Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3085575
We zijn aan het kijken voor een nieuwe hond en in onze speurtocht stuitte ik op deze hond in Spanje. Het lijkt een hele leuke hond (video gezien), maar helaas heeft hij wel leishmaniose. We zijn nog aan het nadenken of we dat wel willen. Ik was even benieuwd wat voor kruising jullie hierin zien. Border collie met ?

Afbeelding
Laatst gewijzigd door petrap op vr 13 mar 2015, 20:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Onix
#3085628
Oh en leismaniosis hoeft niet direct een probleem te zijn hoor. ik ken meerdere oden met leismaniosis die een prima leven hebben zonder al te veel complicaties. Alles staat of valt met een goed weerstand en of er nu al orgaanschade is. Die weerstand komt wel goed met vers, de organen zou ik als het mijn hond zou worden wel willen checken voordat hij komt. Dan weet je waar je aan toe bent.
Door Lil
#3085630
Onix schreef: Oh en leismaniosis hoeft niet direct een probleem te zijn hoor. ik ken meerdere oden met leismaniosis die een prima leven hebben zonder al te veel complicaties. Alles staat of valt met een goed weerstand en of er nu al orgaanschade is. Die weerstand komt wel goed met vers, de organen zou ik als het mijn hond zou worden wel willen checken voordat hij komt. Dan weet je waar je aan toe bent.
checken lijkt mij heel verstandig. In de familie een hond gehad die uiteindelijk overleden is aan de leismaniose (een voor een vielen de orgaanfuncties uit) en voorheen hele zware spuitenkuren heeft gehad waar hij heel erg naar van was. Er zijn ook honden die nauwelijks klachten hebben, maar ik zou dan wel heel zeker willen weten in welke categorie de hond valt. De onze kwam leismaniose vrij NL in trouwens.

En ja, ik zie er berghond in.
Door petrap
#3085678
siempie73 schreef: Ik zie er een kruising in . Is denk ik een mix van nogal wat honden. Maar dat maakt toch niets uit?
Lief hoofd!
De contactpersoon had het over een kruising met een labrador. Dat zag ik er nou niet aan af, dus was daarom benieuwd wat jullie dachten. Een kruising met een mastin zal qua karakter/temperament iets anders geven dan een kruising met b.v. een labrador.
#3086254
Ik zie er wat bernerachtigs in. Breed hoofd,  witte  snuit en kopstreep, lieve zachte blik, witte voeten en laarzen.. vervaagde tan-kleurige  bovenarmen, witte staartpunt zwarte mantel, ooraanzet een oordracht,  en zie ik een  wit kruis op de borst?
Deze hond doet me sterk denken aan Senta :'(
Wat is het gewicht van deze hond en wat is zijn leeftijd?
Lil schreef: En ja, ik zie er berghond in.
+1
Laatst gewijzigd door nova op zo 15 mar 2015, 01:53, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door