Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door MargaS
#3097228
We hadden vorig jaar australorps, helaas zijn ze het slachtoffer geworden van waarschijnlijk een vos. Nog één keer willen we het proberen. Inmiddels met gaas een groot stuk tuin omheind. Jammer genoeg kunnen ze nu niet meer om het huis paraderen wat zo gezellig was.
Onze keus is dit keer gevallen op de Orpington maar wat zijn die moeilijk te vinden. Ook bij kippen schijnt er broodfok te zijn, waar koop je dan een "verantwoorde"kip? Iemand die dat weet?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3097237
Onder kippen is zeker ook broodfok. Eerste herkenning is dan toch de aantallen en huisvesting. De meeste rassen hebben wel clubs met aangesloten fokkers en anders is het rondkijken op Mp en trachten aan de hand van de adv en bij eventuele visite te zien of je daar een kip vandaan wilt.

Ik ken wel een betrouwbaar iemand die grote Orpinghtons heeft, maar of ze ook jaarlijks kuikens heeft weet ik dan weer niet. Oh ja, ze wonen in Friesland  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door MargaS
#3097251
Voel me net DIE pupkoper. Hok en ren zijn klaar dus ik wil NU kippen. Maar ik doe het niet. Heb al een paar adresjes uitgefilterd, alleen hebben die op dit moment niet wat ik graag wil. Redelijke afstand is geen bezwaar. Het Noorden. Overijssel, Gelderland. Om er nu helemaal voor naar Maastricht te rijden gaat me wel iets te ver :-\
Door robbiekomvoor
#3097265
MargaS schreef: Voel me net DIE pupkoper. Hok en ren zijn klaar dus ik wil NU kippen. Maar ik doe het niet. Heb al een paar adresjes uitgefilterd, alleen hebben die op dit moment niet wat ik graag wil. Redelijke afstand is geen bezwaar. Het Noorden. Overijssel, Gelderland. Om er nu helemaal voor naar Maastricht te rijden gaat me wel iets te ver :-\
Hopelijk heb ik dit jaar Orpington kuikens en ben geen broodfokker,het word het eerste nestje :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3097301
MargaS schreef: Voel me net DIE pupkoper. Hok en ren zijn klaar dus ik wil NU kippen. Maar ik doe het niet. Heb al een paar adresjes uitgefilterd, alleen hebben die op dit moment niet wat ik graag wil. Redelijke afstand is geen bezwaar. Het Noorden. Overijssel, Gelderland. Om er nu helemaal voor naar Maastricht te rijden gaat me wel iets te ver :-\
Met kippen moet je ook niet te lang blijven "druilen" anders zijn de kuikens op  :biggrin2:

Hier in Borger http://link.marktplaats.nl/m918153666
Door robbiekomvoor
#3097310
MargaS schreef: Welke kleur? En niet in Maastricht? :biggrin2:
Over de kleur ben ik nog een beetje aan het dimdammen...
Ik heb contacten met iemand die choco fokt,daar wil ik heel graag een hen van,blauw en splash/vuilwit zijn ook een optie,verder vind ik Izabel ook prachtig...
Als het goed is gaan mijn 2 cochinnetjes ze uitbroeden,maar wel van goede orpington fokkers.
Oh ja,ze worden groot ;)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3097368
robbiekomvoor schreef: Over de kleur ben ik nog een beetje aan het dimdammen...
Ik heb contacten met iemand die choco fokt,daar wil ik heel graag een hen van,blauw en splash/vuilwit zijn ook een optie,verder vind ik Izabel ook prachtig...
Als het goed is gaan mijn 2 cochinnetjes ze uitbroeden,maar wel van goede orpington fokkers.
Oh ja,ze worden groot ;)
Is de izabel bij de orphington ook zo " hot"? Momenteel gaan de Brahmaeitjes izabel voor €5,- per stuk over de toonbank. Leggende hennen mogen ineens ruim €100,- kosten, waar andere kleurtjes tussen de tien en twintig euro kosten.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3097371
Angelique schreef: Is de izabel bij de orphington ook zo " hot"? Momenteel gaan de Brahmaeitjes izabel voor €5,- per stuk over de toonbank. Leggende hennen mogen ineens ruim €100,- kosten, waar andere kleurtjes tussen de tien en twintig euro kosten.
:o :o
Het is maar net wat de gek er voor geeft... :-X
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3097375
Doranto schreef: :o :o
Het is maar net wat de gek er voor geeft... :-X
Ach, binnen drie weken heeft ze zichzelf terugverdient  :-X

Edit: zie net dat een klein kuikentje €50,- kost .
Laatst gewijzigd door Angelique op za 11 apr 2015, 10:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Door robbiekomvoor
#3097426
Angelique schreef: Is de izabel bij de orphington ook zo " hot"? Momenteel gaan de Brahmaeitjes izabel voor €5,- per stuk over de toonbank. Leggende hennen mogen ineens ruim €100,- kosten, waar andere kleurtjes tussen de tien en twintig euro kosten.
Geen idee wat ze kosten,izabel kom je niet vaak tegen bij orpingtons,ik geloof dat er in Brabant iemand is die ze fokt,leuk handeltje die brahma's.
Ik wacht met spanning tot er eentje broeds word :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3097519
robbiekomvoor schreef: Geen idee wat ze kosten,izabel kom je niet vaak tegen bij orpingtons,ik geloof dat er in Brabant iemand is die ze fokt,leuk handeltje die brahma's.
Ik wacht met spanning tot er eentje broeds word :biggrin2:
Sterkte met wachten  :biggrin2:  hoeveel eitjes kunnen er onder je cochinnetje?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door