Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door charmed
#3093477
Sella daar was ik ook niet vanuit gegaan. Zoveel vocht kan niet zo snel wegtrekken. Zou met zo'n buik gerust een maand of 4 zwanger kunnen zijn :( Nah, ja, daarna wordt het echt knallen met kleding (gelukkig is hetnu toch koud!)
sella schreef: Nee k bedoel dat het niet helemaal is weggetrokken op 6 weken, nu je zo opgezwollen bent, duurt het gewoon nog wat langer om al het vocht af te voeren.
Door hamada
#3093574
Top dat je weer rechtop kunt lopen O0
En voor het overige heeft je lijf natuurlijk een heel heftig traject te gaan qua herstel.
Respect voor je doorzettingsvermogen en spirit hierbij. :bigarmhug:
Door charmed
#3093929
Dank je Hamada. Als ik blijf liggen wordt ik duizelig en bleek. Dus we blijven ons traject zo vervolgen volgens plan. Gisteren best veel gedaan. En vanmorgen was ik stukken beter te pas dan de dagen ervoor en er is een klein beetje spanning van mijn buik af nu. Wat mij meer bewegingsvrijheid geeft. Vandaag zover gelopen dat ik denk dat ik morgen wel een rondje bos aankan. Nog geen megaronde. Maar wel lekker even de dames echt moe maken. Vandaag mocht ik voor't eerst in mijn tuut rijden,dus dat ook maar even geprobeerd. Was wel ff denken hoe ik er in en uit zou komen. Maar het is gelukt. Nog even een vestje gekocht want alles in mijn kast is toch wel heul groot.
Door charmed
#3094033
Dank je! Hmm lijkt me niets brandnetelthee en peterselie (iew) Die buik zal nog wel een tijd blijven, denk niet dat ik het met drinken sneller kwijt ga raken?
K&D schreef: Rustig aan doen hoor! fijn dat het stapje voor stapje beter gaat. En lekker aan de brandnetelthee en peterselie. Ga je lekker van piesen... ;)
Door charmed
#3094693
Vandaag weer naar Heerenveen geweest. Nadat de knoopjes eruit waren, begon mijn navel erg te lopen. En werd naar buiten gedrukt, ook sinds donderdag weer wat vocht in mijn buik erbij, dus reden genoeg om even te laten kijken hoe het er uitzag.
De arts heeft nu alle pleisters verwijderd, die hadden volgens haar al eerder verwijderd moeten worden en geen nieuwe er meer op. Want de onderste wond is nu ook wat gaan bloeden. Maar ja, die andere arts vond dat er weer pleisters op moesten. Juist omdat mijn buik zo dik is, is het verstandig de wonden niet af te plakken! Mijn navel heb ik ook genoemd dat ik nu denk dat er iets aan het ontsteken is, zij heeft de navel grondig onderzocht en kwam tot de conclusie dat het het begin was van de navelaanhechting waardoor ik lek, maar ontstoken is het gelukkig niet! Het vocht is wondvocht, wat normaal en helder van kleur is. Er komt nu heel veel vocht uit de wond! Het loopt er gewoon uit, mij is dus aangeraden om heel dik maandverband (die goed absorbeert) er op te doen. en 2x daags de wonden uit te spoelen met de sproeier erop. Daarna weer te verbinden en dan de buikband weer om te doen.

Heb nog even gevraagd wat ik allemaal mag doen, bewegen is goed, ook om Trombose te voorkomen en verdere vochtophoping te voorkomen. 20 minuten per keer mag! dat mag meerdere keren per dag! is ook beter te doen. Ik maakte nog een opmerking dat bijna geen enkel kledingstuk in de kast mij meer past, toen begon ze te glimlachen en zei, dat kan ik me voorstellen met zo'n buik. Deze buik is niet normaal, normaal is wel dat er iets vocht in de buik komt, dat trekt dan langzaam weg. Maar zoals nu, tja dat is niet te voorkomen met een niesbui zei ze!
Maar het zag er nog steeds goed uit (voor zover dat mogelijk is) Geen enge dingen gezien. De afspraak van a.s. woensdag blijft staan, ze zegt als je maandag nog denkt ik wil het laten zien, omdat het nog niet verbeterd is, dan kom je gewoon! En een nieuwe afspraak erbij voor over 14 dagen, dan moet de ergste zwelling gezakt zijn. De normale zwelling zal dan overblijven en die kan ongeveer een half jaar blijven hangen. Dus nog 2 weken lang lijk ik zwanger, daarna moet het gewoon lichtjes gezwollen zijn. Mijn lichaam is heel hard bezig alles weg te werken. Had net een schone band om die inmiddels alweer onder het bloed zit, ondanks de maandverband die alles op moet vangen.

Nu de pleisters er allemaal af zijn trekt het ook meer! Kom er wel achter dat die pleisters er niet voor de sier zaten. Bij sommige bewegingen heb ik weer behoorlijk pijn.  We zijn er nog een tijdje druk mee, maar ben oh zo blij dat ze dit goed in de gaten gaat houden!

Over 2 weken kan ik hopelijk weer meer aan als nu uit mijn kast met deze dikke buik.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door