Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Hanny
#3096975
@ Jantina. Natuurlijk hoef je niet de avond voor vertrek nog langs de arts.
Ik voel altijd gewoon zelf eventjes, dat doe ik wel vaker, want niet altijd worden met 6 weken al de balletjes gevoeld.
Daar heb je toch gaan arts voor nodig. Wel om het in het boekje in te vullen, dat is zijn werk.
Nu weet je niet, of de boel in orde was toen hij vertrok. Het maakt nu verder niets uit, ze komen wel, of ze blijven weg.
Zelfs als ze goed voelbaar zijn bij vertrek, dan nog verdwijnen ze wel eens. Ik zelf vind het gewoon prettig om wat aflever-zekerheid te hebben.
En echt, volgens mij wappert het castratie verhaal nog overal rond en als het verhaal niet via de arts , maar via een andere hondenkenner wordt verteld, dan gaan uit angst toch de balletjes er af, of er uit.
Nu wisten de kopers van niets en jij ook niet, dubbel ongemakkelijk.

Hanny
Door Jantina
#3096978
Hanny schreef: @ Jantina. Natuurlijk hoef je niet de avond voor vertrek nog langs de arts.
Ik voel altijd gewoon zelf eventjes, dat doe ik wel vaker, want niet altijd worden met 6 weken al de balletjes gevoeld.
Daar heb je toch gaan arts voor nodig. Wel om het in het boekje in te vullen, dat is zijn werk.
Nu weet je niet, of de boel in orde was toen hij vertrok. Het maakt nu verder niets uit, ze komen wel, of ze blijven weg.
Zelfs als ze goed voelbaar zijn bij vertrek, dan nog verdwijnen ze wel eens. Ik zelf vind het gewoon prettig om wat aflever-zekerheid te hebben.
En echt, volgens mij wappert het castratie verhaal nog overal rond en als het verhaal niet via de arts , maar via een andere hondenkenner wordt verteld, dan gaan uit angst toch de balletjes er af, of er uit.
Nu wisten de kopers van niets en jij ook niet, dubbel ongemakkelijk.

Hanny
Wat wist ik niet Hanny?
Mijn pups zijn op 6 weken en een paar dagen geent. De dag voor pup 1 vertrok op 8 weken en 3 dagen ben ik met allemaal nog een keertje naar de DA geweest, gewoon als goede oefening en dat prettig vindt. Mijn pups gaan niet tegelijk weg maar iedere dag 1. Deze pup is dus enkele dagen later gegaan. En alles was hier prima in orde.
Door Hanny
#3097056
Nou, volgens mij wist je niet, of de balletjes al, of nog op de juiste plaats zaten toen hij wegging. Dat is alles.
Je hoeft je niet aangevallen te voelen, wat een gedoe om een al of niet ingedaald balletje

Hanny
Gebruikersavatar
Door MargaS
#3097130
Kan me je frustratie helemaal voorstellen Jantina. En Hanny er is zoiets als technisch lezen en begrijpend lezen. Volgens mij heb jij moeite met het laatste :)
Door sella
#3102604
Shay heeft ook jojo balletjes gehad. Dorothea kon met de aankoop controle eerst maar 1 balletje voelen en daarna geen.
Advies thuis als hij slaapt nog eens voelen of ze er zijn, zo ja no problemo. De jonge kereltjes kunnen ze nog zo goed terugtrekken tot een bepaald formaat van de testikel.
En idd na 5 maanden konden ze niet meer omhoog.
Ik had met Diego ook het jojo balletjes verhaal gehad en me toen wel ingelezen, maar ik had toen van de da gehoord dat ik alleen in de gaten moest houden of hij vreemde haargroei zou krijgen op de zak, of dat hij erg vreemd gedrag ging vertonen, dan zou er dus sprake kunnen zijn van. Maar dat was 10 jaar terug al niet bewezen dat het nuttig was de bal in de buikholte te gaan zoeken.
Uiteindelijk waren zijn balletjes er ook alletwee.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door