benauwd had, geen injectie maar tabletten halen.
Snel naar de apotheek gehaald en ingenomen. Nu maar hopen dat na dit kuurtje alles weer rustig is :( Ik reageer dus niet op prednison (wat vreemd is) Prednison is niet sterk genoeg
#3100443
De klachten die je als laatste beschrijft krijg ik dus van prednison, dikke lippen, tintelende tong en vervolgens slaat het op mijn keel. Er staat nog altijd een provocatietest op het programma, maar die heb ik tot op heden nog niet aangedurfd. :-[

Succes en beterschap, ik hoop dat het gauw weer rustig is!
#3100453
Pffff, wat een toestand. Ik heb een half jaar geleden zo'n heftige reactie gehad op het gebruiken van vlooienspray... (waarschijnlijk in combinatie met de paniek van het aantreffen van 1 vlo....  ::)). Op mn hoofd leek het alsof er met een hamer op geslagen was, hele eieren en mn lijf stond vol van deze vlekken. Toen na een paar dagen mn oren en lippen begonnen op te zwellen kreeg ik prednison in combinatie met een sterk antihistaminemedicijn. Dat hielp gelukkig bij mij afdoende.

Ik hoop dat je snel van deze reactie verlost bent!!
#3100584
Dank jullie. Ik moest per direct de buikband af. Mocht ik geen seconde mee wachten, ze hebben de stoffen opgevraagd wat er in de buikband zit. Over 2 weken moet ik terug naar de kliniek, dan gaan ze mij doorverwijzen naar de dermatoloog. Maar het zou dus heel goed kunnen dat ik het hier van heb. Ik voelde mij na de operatie al vreemd (dat is normaal) Maar ik had dove voeten na de operatie en nu nog steeds als ik lig. Dat heb ik anders nooit. Ook had ik zuurstof links gehad en rechts een traanoog, dat klopt ook niet, en al die tijd branderige ogen gehad. Dus laten we hopen dat het is
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door