Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3097404
Vivianneb schreef: Dat staat bij iedere algemene voorwaarde van elke Hus, er is namelijk geen verzekering die dit dekt voor de ondernemer.
"Wettelijke-aansprakelijkheid

In de wet is het zo geregeld dat de eigenaar van de hond altijd aansprakelijk gesteld kan worden voor het gedrag van zijn hond, ook als de eigenaar zelf niet aanwezig is. Wellicht vreemd maar toch is het zo. Als jij een hond in de groep hebt die een andere hond aanvalt en verwondt waardoor je naar de dierenarts moet, is de eigenaar van die aanvallende hond verantwoordelijk en dient dus de rekening te betalen."

Maar dit geldt dus ook als je hond iets overkomt tijdens een wandeling waar je niet bij bent.
Dat is juridisch gezien dus niet helemaal waar!

Ik heb het aan de hand gehad. Ik had schriftelijk de opdracht gegeven dat mijn hond geen contact mocht maken met andere honden en aangelijnd diende te zijn als er andere honden in de buurt waren.
Reken eens wat de individuele hus deed en wat er gebeurde. Juist hond hoefde niet aan de lijn, andere hond mocht wel komen spelen en er viel een gaatje (geen hechtingen, maar die mensen wilden wel naar de da wat ik begrijp). Ik heb die mensen eerst betaald, zo hoort dat en ik doe niet l*llig over 70 euro da kosten. Vervolgens heb ik die kosten na juridische stappen dus verhaald op de hus.

Het kan niet zo zijn dat als de hus hele stomme dingen doet (met honden over de autosnelweg gaat wandelen) dat de eigenaar dan verantwoordelijk is voor de hond. Dat ligt juridisch heel gecompliceerd en de hus heeft wel degelijk een eigen verantwoordelijkheid!
#3097442
miik schreef: Ik heb meerdere keren melding gemaakt zowell bij de gemeente delft als bij de politie, zelfs met foto's van de groep honden en foto;s van de busjes met kentekens erop. Ik kreeg steeds als reactie dat ze er niks aan kunnen doen.
Ik baal ervan als ik ze tegenkom, die eerste keer dook een groep bovenop Joy, die toen kreupel ervan daan kwam...
En foxy en Vivi zijn bang voor die grote groepen...  :( Dus ik loop met een swieper en als het nodig is dan krijgt een hond een lel van me... Vooral die ene boxer die altijd byzonder lomp en opdringerig is.
Maar als ik het kan voorkomen, doe ik dat ! Dus als ik aankom rijden en ik zie haar bus staan, dan rijd ik door en ga ik ergens anders lopen :(
Ze heeft trouwens altijd het raampje open staan van de voordeur, ik heb al tig keer een "net briefje" op haar stoel gegooid....
Ik weet zeker dat ze die leest, tegenwoordig probeert ze om te lopen, of wacht ze met uitladen- dat vind ik al heel wat :(
Ik kreeg te horen dat ze mijn aangifte in het dossier zouden doen, hoe meer mensen er een klacht indienen hoe beter er werk van kan worden gemaakt.
#3097509
Mijn klasgenoot heeft een hus en ik zou alleen aan haar mijn hond meegeven.
Kleine groepjes, max Vier honden plus twee van haarzelf. Die van haar staan keurig onder appél.

Loopt fijne stukken, honden zitten in hokken in de bus en komen pas na een aantal keer los als ze vindt dat het verantwoord is.

Van mij mag er een strenge selectie komen. Ik ben ooit met Hope in een groep terecht gekomen en was blij dat we er ongehavend weg gekomen waren  :-X
#3097799
Ambull schreef: Uit de algemene voorwaarden:
5. 'Uw hond dient het commando "hier" te kennen.
9. De Uitlaatservice is niet aansprakelijk voor enige verwonding, ziekte, infecties, kreupelheid of eventueel verlies van  uw hond.

Lekker makkelijk.
Ik begrijp het niet dat je je hond aan zo'n bedrijf mee durft te geven.
Het is bij wet geregeld dat de eigenaar ten alle tijde ZELF aansprakelijk is voor zijn hond. Dus helemaal niet vreemd.
Ik heb zelf 11 jaar een HUS gehad en liep 2 x daags met 6 honden. Daar was ik 6 uur mee bezig. 4 uur honden ophalen en wegbrengen. Winst per jaar: 4000,- eur.netto. Ieder jaar weer. Terwijl ik met 8,- begon en eindigde met 10,- per hond. Vrijwilligers werk dus als je weinig honden meeneemt.
Nu deed ik het met veel plezier, maar na mijn echtscheiding heb ik het op moeten geven voor een uitkering op bijstandsniveau omdat er van dit werk niet te leven valt.
Dus houden jullie nou alsjeblieft eens op met te denken dat het een vetpot is.
#3097867
winni schreef: Het is bij wet geregeld dat de eigenaar ten alle tijde ZELF aansprakelijk is voor zijn hond. Dus helemaal niet vreemd.
Ik heb zelf 11 jaar een HUS gehad en liep 2 x daags met 6 honden. Daar was ik 6 uur mee bezig. 4 uur honden ophalen en wegbrengen. Winst per jaar: 4000,- eur.netto. Ieder jaar weer. Terwijl ik met 8,- begon en eindigde met 10,- per hond. Vrijwilligers werk dus als je weinig honden meeneemt.
Nu deed ik het met veel plezier, maar na mijn echtscheiding heb ik het op moeten geven voor een uitkering op bijstandsniveau omdat er van dit werk niet te leven valt.
Dus houden jullie nou alsjeblieft eens op met te denken dat het een vetpot is.
Ik denk zeker niet dat het een vetpot is als je het volgens de "regels" doet, met passie doet en het voor de honden doet.
Maar je moet toch met me eens zijn dat een HUS die meer dan 20 honden meeneemt per keer, zo'n 4x per dag "wandelt" (lees, ik rij naar een plek, laat de honden er 10 minuten klooien en dan ga ik ze weer proberen in de bus te krijgen -> zonder ook maar ENIG respect en vertrouwen tussen de honden en de eigenaar van de HUS) het zeker wél doen voor het geld ?!

Ik heb het niet over de HUS die max. 6 honden meeneemt, met de honden bezig zijn, kennis hebben van roedelgedrag, fatsoen hebben en hun honden onder controle hebben hé
Want ook die bestaan wel degelijk, maar zijn die toch wel degelijk in de enorme minderheid  :-X
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door