Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door doranto
#3095675
EdwinK schreef: Tot zo ver ook. Maar vind het wel lang duren voordat runderhart  (blokjes) echt droog worden,  na 36 uur op de hoogste sta dzijn ze nog steeds gummiachtig, terwijl ze met de oude machine na 20 uur al echt droog zijn.
Ik heb ook een excalibur en ben er super tevreden over. Maar op de hoogste stand gebruik ik die alleen als ik voor onszelf croutons wil maken voor bij de salade of in de soep. Bij kleine snackjes voor de hond, blijf ik altijd binnen het gele vlak van de temperatuurknop, vanwege de reden die Mowgli ook geeft.
Houdt er wel rekening mee, dat bij de excalibur de werkelijke temperatuur wat schommelt en op het heetst van de curve enkele graden meer is dan de temperatuur die je hebt ingesteld. Je moet hem als je niet boven een bepaalde temperatuur uit wilt komen dus altijd enkele graden lager instellen.  ;)
Misschien waren je runderhartblokjes wat aan de grote kant, dat het zo lang duurt? Bij mij zijn die toch zeker wel binnen een dag droog.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door